Webasto thermo top

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
michaelo
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Webasto thermo top

Indlæg af michaelo » 9. nov 2016, 15:25

Hej Vagcars,

Kan ikke få mit webasto thermo top fyr til at starte, det er monteret i min golf 5 2.0 tfsi fra vw orginalt. (mener det er en top E)
Info:
Har ikke brugt fyret hele sommer perioden, men ved det virkede sidste vinter og iøvrigt har virket upåklageligt de foregående år. Når jeg forsøger at komme i kontakt med fyret via VWs "T91" fjernbetjening blinker den bare orange i 5 sec og stopper derefter.
Ifølge manualen er dette tegn på batteriet i fjernbetjeningen skal skiftes - dette er forsøgt uden resultat (blinker stadig bare hurtigt orange i 5 sekunder)
Har også forsøgt med en ny kodning af fjernbetjeningen hvor jeg fjernede sikring 1A ude ved batteriet og efter at have monteret den igen så trykke på "OFF" på fjernbetjeningen - stadig samme resultat som før - orange diode bare blinker i 5 sekunder.
Da jeg rodede med sikringerne lod jeg mærke til at der kun er monteret sikringer i 2 ud af de 3 mulige pladser ude i sikringskassen ved batteriet, og på bagsiden er der ført en tyk rød ledning til den tomme sikrings plads men "retur" ledningen er klippet over.
Ved ikke om det altid har været såden men formoder det da jeg ikke selv har foretaget nogen modifikationer på bilen, men der tidligere har været indbrud i bilen og de måske har forsøgt at klippe i noget de måske troede var alarm?

nogle bud på hvad som kan være problemet?

mvh michael
Vedhæftede filer
IMG_0372.jpg
IMG_0372.jpg (85.91 KiB) Vist 998 gange
IMG_0371.jpg
IMG_0371.jpg (67.09 KiB) Vist 998 gange

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Webasto thermo top

Indlæg af Blackfinger » 9. nov 2016, 15:44

Man kan ikke sige at det er originalt. Det er eftermonteret.

Har det virket efter at der var indbrud i bilen, bare for at have det helt på det rene?

michaelo
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Webasto thermo top

Indlæg af michaelo » 9. nov 2016, 16:54

Hej Blackfinger,

Tak for svar, ok monteret ved VW :-)

Indbrudet var i sommers og har ikke brugt det siden (før jeg skulle bruge det igår), men tvivler selv på at de skulle have rodet med det? det var bare for at give så meget info som muligt - kan heller ikke se nogle afklippede ledninger i motorrummet,
Der er blevet skiftet en forskærm på garantien hos VW men kan heller ikke se det skulle have indvirkning på fyret?

mvh michael

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Webasto thermo top

Indlæg af Blackfinger » 9. nov 2016, 20:01

Så er fyret sikkert låst på grund af fejl. Jeg kan lave diagnose på det for lille erkendtlighed, hvis det har interesse.

michaelo
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Webasto thermo top

Indlæg af michaelo » 9. nov 2016, 23:42

Hej,

Tak det vil jeg gerne, var ude hos dig for et par uger siden med en airbag lampe du hjalp med, har du samme mobil nummer? Og hvornår kan det passe dig?

mvh michael

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Webasto thermo top

Indlæg af Blackfinger » 10. nov 2016, 15:20

PB sendt.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"