Aircare Climatronic

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Aircare Climatronic

Indlæg af Frederik » 18. jun 2017, 07:48

I de helt nye modeller kaldes klimasystemet nu for "Climatronic Aircare". Det består af en elektronisk funktion samt et nyt pollenfilter.

Trykker man på "Aircare" inde i AC menuen får man en grafik af kabinen som langsomt bliver blå mens luften renses.

Det foregår ved at luftens recirkuleres gentagende gange igennem det nye og forbedrede pollen og allergifilter mens der løbende tilsættes en smule frisk luft. Åbnes et vindue, registrere systemet denne "forurening" og det slår automatisk fra.

Det skulle efter sigende give et bedre indeklima. Kort sagt gør funktionen det muligt at køre med recirkualtion på i længere periode mens luftens kontinuerligt bliver renere og de helt små skjulte allergener og andet bioaffald fjernes.

Det nye pollen og allergifilter er fortsat med aktivt kul men er en premium version af den gamle hvide/grå udgave. Det passer fint i biler uden Aircare og jeg er begyndt at købe dem for at få luften renset lidt ekstra - Aircare eller ej. Faktisk vurderer jeg at det er i det forberede filter at den store nyhed ligger.

Det gule OEM allergifilter "Frecious Plus Mann" med partnr: 5Q0819669 kan feks ses her:
http://shop.ahw-shop.de/original-vw-all ... -5q0819669

Mit spørgsmål går på selve "Aircare" funktionen - det er sikkert 90% vrøvl - men kan det mon kodes i ældre modeller? Det er vel blot en indstilling som slår recirkulation til og så lukker en bestemt mængde frisk luft ind med faste intervaller.
Og så bemærker den hvis dør/vindue/soltag åbnes og har en lidt lækker grafik på skærmen mens luften renses.

Kan den slags mon åbnes op i tidligere modeller?

kreativ
Medlem
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Aircare Climatronic

Indlæg af kreativ » 18. jun 2017, 08:13

Hej
Det kan sagtens lade sig gøre at lave på tidligere modeller, der er dog nogle parameter som skal være opfyldt for at det vil virke

* Kræver MIB2 radio enten VW Discover Pro eller Skoda Columbus eller Seat Navi+
* Radio version med software: VW 0687, SEAT 0674, Skoda 0702)
* Gateway Index AJ med SW 1244
* Climatronic med min. SW 1403 eller højere
* Kodning i climatronic

Jeg har forsøgt at gøre det på min da jeg har alle kravene opfyldt på nær radioen, og det virker ikke med Amundsen eller Discover Media.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Aircare Climatronic

Indlæg af Frederik » 18. jun 2017, 08:25

Ok - tak for svar. Så må jeg klare mig uden da jeg "kun" har Discover Media. Det var da ellers spøjst at det kræver den helt store navigation - jeg kan slet ikke se hvad det skulle have af påvirkning på nogle simple klimaindstillinger. På de faceliftede Golf 7 findes det også i bilerne med den helt skrabede radio uden navigation.

Men som sagt tror jeg at filteret er den største hjælpe og det kan alle jo bruge.

kreativ
Medlem
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Aircare Climatronic

Indlæg af kreativ » 18. jun 2017, 08:47

Enheden i handskerummet er formentlig skiftet ud med en anden model og HW/SW :)
Jeg har hvertfald forsøgt at kode det fra en bil som har det fra fabrikken og jeg kunne ikke få det til at virke :|
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

kreativ
Medlem
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Aircare Climatronic

Indlæg af kreativ » 18. jun 2017, 09:30

Ved nærmere eftertanke kom jeg til at se at det er Climatronic enheden der kræver en software version minimum 1601 for at få det op på skærmen så radioens sw burde ikke være et problem så længe det er MIB2.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Frederik
Nyt medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 8. apr 2017, 21:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 28 times

Re: Aircare Climatronic

Indlæg af Frederik » 18. jun 2017, 10:16

Ok - det givet også mere mening.

Kan jeg tjekke Climatronics SW version uden specialværktøj (koder ikke selv)?

Og skulle det være for gammel en version, kan SW mon så opdateres til en kodbar version?

Hører gerne fra nogen som er lykkedes med dette. Det virker til at være ret uprøvet land hvis man søger på nettet.

kreativ
Medlem
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Aircare Climatronic

Indlæg af kreativ » 18. jun 2017, 12:03

Hvilken bil har du og hvornår er den fra?
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"