Udskiftning af Klima Slanger

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Jesperdb
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 11. maj 2015, 11:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Udskiftning af Klima Slanger

Indlæg af Jesperdb » 19. maj 2017, 18:14

Hej med jer.

Udskiftning af klima slanger på en Passat 3BG fra 2003, er det noget man kan kaste sig ud i selv? evt. på et gør det selv værksted?

Det drejer sig om de samme slanger disse fra bilgalleri:

http://www.bilgalleri.dk/forum/storbill ... n_slanger_

De er utætte i samlingerne, så anlægget kan ikke holde tryk og køler derfor ikke.

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: Udskiftning af Klima Slanger

Indlæg af janny » 20. maj 2017, 08:43

tja, hvis du er handy med hænderne er det jo bare ren skruearbejde. du skal huske og få tømt anlægget inden så du er helt sikker på der ikke er mere kølevæske. Det er ikke sundt at inhalere.
Smør pakningerne med lidt kompressor/AC olie. derefter trykprøve og væske på.
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 128 times
Been thanked: 32 times

Re: Udskiftning af Klima Slanger

Indlæg af Chr-Hj » 20. maj 2017, 09:05

Har før selv skiftet på min gamle 3bg. husk nye o-ringe de koster ikke ret meget orig.
Evt. skift ekspansionsventilen https://www.bildeleshop.dk/febi-bilstein/1880239 den koster ikke ret meget, og den "plejer" at være helt fyldt med skidt, evt. også tørre filteret.

Og tjek at anlæget, nu også er helt tomt, du kan trykke med på ventilen til påfyldningen, med en skrue trækker for at tjekke.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Udskiftning af Klima Slanger

Indlæg af Kildevang » 20. maj 2017, 13:11

Husk at filteret skifter man også når systemet har været åbnet..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Jesperdb
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 11. maj 2015, 11:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskiftning af Klima Slanger

Indlæg af Jesperdb » 20. maj 2017, 15:09

Super, tak for info :)

Nogen af jer der tilfældigvis kender reservedels nummeret på den øverste af de 2 slanger man kan se på billedet? (Det er taget forfra lige bag kofangeren)
Vedhæftede filer
IMG_0139.JPG
IMG_0139.JPG (155.28 KiB) Vist 1133 gange

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Udskiftning af Klima Slanger

Indlæg af Kildevang » 20. maj 2017, 15:24

Chr-Hj skrev:Har før selv skiftet på min gamle 3bg. husk nye o-ringe de koster ikke ret meget orig.
Evt. skift ekspansionsventilen https://www.bildeleshop.dk/febi-bilstein/1880239 den koster ikke ret meget, og den "plejer" at være helt fyldt med skidt, evt. også tørre filteret.

Og tjek at anlæget, nu også er helt tomt, du kan trykke med på ventilen til påfyldningen, med en skrue trækker for at tjekke.
Det billed du linker til der er ikke en ekspantionsventil.. det er en orrifice.. der sidder på nogle enkelte modeller inde i rørene..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 128 times
Been thanked: 32 times

Re: Udskiftning af Klima Slanger

Indlæg af Chr-Hj » 21. maj 2017, 21:01

Kaldte den bare det, som hjemmesiden også kalder den, om den så hedder noget andet ved jeg ikke.

Den sad på min gamle 2004 3bg rigtigt inde i røren oppe i vandkassen, og var helt fyldt med skidt.

Kildevang skrev:
Chr-Hj skrev:Har før selv skiftet på min gamle 3bg. husk nye o-ringe de koster ikke ret meget orig.
Evt. skift ekspansionsventilen https://www.bildeleshop.dk/febi-bilstein/1880239 den koster ikke ret meget, og den "plejer" at være helt fyldt med skidt, evt. også tørre filteret.

Og tjek at anlæget, nu også er helt tomt, du kan trykke med på ventilen til påfyldningen, med en skrue trækker for at tjekke.
Det billed du linker til der er ikke en ekspantionsventil.. det er en orrifice.. der sidder på nogle enkelte modeller inde i rørene..!
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"