Varme i kabine audi a4 b8, 1.8 tfsi

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
humledumle
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 16. jun 2009, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Varme i kabine audi a4 b8, 1.8 tfsi

Indlæg af humledumle » 15. nov 2016, 18:17

Godaften.

Jeg er den glade ejer af en audi a4 årgang 2009 1.8 tfsi (benzin), som har gået knap 110.000 km.
Desværre har jeg opdaget, at der kun kommer en meget begrænset mængde varme ind i kabinen når jeg holder i tomgang. Dette ændre sig dog når jeg bare kommer over ca 1500 omdr. Så er der fuld knald på varmen igen...

Jeg har været bange for det var toppakningen der var gået, og således at der var kommet luft i systemet. Fik derfor lavet en co måling i sidste uge, men uden resultat. Målingen blev fortaget på bilen som var et sted mellem 80-90 grader varm og mens den holdte i tomgang. Absolut intet udslag i væskefarven... samt det skal nævnes der ikke var noget specielt stort overtryk da låget blev skruet af til kølervæskebeholderen...

Tænker umiddelbart det eleminere muligheden for en toppakning der er gået, eller?

Dog skal det nævnes, at jeg for knap to år siden til service, fik at vide den formentlig dryppede meget meget lidt fra vandpumpen. Men det var så lidt at jeg på daværende tidspunkt ikke valgte og få gjort noget ved det. Der er stadig kølervæske på, dog er den omkring 5-7 cm under minimum (men lampen lyser ikke endnu for kølervæske)...

Jeg tænker umiddelbart om det kan være vandpumpen der er ved og stå af? Men plejer det så ikke og være sådan lidt alt eller intet? Bilen bliver ikke for varm da den står stabilt på 90 grader.
Muligvis drypper den meget meget lidt (har aldrig fyldt kølervæske på), men det burde vel ikke have indflydelse på varmen i kabinen tænker jeg?

Har også overvejet en defekt termostat, men den virker til og være varm slangen ude ved køleren når bilen er fuld driftsvarm, ellers ikke. Og igen, burde det påvirke varmen i kabinen?

Tænker der må være luft i systemet siden der ikke er varme i kabinen ved tomgang, eller at vandpumpen ikke virker optimalt... Mit spørgsmål er nu, har i nogle ideer til hvad det ellers kan være? Eller et bud på hvad der er størst sandsynlighed for at det er?

Mvh Martin.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"