Ingen kabine varme a4 1.8t. 2002

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
linnegaard
Nyt medlem
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. maj 2010, 19:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 18 times
Been thanked: 2 times

Ingen kabine varme a4 1.8t. 2002

Indlæg af linnegaard » 8. jan 2018, 17:39

Hejsa. Jeg har minus varme fra kabine blæser :-( Ikke så fedt med til is på vinduer og minus 7 grader, kølevand er frostsikret til minus 35. motor thermometer ser umildbart normalt ud, varmeslanger til kabinen bliver egentlig varm (retur er iskold) og af og til kan der lokkes en smule små lun luft ud af dyser men kun når blæser kører langsomt, har prøvet på div. indstillinger men intet hjælper. har udlæst fejl med vcds som fortæller om en fejl til højre dyse spjæld og på fejl re cirkulation spjæld, prøver lige om jeg kan vedhæfte fejl :-) Ville blive glad såfremt nogen her har et bud, min mekaniker lignede et stort spørgsmåltegn da jeg talte med ham i formiddags... ???
Golf 7. 1.6tdi. dsg.

linnegaard
Nyt medlem
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. maj 2010, 19:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 18 times
Been thanked: 2 times

Re: Ingen kabine varme a4 1.8t. 2002

Indlæg af linnegaard » 8. jan 2018, 21:40

Tænker det mest oplagte er hvis der findes et varmespjæld regulering et sted... Men hvor skal jeg finde det ??
Golf 7. 1.6tdi. dsg.

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

Re: Ingen kabine varme a4 1.8t. 2002

Indlæg af johannes » 9. jan 2018, 09:16

Hvis motortemperatur er i orden ville jeg nok tage slanger af til varmeapparatet og skylle ud med haveslangen begge veje

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1396
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 420 times
Been thanked: 248 times

Re: Ingen kabine varme a4 1.8t. 2002

Indlæg af Passatg 3c » 9. jan 2018, 11:44

linnegaard skrev:Tænker det mest oplagte er hvis der findes et varmespjæld regulering et sted... Men hvor skal jeg finde det ??
Hvis det er det samme som på en Audi Cab. 2002, så sidder de oppe bagved handskerummet og er rimelig lette at komme til, når dette fjernes. Motorene har en tildens til at sætte sig fast, men de er lette at adskille og give en omgang fedt. Jeg har selv lige gjort det, da jeg ikke kunne få varme på forruden.

https://www.youtube.com/watch?v=uMsna-Jlv58
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

linnegaard
Nyt medlem
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. maj 2010, 19:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 18 times
Been thanked: 2 times

Re: Ingen kabine varme a4 1.8t. 2002

Indlæg af linnegaard » 9. jan 2018, 19:47

Hejsa... mange tak for link til youtube Passat :lol: Jeg er ret sikker på det er det samme som i min og tror og håber det er kilden til mit problem, så nu skal jeg blot finde ud af om det signalet der mangler, spjældet der sidder fast eller aktuator der ikke virker :-) :-)
Golf 7. 1.6tdi. dsg.

linnegaard
Nyt medlem
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. maj 2010, 19:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 18 times
Been thanked: 2 times

Re: Ingen kabine varme a4 1.8t. 2002

Indlæg af linnegaard » 13. jan 2018, 13:38

Så har jeg fået afmonteret handskerum, og ja der er div små motor og den ene kan jeg ikke få til at arbejde, har selvfølgelig prøvet at afmontere motor og dreje akslen manuelt, det er klart et luftspjæld der bliver drejet og ændrer ikke på temperatur af indblæsningsluft. Når jeg mærker på de to slanger der sender vand ind i kabinen er fremløb pænt varmt og retur helt koldt, og eftersom der ikke afgives særligt meget varme til kabinen er der for lidt vandflow, jeg antager vandpumpe er ok da motorvarme er ok stabil, og antager også at sådan et system lufter sig selv ud på grund af pumpens kraft, så enten er det vel ventilen der styrer vandet eller varmelegeme der er tilstoppet eller faldet sammen, mest naturligt var at starte med at tjekke ventilen, men hvor pokker sidder den monteret ?? :-)
Golf 7. 1.6tdi. dsg.

dergolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 9. dec 2008, 21:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Ingen kabine varme a4 1.8t. 2002

Indlæg af dergolf » 13. jan 2018, 19:16

linnegaard skrev:Så har jeg fået afmonteret handskerum, og ja der er div små motor og den ene kan jeg ikke få til at arbejde, har selvfølgelig prøvet at afmontere motor og dreje akslen manuelt, det er klart et luftspjæld der bliver drejet og ændrer ikke på temperatur af indblæsningsluft. Når jeg mærker på de to slanger der sender vand ind i kabinen er fremløb pænt varmt og retur helt koldt, og eftersom der ikke afgives særligt meget varme til kabinen er der for lidt vandflow, jeg antager vandpumpe er ok da motorvarme er ok stabil, og antager også at sådan et system lufter sig selv ud på grund af pumpens kraft, så enten er det vel ventilen der styrer vandet eller varmelegeme der er tilstoppet eller faldet sammen, mest naturligt var at starte med at tjekke ventilen, men hvor pokker sidder den monteret ?? :-)
Jeg mener ikke at der sidder en ventil der lukker for vandet. Mener at det er bare luftstrømmen der går igennem varmelegemet hvs. bliver ledt udenom.....
Med venlig hilsen Michael


Sent from my iPad using Tapatalk

linnegaard
Nyt medlem
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. maj 2010, 19:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 18 times
Been thanked: 2 times

Re: Ingen kabine varme a4 1.8t. 2002

Indlæg af linnegaard » 14. jan 2018, 16:10

Tusind tak jer alle der har budt ind :-) Og Michael jeg tror du har ret, der er ihvertfald ingen ventil i kabinen, også har jeg kunnet følge returslangen hele vejen i motorrum.
Skal lige fortælle at jeg nu har varme på... Monterede 3/4 tynde billige haveslanger på studse i motorrum passer perfekt, forbandt den ene slange til vandhane og den anden til en spand, der var fint flow og næsten ingen snavs, monterede fremløbs slange igen og startede motor, min vandpumpe trykker ikke ret hårdt kunne jeg nu konstatere, så da jeg monterede retur slange var jeg meget omhyggelig med at udlufte systemet og vupti var der varme på Audien, jeg troede egentlig der var masser af tryk fra pumpen men nu ved jeg bedre :-)
These users thanked the author linnegaard for the post:
Passatg 3c
Golf 7. 1.6tdi. dsg.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"