Opstart af oliefyr hver morgen - how to?

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Opstart af oliefyr hver morgen - how to?

Indlæg af HenrikH29 » 24. okt 2017, 20:29

I min Q5 er der fabriksmonteret oliefyr som kan startes via remote og times i MMI til at starte på et bestemt tidspunkt. Der er 3 hukommelser til timer.

Så vidt jeg kan læse mig til vil den kun starte op en gang pr. timing. Hvis jeg f.eks. indstiller til i morgen kl. 6:00 så starten den kun i morgen og ikke efterfølgende dage.

Jeg ville jo egentlig gerne kunne sætte den til at starte hver morgen på hverdage kl. 6:00, men er det muligt.

Eller er det noget med, at man efter opstart kl. 6 (når man sætter sig bilen) blot skal "sige ja tak" til at starte igen næste morgen kl. 6. Kan ikke helt forstå bilens brugsanvisning ang. fyret. Det er ikke helt klart beskrevet.

Tester nu med i morgen kl. 6 og ser, hvad der sker. Men dejligt, hvis nogle kunne "øse" af deres erfaring :D

PS remote start virker rigtig fint - lækkert med varm bil i disse dage :lol:

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Opstart af oliefyr hver morgen - how to?

Indlæg af AU-R8 » 24. okt 2017, 20:33

Det er ret sikkert af sikkerhedshensyn at man ikke kan vælge x ugedag med flueben og tidspunkt.
Her tænker jeg på at den kan stå i garage eller P hus og man har glemt at slå det fra.
Derfor skal man aktivt hver gang slå det til, jo ret logisk når man lige tænker over det.

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Opstart af oliefyr hver morgen - how to?

Indlæg af preben76 » 24. okt 2017, 20:38

Kender ik lige audis løsning men på en vw kan man montere telestart og via appen kan man programere den til at starte hver dag i ugen og med forskellige tider hvis der er brug for det. Der kan også vælges hvor lang tid fyret skal køre.

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Opstart af oliefyr hver morgen - how to?

Indlæg af HenrikH29 » 24. okt 2017, 20:47

AU-R8 skrev:Det er ret sikkert af sikkerhedshensyn at man ikke kan vælge x ugedag med flueben og tidspunkt.
Her tænker jeg på at den kan stå i garage eller P hus og man har glemt at slå det fra.
Derfor skal man aktivt hver gang slå det til, jo ret logisk når man lige tænker over det.
Lyder logisk, forhåbentlig skal man ikke ind og "programmere" timer, hver gang, men blive spurgt om man vil bruge det i morgen også - agtigt ;)

Det ved jeg i morgen.

Alt andet i bilen er jo gennemtænkt, så det er det sikkert også :lol:
Senest rettet af HenrikH29 24. okt 2017, 20:49, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Opstart af oliefyr hver morgen - how to?

Indlæg af HenrikH29 » 24. okt 2017, 20:48

preben76 skrev:Kender ik lige audis løsning men på en vw kan man montere telestart og via appen kan man programere den til at starte hver dag i ugen og med forskellige tider hvis der er brug for det. Der kan også vælges hvor lang tid fyret skal køre.
Hvor langt tid, det skal køre, kan jeg sætte i MMI. Men vist ikke de forskellige dage - kun 3 hukommelser, hvor dagen er fast (en dag af gangen).

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"