Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
skodafan79
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 9. okt 2013, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af skodafan79 » 22. nov 2017, 23:50

Hej . Jeg har en alhambra 1,9 tdi fra 04 hvor der sidder et eberspæcher tilskudsfyr i. Jeg har så et webasto thermotop c oliefyr til at ligge som jeg hellere vil have monteret, findes der en rigtig snedig måde at gøre det på eller er det bare at koble tilskudsfyret fra og så koble webastoen til som normalt ? Tænker der måske vil komme nogle fejlkoder hvis tilskudsfyret bare bliver taget fra og ledningerne bare hænger og er frakoblet. :geek:

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af QT1410 » 23. nov 2017, 12:53

Mon ikke du kan finde info på SGAF.de ?

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af Blackfinger » 23. nov 2017, 15:59

Vil du bruge Webasto fyrets eget ledningsnet?

skodafan79
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 9. okt 2013, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af skodafan79 » 23. nov 2017, 16:14

Blackfinger skrev:Vil du bruge Webasto fyrets eget ledningsnet?
Ikke nødvendigvis, men det er da en mulighed da jeg har det hele til at ligge. Bliver vel egentlig også nødt til det for at have et sted at koble uret til ...

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af Blackfinger » 23. nov 2017, 20:45

Du kan bare hive stikket af tilskudsvarmeren. Det giver ingen fejlkoder, men du kan selvfølgelig ikke kontakte den med VCDS længere.

skodafan79
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 9. okt 2013, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af skodafan79 » 23. nov 2017, 22:33

Blackfinger skrev:Du kan bare hive stikket af tilskudsvarmeren. Det giver ingen fejlkoder, men du kan selvfølgelig ikke kontakte den med VCDS længere.
OK , så det vil være det nemmeste at bare hive eberspæcheren ud og så bare koble webastoen ind i stedet som normalt . Tænkte også på at lade eberspæcheren sidde og så sætte webastoen ved siden af og serieforbinde dem på vandsiden , men måske det bliver for voldsomt ;)

skodafan79
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 9. okt 2013, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af skodafan79 » 1. dec 2017, 12:23

skodafan79 skrev:
Blackfinger skrev:Du kan bare hive stikket af tilskudsvarmeren. Det giver ingen fejlkoder, men du kan selvfølgelig ikke kontakte den med VCDS længere.
OK , så det vil være det nemmeste at bare hive eberspæcheren ud og så bare koble webastoen ind i stedet som normalt . Tænkte også på at lade eberspæcheren sidde og så sætte webastoen ved siden af og serieforbinde dem på vandsiden , men måske det bliver for voldsomt ;)
Det ser ikke ud til at jeg kan komme i kontakt med fyret via vcds , den skriver at der ikke er svar fra styre enheden ,så kommer der nok heller ingen fejlkode ;) fyret virker åbenbart heller ikke mere, den varmer ihvertfald ikke... Jeg tænker at den optimale løsning må være at få tilskudsfyret til at virke og så montere webastoen ved siden af sådan så man har begge dele :geek: eller er der en nemmere måde ?

skodafan79
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 9. okt 2013, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af skodafan79 » 27. jan 2018, 10:49

Hej , hvis der skulle være nogen der er interesserede så blev resultatet indtil videre at montere webastoen ved siden af eberspæcheren. Eberspæcheren virker stadig ikke men det kan jeg jo kigge på hvis jeg en dag får god tid 😉 jeg fandt en god monteringen , jeg vedhæfter lige hvis der skulle være andre der er interesserede.
Vedhæftede filer
Seat Alhambra webasto.pdf
(1.03 MiB) Downloadet 44 gange

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af Springtosse » 28. jan 2018, 14:02

An på hvor gammel den er, er det ikke sikkert du kam udlæse noget som helst med vcds på det før.

Jeg ville pille det Eberspächer af, og så bruge den den gamles varmere tilskuds funktion bygget sammen med Webasto. Den har en funktion til netop det samme..
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

skodafan79
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 9. okt 2013, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af skodafan79 » 28. jan 2018, 14:10

Springtosse skrev:
28. jan 2018, 14:02
An på hvor gammel den er, er det ikke sikkert du kam udlæse noget som helst med vcds på det før.

Jeg ville pille det Eberspächer af, og så bruge den den gamles varmere tilskuds funktion bygget sammen med Webasto. Den har en funktion til netop det samme..
Det er en 2004 model så den burde vel kunne udlæses , jeg har kigget på den guide der ligge inde på sgaf.de og den viser stort set alt hvad der kan være galt med sådan et eberspæcher så jeg tror det skal prøves en dag ... Men hvordan får du webastoen til at fungere som tilskudsfyr også ? Det lyder jo også som en oplagt mulighed

jakhammer
Medlem
Indlæg: 689
Tilmeldt: 16. aug 2009, 14:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nykøbing Sj
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af jakhammer » 28. jan 2018, 15:36

Min tilskudsvarmer var også defekt, så jeg skiftede den - jeg købte bilen om foråret, og opdagede først til vinter at den var defekt, men forhandleren dækkede det alligevel.
Jeg har købt et ombygningssæt til parkeringsvarmer. Man bruger den originale Eberspächer tilskudsvarmer, vandpumpe og hele pivkradset - der er blot en del ledningsarbejde og lidt relæer og andet der skal bygges ind i bilen.
Det fede i det sæt er at man kan købe det med det originale forvalgsur, der sidder oppe i loftet - så slipper man for at have den der grimme klods siddende midt på instrumentbrættet.
Knappen til sommer/vinterdrift sidder nede bag låget til sikringerne, så den er også gemt
Min: VW Transporter T4 1996 2,5B 175Kkm
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version

skodafan79
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 9. okt 2013, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af skodafan79 » 28. jan 2018, 17:24

jakhammer skrev:
28. jan 2018, 15:36
Min tilskudsvarmer var også defekt, så jeg skiftede den - jeg købte bilen om foråret, og opdagede først til vinter at den var defekt, men forhandleren dækkede det alligevel.
Jeg har købt et ombygningssæt til parkeringsvarmer. Man bruger den originale Eberspächer tilskudsvarmer, vandpumpe og hele pivkradset - der er blot en del ledningsarbejde og lidt relæer og andet der skal bygges ind i bilen.
Det fede i det sæt er at man kan købe det med det originale forvalgsur, der sidder oppe i loftet - så slipper man for at have den der grimme klods siddende midt på instrumentbrættet.
Knappen til sommer/vinterdrift sidder nede bag låget til sikringerne, så den er også gemt
Tænkte også på at gøre det men nu havde jeg et webasto fyr til at ligge og jeg er selv mest til webasto så det var oplagt at få den monteret 😀🔥. Angående uret er jeg gået helt over til sms styring , det er ret smart ... Gad vide hvor hurtigt bilen kan blive varm hvis jeg får liv i både eberspæcheren og webastoen samtidig 🔥🔥😎😁

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af Springtosse » 28. jan 2018, 21:46

skodafan79 skrev:
28. jan 2018, 14:10
Springtosse skrev:
28. jan 2018, 14:02
An på hvor gammel den er, er det ikke sikkert du kam udlæse noget som helst med vcds på det før.

Jeg ville pille det Eberspächer af, og så bruge den den gamles varmere tilskuds funktion bygget sammen med Webasto. Den har en funktion til netop det samme..
Det er en 2004 model så den burde vel kunne udlæses , jeg har kigget på den guide der ligge inde på sgaf.de og den viser stort set alt hvad der kan være galt med sådan et eberspæcher så jeg tror det skal prøves en dag ... Men hvordan får du webastoen til at fungere som tilskudsfyr også ? Det lyder jo også som en oplagt mulighed

Hmm.. synes ikke jeg har haft held med vcds. Kører altid eberspacher tester på med det samme, da den ved keg kan udlæse fejlkoder..

Tilskudsvarmer funktion ville jeg bruge den føler som sidder på bilen OEM, og ind over den sorte løse ledning som sidder ved sikringer og relæ.
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

skodafan79
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 9. okt 2013, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af skodafan79 » 29. jan 2018, 06:50

Springtosse skrev:
28. jan 2018, 21:46
skodafan79 skrev:
28. jan 2018, 14:10
Springtosse skrev:
28. jan 2018, 14:02


Jeg ville pille det Eberspächer af, og så bruge den den gamles varmere tilskuds funktion bygget sammen med Webasto. Den har en funktion til netop det samme..
Det er en 2004 model så den burde vel kunne udlæses , jeg har kigget på den guide der ligge inde på sgaf.de og den viser stort set alt hvad der kan være galt med sådan et eberspæcher så jeg tror det skal prøves en dag ... Men hvordan får du webastoen til at fungere som tilskudsfyr også ? Det lyder jo også som en oplagt mulighed

Hmm.. synes ikke jeg har haft held med vcds. Kører altid eberspacher tester på med det samme, da den ved keg kan udlæse fejlkoder..

Tilskudsvarmer funktion ville jeg bruge den føler som sidder på bilen OEM, og ind over den sorte løse ledning som sidder ved sikringer og relæ.
Jeg er ikke helt sikker på hvilken oem ledning du tænker på, er det en der sidder nede ved eberspæcher fyret og skal starte det som man så "stjæler" og kobler på webastoen i stedet ? Og i så fald hvilken ?

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af Springtosse » 29. jan 2018, 21:17

skodafan79 skrev:
29. jan 2018, 06:50
Springtosse skrev:
28. jan 2018, 21:46
skodafan79 skrev:
28. jan 2018, 14:10


Det er en 2004 model så den burde vel kunne udlæses , jeg har kigget på den guide der ligge inde på sgaf.de og den viser stort set alt hvad der kan være galt med sådan et eberspæcher så jeg tror det skal prøves en dag ... Men hvordan får du webastoen til at fungere som tilskudsfyr også ? Det lyder jo også som en oplagt mulighed

Hmm.. synes ikke jeg har haft held med vcds. Kører altid eberspacher tester på med det samme, da den ved keg kan udlæse fejlkoder..

Tilskudsvarmer funktion ville jeg bruge den føler som sidder på bilen OEM, og ind over den sorte løse ledning som sidder ved sikringer og relæ.
Jeg er ikke helt sikker på hvilken oem ledning du tænker på, er det en der sidder nede ved eberspæcher fyret og skal starte det som man så "stjæler" og kobler på webastoen i stedet ? Og i så fald hvilken ?
Kan finde aus fuhr nummer på den eberspacher varmer du har på? Det starter med 25 **** så kan jeg måske finde den rigtige.

Men den trigger ledning sidder nede ved EB fyret..
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

skodafan79
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 9. okt 2013, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Udskifte eberspæcher tilskudsfyr i alhambra

Indlæg af skodafan79 » 29. jan 2018, 23:52

Det lyder godt 👍 jeg kigger lige efter det nummer næste gang jeg får den på liften :)

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"