Daivia Klimaanlæg

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
olaisen
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. sep 2016, 04:14
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Daivia Klimaanlæg

Indlæg af olaisen » 28. sep 2016, 22:14

Hej med jer

jeg er en ellers tilfreds ejer af en passat 1.9 tdi 130 limousine fra 12/2000.

Jeg er knap så tilfreds med klimanlægget.

På google har jeg fundet rigtigt mange ligesindede.... Knap så tilfredse daivia ejere....

Nogle har nævnt at man kan købe de løse arme til servomotorene, en nævnte
vw i sønderborg, en anden nævnte afz (?)... Nogle helt andre holder på at man skal
købe alle tre motorer monteret på en plade, med armene på....

Jeg har haft afmonteret systemet i dag, og må tilstå, at "sekundlim" metoden, synes
håbløs i mit tilfælde.... Ville ha boret et hul i akslen, men da den er hærdet, er det
umuligt....

er der nogle der ligger inde med nogle dokumenter på hvordan man kalibrerer/nulstiller servomotorerne...
jeg synes de kører videre selvom de når deres "stop"... Også selvom jeg har justeret dem til "midterstilling"...

En helt anden løsning kunne være at montere 3 drejeknapper, og springe over klimaanlæg.... Er det en mulighed ????
Kunne jeg ikke bare køre ud til huggeren og købe panelet med manuel betjening... eller ???

på forhånd tak for hjælpen...

/olaisen

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Daivia Klimaanlæg

Indlæg af Jesper Rasmussen » 30. sep 2016, 01:51

Jeg ved ikke om der rent faktisk produceres dele til Diavia klimaanlæggene mere, men da jeg rodede med det sidst skulle man købe de 3 motorer samlet på monteringspladen... fuldstændig håbløs løsning.

Jeg kan huske at jeg tidligere har købt dele til Diavia hos Nielsen og Rønne i Nyk. F (http://www.nogr.dk/) men om de stadig fører det og har viden om det ved jeg ikke.

skodafan79
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 9. okt 2013, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Daivia Klimaanlæg

Indlæg af skodafan79 » 8. nov 2016, 20:38

olaisen skrev:Hej med jer

jeg er en ellers tilfreds ejer af en passat 1.9 tdi 130 limousine fra 12/2000.

Jeg er knap så tilfreds med klimanlægget.

På google har jeg fundet rigtigt mange ligesindede.... Knap så tilfredse daivia ejere....

Nogle har nævnt at man kan købe de løse arme til servomotorene, en nævnte
vw i sønderborg, en anden nævnte afz (?)... Nogle helt andre holder på at man skal
købe alle tre motorer monteret på en plade, med armene på....

Jeg har haft afmonteret systemet i dag, og må tilstå, at "sekundlim" metoden, synes
håbløs i mit tilfælde.... Ville ha boret et hul i akslen, men da den er hærdet, er det
umuligt....

er der nogle der ligger inde med nogle dokumenter på hvordan man kalibrerer/nulstiller servomotorerne...
jeg synes de kører videre selvom de når deres "stop"... Også selvom jeg har justeret dem til "midterstilling"...

En helt anden løsning kunne være at montere 3 drejeknapper, og springe over klimaanlæg.... Er det en mulighed ????
Kunne jeg ikke bare køre ud til huggeren og købe panelet med manuel betjening... eller ???

på forhånd tak for hjælpen...

/olaisen
Hej , fandt du ud af om det er muligt at lave den om fra klima til Alm. Aircondition uden alt for meget bøvl ?

skodafan79
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 9. okt 2013, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Daivia Klimaanlæg

Indlæg af skodafan79 » 8. nov 2016, 21:32

skodafan79 skrev:
olaisen skrev:Hej med jer

jeg er en ellers tilfreds ejer af en passat 1.9 tdi 130 limousine fra 12/2000.

Jeg er knap så tilfreds med klimanlægget.

På google har jeg fundet rigtigt mange ligesindede.... Knap så tilfredse daivia ejere....

Nogle har nævnt at man kan købe de løse arme til servomotorene, en nævnte
vw i sønderborg, en anden nævnte afz (?)... Nogle helt andre holder på at man skal
købe alle tre motorer monteret på en plade, med armene på....

Jeg har haft afmonteret systemet i dag, og må tilstå, at "sekundlim" metoden, synes
håbløs i mit tilfælde.... Ville ha boret et hul i akslen, men da den er hærdet, er det
umuligt....

er der nogle der ligger inde med nogle dokumenter på hvordan man kalibrerer/nulstiller servomotorerne...
jeg synes de kører videre selvom de når deres "stop"... Også selvom jeg har justeret dem til "midterstilling"...

En helt anden løsning kunne være at montere 3 drejeknapper, og springe over klimaanlæg.... Er det en mulighed ????
Kunne jeg ikke bare køre ud til huggeren og købe panelet med manuel betjening... eller ???

på forhånd tak for hjælpen...

/olaisen
Hej , fandt du ud af om det er muligt at lave den om fra klima til Alm. Aircondition uden alt for meget bøvl ?
Jeg har forresten en vejledning til at nulstille klimaanlægget hvis du er interesseret , bare send mig din email på privat besked så kan jeg lige sende den til dig ...

Brugeravatar
Jettadriver
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde området.
Has thanked: 0
Been thanked: 19 times

Re: Daivia Klimaanlæg

Indlæg af Jettadriver » 9. nov 2016, 17:42

Tror måske min kammerat ligger inde med pladen med de 3 motorer på, som du nævner. Mangler du den stadig kan jeg da hører om han er interesseret i at sælge den.
Send mig evt. en privat besked her - så spørger jeg ham ad.
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"