Touran 2004, ventilation luft tryk forsvinder gradvist

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
backmann
Helt nyt medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 1. dec 2017, 21:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Touran 2004, ventilation luft tryk forsvinder gradvist

Indlæg af backmann » 29. jan 2018, 07:17

Hej folkens.

Jeg har det problem at ventilations luft trykket ligesom forsvinder gradvist efter jeg har kørt noget tid i bilen.

Det virker umiddelbart således:

-Jeg starter bilen om morgenen, alt virker fint, masser af luft tryk/flow der hvor der skal være.
-Når bilen bliver varmere er det ligesom trykket forsvinder og der kommer mindre og mindre luft ud af dyserne, det er dog stadig varmt luft, og det er selvom jeg har skruet fuldt op for blæseren.
-Imidlertid lyder det som om blæseren larmer mere og mere, på en måde lyder det som om der er et spjæld foran blæseren som den står og blæser op i mod.
-Det ændrer ikke noget om jeg kører recirkulation eller friskluft


Der er ingen fejl på klimaanlægget, jeg får godt nok feedback fra alle klapper når jeg kører en test.

Nogen af jer der har oplevet lign. ?

backmann
Helt nyt medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 1. dec 2017, 21:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Touran 2004, ventilation luft tryk forsvinder gradvist

Indlæg af backmann » 30. jan 2018, 12:55

En lille update.

Jeg har fundet ud af at når det sker (der kommer ikke noget luft ud af dyserne) så kommer der en masse luft ud omkring pollenfilteret i stedet for. Der ligger en periodisk fejl på V70 (central klap) er der nogen der ved om den kan lukke for alt luften der kommer fra blæseren, og danne så meget modtryk at luften kommer ud ved pollenfilteret?

Det skal siges at når jeg laver en test af denne V70 kører den meget langsommere end de andre, men signalet ser stabilt ud og springer ikke eller noget.

Skal jeg bare få skiftet den, eller er der noget andet jeg kan prøve først?

Therkel
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 28. apr 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Re: Touran 2004, ventilation luft tryk forsvinder gradvist

Indlæg af Therkel » 9. apr 2018, 11:35

backmann skrev:En lille update.

Jeg har fundet ud af at når det sker (der kommer ikke noget luft ud af dyserne) så kommer der en masse luft ud omkring pollenfilteret i stedet for. Der ligger en periodisk fejl på V70 (central klap) er der nogen der ved om den kan lukke for alt luften der kommer fra blæseren, og danne så meget modtryk at luften kommer ud ved pollenfilteret?

Det skal siges at når jeg laver en test af denne V70 kører den meget langsommere end de andre, men signalet ser stabilt ud og springer ikke eller noget.

Skal jeg bare få skiftet den, eller er der noget andet jeg kan prøve først?
Jeg hæfter mig lige på her. Lyder lidt som samme problem jeg står med :/

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk


steinar
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30. nov 2018, 12:18
Geografisk region: Norge
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Touran 2004, ventilation luft tryk forsvinder gradvist

Indlæg af steinar » 26. jan 2019, 12:21

Sjekk omklimakompressoren kjører for fult, kan være reguleringsventilen som feiler og at den køler så mye at registeret for AC fryserigjen ogikke slipper luft gjennom, hosmeg hjelper det å trykke på econ knappen og skru av AC, så kommer luften gradvis tilbake, typsk skjer det når det er 4-6 grader ute, skulle ikke tro en har behov for kjøling enheller varme,men kompressor køler for fullt,, jeg fikk skiftet mitt v71 spjeld men det er fortsatt det samme så er begynt å helle mot reguleringsventilen for kompressoren er ødelagt og låst i åpen stillingog kompressor derfor kjøler selvom det ikke er behov,
Ved 4-6 grader dannes det ispå aceørene uteimotorrommet, men som sagt, aktiveres econ knappen så smelter isen vekk,
Det er jo raskt å sjekke, opp medpanser og kikk

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Touran 2004, ventilation luft tryk forsvinder gradvist

Indlæg af Jesper Rasmussen » 26. jan 2019, 12:31

De gamle Touraner har det med at fryse til i fordamperen og så sker det du oplever.

Der er lavet en nyere type temperatursenaor som er længere og derved måler temperaturen et andet sted i fordamperen, den afhjælper problemet.

Hvis det er det der er problemet så prøv at slukke for ac og se om problemet opstår, sker det ikke så burde det kunne fikses med en ny temperatursensor.

steinar
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30. nov 2018, 12:18
Geografisk region: Norge
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Touran 2004, ventilation luft tryk forsvinder gradvist

Indlæg af steinar » 26. jan 2019, 13:54

Takk for svar, den skal jeg få skiftet, vanskelig, mye arbeid.?

backmann
Helt nyt medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 1. dec 2017, 21:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Touran 2004, ventilation luft tryk forsvinder gradvist

Indlæg af backmann » 8. feb 2019, 07:48

Jesper Rasmussen skrev:
26. jan 2019, 12:31
De gamle Touraner har det med at fryse til i fordamperen og så sker det du oplever.

Der er lavet en nyere type temperatursenaor som er længere og derved måler temperaturen et andet sted i fordamperen, den afhjælper problemet.

Hvis det er det der er problemet så prøv at slukke for ac og se om problemet opstår, sker det ikke så burde det kunne fikses med en ny temperatursensor.
Jeg tror det er lige det der sker, for når jeg slår AC fra ved at trykke på econ, kommer det igen ret hurtigt. Er det en rep. der kræver en masse, eller kan man komme til fra "siden" af ventilationsenheden?

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Touran 2004, ventilation luft tryk forsvinder gradvist

Indlæg af Bopjensen » 8. feb 2019, 08:37

Hej

Jeg havde samme fejl på min A3.

Det er ret nemt at se med VCDS. Temp ud af fordamper har en eller anden positiv temp men temp foddyse har måske -7.

Efter 20 min er fordamper helt frosset til og alt luft bliver presset ud ved pollen filter.

På min a3 tog det 10 min at skifte den sensor. Man kunne komme til den nede i fodrummet på passager siden.
These users thanked the author Bopjensen for the post:
backmann

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Touran 2004, ventilation luft tryk forsvinder gradvist

Indlæg af Jesper Rasmussen » 8. feb 2019, 10:16

Ærligt så er det så længe siden jeg sidst har rodet med det så jeg kan simpelthen ikke huske hvor den sidder.

Jeg mener dog ikke at det er særligt bøvlet,

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"