Varmeblæser, Octavia 1Z5

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Varmeblæser, Octavia 1Z5

Indlæg af magre » 26. dec 2017, 16:15

Hej VAGgers,

Her i den glade juletid hvor man ligger på landevejen den halve tid i et desperat forsøg på at nå julefrokosten hos både Tante Oda i Nordjylland og hos Faster Knud tæt på grænsen så har min kære aldrende Octavia spillet mig et puds...

Gradvist er det blevet dårligere og dårligere, for her på det sidste stykke at blive så slemt at konen forlangte at jeg holde ind til siden så ungerne kunne få jakker på... :oops:

Jeg kan mærke der kommer varme ud af div. ventilationskanaler og jeg kan høre at blæserhastigheden reagerer når jeg skruer op/ned men der kommer ikke rigtig noget blæs ud af ventilationskanalerne, hverken oppe/nede :?

Det resulterer også i at bilen dugger på sideruderne i bagagerummet hvilket jo ikke ligefrem virker optimalt eller efter hensigten...

Jeg har forsøgt at grundindstille spjæld ved at trykke på lige pil + econ knappen og den kører også et kort program igennem, ca. 10-15 sek. og så tager jeg tænding af så den burde gemme de nye værdier men det ændrer ikke rigtig på noget.

Bilen fejler ellers intet og aircon anlæg blev kontrolleret/efterfyldt i sommers så det skulle alt sammen spille ... men det gør det så alligevel ikke.

Noget tips?

PS: Glædelig Jul!
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

peter w
Aktiv medlem
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Varmeblæser, Octavia 1Z5

Indlæg af peter w » 26. dec 2017, 17:19

Kan det være pollenfilteret eller området omkring pollenfilteret, der er stoppet til?

Det sidder vist under handskerummet.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Varmeblæser, Octavia 1Z5

Indlæg af magre » 6. jan 2018, 19:39

Nå men efter at have haft pollenfilteret skilt ad for at konstatere at det ikke var problemet gav jeg op og kørte ud til Skoda Esbjerg...
De mener at det er min klimakompressor der kører konstant og derfor ender med at fryse til som så forhindrer luft strømmen i at komme ind i kabinen...

Pt. har de anbefalet mig at køre i en periode med Econ aktiveret så kompressoren derved ikke kører og jeg derfor kan være sikker på at det er årsagen. Det tyder på at de har ret...

Hvad skal jeg regne med at den vil koste at få udskiftet? Skoda Octavia 1Z5
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

HJLarsen
Nyt medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Auning
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Varmeblæser, Octavia 1Z5

Indlæg af HJLarsen » 11. jan 2018, 17:28

Hvis kompressoren ikke kører i Econ, er det jo ikke den som er synderen. Det må være noget i styringen.
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"