Webasto Thermo TOP-C

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Webasto Thermo TOP-C

Indlæg af gimlichael » 1. mar 2018, 08:19

Hejsa

Ganske typisk, så virker mit oliefyr ikke når det er bidende koldt.
Er der nogen der kan eller kan refererer til en der kan tjekke min Webasto Thermo TOP-C?
Jeg pendler dagligt mellem Gilleleje og Gentofte - så det ville være perfekt med et pitstop til en Webasto gut her :-)

Jeg har fjernbetjening til enheden - og her kan jeg tænde samt se den tælle ned.
Desværre tænder selve fyret ikke .. hvorfor bilen naturligvis er kold.

Det skete nok i mandags - eller har det fungeret ganske fint.

Håber på hjælp i kuldens stund :-)

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Webasto Thermo TOP-C

Indlæg af Blackfinger » 1. mar 2018, 15:16

Hvis der ikke er nogen der kan lave diagnose på Webasto som melder sig, så køb et kabel selv: https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... e&_sacat=0

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto Thermo TOP-C

Indlæg af gimlichael » 1. mar 2018, 18:59

Efter nærmere undersøgelse, så starter fyret faktisk .. kan høre det knurre af mig .. efter noget tid slukker det dog .. har sjusset mig frem til 8-10 minutter .. og der lugter, som altid, af frisk afbrændt diesel. Varme kommer dog der ikke noget af :-(

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto Thermo TOP-C

Indlæg af gimlichael » 1. mar 2018, 19:00

Blackfinger skrev:
1. mar 2018, 15:16
Hvis der ikke er nogen der kan lave diagnose på Webasto som melder sig, så køb et kabel selv: https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... e&_sacat=0
Din idé er sådan set god .. problemet er blot, at den er monteret på en Golf GTD .. så den skal op på lift førend man kan komme ind til den. Tak for rådet dog :-)

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto Thermo TOP-C

Indlæg af gimlichael » 2. mar 2018, 09:07

Yderligere fejlsøgning viser, at hvis jeg køre bilen og tæner fyret, så kan jeg høre den klassiske klik-klik lyd fra et relæ .. så der er noget der virker .. og en essentiel del der IKKE virker .. :roll:

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Webasto Thermo TOP-C

Indlæg af Blackfinger » 2. mar 2018, 10:57

Man skal ikke ind til fyret for at lave diagnose. Man skal til den gule ledning der sidder ved fyrets sikringer. De sidder formentlig tæt på batteriet.

Hvis fyret kan holde sig igang med motoren startet er det muligvis fyrets elektriske vandpumpe der er defekt.
These users thanked the author Blackfinger for the post:
gimlichael

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Webasto Thermo TOP-C

Indlæg af Springtosse » 2. mar 2018, 15:31

Kan udlæse for dig omkring Roskilde. Der har jeg værksted.

Hvis det ikke har kørt rigtig længe kan brændstof være løbet lidt tilbage.. men det er ikke så ofte på en Diesel.
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto Thermo TOP-C

Indlæg af gimlichael » 2. mar 2018, 20:47

Springtosse skrev:
2. mar 2018, 15:31
Kan udlæse for dig omkring Roskilde. Der har jeg værksted.

Hvis det ikke har kørt rigtig længe kan brændstof være løbet lidt tilbage.. men det er ikke så ofte på en Diesel.
Hejsa

Ja, jeg har været nede hos dig før .. du diagnosticerede fyr samt skiftede en halvrusten fatning på udstødning (GTD modellen). Havde faktisk tænkt på, om man skulle besøge dig igen .. der er blot langt til Roskilde .. worst case; hvad tid kan du tidligest bese problematikken - og senest? Og kan du evt. have alle tænkelige reservedele hjemme?

Jeg tænker det nok er vandpumpen eller lign. som en af de andre skriver .. og fyret har kørt næsten dagligt siden årsskiftet .. og jeg husker også at tænde det engang imellem hver 2-3 måned ..

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Webasto Thermo TOP-C

Indlæg af Springtosse » 5. mar 2018, 06:23

Hej

Jeg har lidt muligheder i næste uge. Der er ingen dage i denne uge jeg er der sådan rigtig sent!

Jeg har ikke det store hjemme til Thermotop fyr, da de næsten aldrig går i stykker, så har ikke lyst til at ligge på lager med noget som jeg måske får solgt 1 gang om året!

Kunne du hører om fyret virkelig startede op med motoren kørende eller det blot var få klik fra brændstof pumpen?
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto Thermo TOP-C

Indlæg af gimlichael » 5. mar 2018, 09:18

Springtosse skrev:
5. mar 2018, 06:23
Hej

Jeg har lidt muligheder i næste uge. Der er ingen dage i denne uge jeg er der sådan rigtig sent!

Jeg har ikke det store hjemme til Thermotop fyr, da de næsten aldrig går i stykker, så har ikke lyst til at ligge på lager med noget som jeg måske får solgt 1 gang om året!

Kunne du hører om fyret virkelig startede op med motoren kørende eller det blot var få klik fra brændstof pumpen?
Ingen stress .. efter ude-temperaturen er steget, så virker fyret igen .. altså, det er jo for mærkeligt, da den jo også bør virke når det er koldt.

Kan det være det vand den pumper rundt der er frosset - så det er årsagen?

Anyway, jeg opdatere med nyt info som det dukker op .. så kan vi i ro og mag finde diagnosticere mine findings og så efterflg. evt. finde en dag til et reelt servicetjek.

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Webasto Thermo TOP-C

Indlæg af Springtosse » 5. mar 2018, 20:40

Okay.. Det virker lidt underligt!
For hvis vandet er frosset, så er det dit kølevand, og det håber jeg ikke for dig og din motor.
Men så længe det virker igen, så er alting jo lækkert :D
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"