Knirkende lyd fra klima i Golf 5

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Brugeravatar
Mads H
Nyt medlem
Indlæg: 309
Tilmeldt: 15. mar 2015, 21:46
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tjæreborg
Has thanked: 45 times
Been thanked: 64 times

Knirkende lyd fra klima i Golf 5

Indlæg af Mads H » 8. nov 2017, 16:32

Jeg har netop erhvervet mig en Golf 5 som har en knirkende lyd fra klimaanlægget. Det lyder som nogen spjæld/klapper der kører frem og tilbage.

Jeg har forsøgt med grundindstilling på panelet via ECON + luft i ansigtshøjde knapperne, det gør ingen forskel.

https://youtu.be/raL_Bwu6uGg

Er det en kendt fejl, eller hvad kan man gøre for at udbedre det?

Sendt fra min Pixel med Tapatalk
2017 Golf 7 SV 1.4TSI DSG7 R-Line+
1993 Corrado VR6

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 47 times

Re: Knirkende lyd fra klima i Golf 5

Indlæg af ChristianK » 8. nov 2017, 17:00

Det er dine spjældmotorer der er ødelagte.

Kendt på problem på hele Golf 5 platformen at disse motorer går forbi deres stop og herefter blive ved med at stå og søge efter stoppet igen efterfølgende.

Alt afhængigt hvornår din bil er fra, så har du 5 eller 6 motorer. Kig evt på dette billede jeg har lavet for at se placeringer.

Jeg har et par stykker af de motorer liggende fra da jeg skiftede mit golf 5 instrumentbord ud til et golf 6. Har pillet dem fra der ikke virker, men da de har forskellige reservedelsnumre skal du først finde ud af hvilke/hvilken du skal skifte :D

Skiftede selv alle mine ud fra den golf 6 jeg tog instrumentbordet fra, dejligt de ikke står og klikker mere hehe!
Vedhæftede filer
Klima motor guide.JPG
Klima motor guide.JPG (133.32 KiB) Vist 757 gange

Brugeravatar
Mads H
Nyt medlem
Indlæg: 309
Tilmeldt: 15. mar 2015, 21:46
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tjæreborg
Has thanked: 45 times
Been thanked: 64 times

Re: Knirkende lyd fra klima i Golf 5

Indlæg af Mads H » 8. nov 2017, 17:10

ChristianK skrev:Det er dine spjældmotorer der er ødelagte.

Kendt på problem på hele Golf 5 platformen at disse motorer går forbi deres stop og herefter blive ved med at stå og søge efter stoppet igen efterfølgende.

Alt afhængigt hvornår din bil er fra, så har du 5 eller 6 motorer. Kig evt på dette billede jeg har lavet for at se placeringer.

Jeg har et par stykker af de motorer liggende fra da jeg skiftede mit golf 5 instrumentbord ud til et golf 6. Har pillet dem fra der ikke virker, men da de har forskellige reservedelsnumre skal du først finde ud af hvilke/hvilken du skal skifte :D

Skiftede selv alle mine ud fra den golf 6 jeg tog instrumentbordet fra, dejligt de ikke står og klikker mere hehe!
Øv - det lyder lidt omfattende. Kan jeg se på VCDS hvilke motorer der fejler, eller skal jeg have fysisk adgang til dem?
2017 Golf 7 SV 1.4TSI DSG7 R-Line+
1993 Corrado VR6

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 47 times

Re: Knirkende lyd fra klima i Golf 5

Indlæg af ChristianK » 8. nov 2017, 17:42

Du kan godt se hvilke af dem der melder fejl, men du skal vide placeringer af de forskellige motorer da den kun komme med som eksempel: Reguleringsmotor til friskluft-/recirkulationsluft-trykspjæld, Reguleringsmotor til højre temperaturspjæld, Reguleringsmotor til venstre temperaturspjæld... osv derud af :)

Fjerner du handskerummet kan du komme til 3 af dem, du kan jo starte med den "nemme" side og fjener et stik for at se om klik lyden ikke er tilstede i og med motoren ikke for power. Virker alle 3 der, så skal du ned og ligge radbrækket på ryggen ind under ratstrammen for at komme til de andre 3 :D

Brugeravatar
Mads H
Nyt medlem
Indlæg: 309
Tilmeldt: 15. mar 2015, 21:46
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tjæreborg
Has thanked: 45 times
Been thanked: 64 times

Re: Knirkende lyd fra klima i Golf 5

Indlæg af Mads H » 8. nov 2017, 18:09

Mange tak for info :)
2017 Golf 7 SV 1.4TSI DSG7 R-Line+
1993 Corrado VR6

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"