Problemer med aircondition

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Therkel
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 28. apr 2010, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times

Problemer med aircondition

Indlæg af Therkel » 9. apr 2018, 11:29

Hej Forum

Jeg er den glade ejer af en SEAT Altea 1,6 TDI fra 2010. Jeg har dog den anke, at så snart sommeren kommer og der er brug for aircondition i kabinen, så virker det ikke helt efter hensigten.

Fejlen:
Jeg tænder aircondition på auto mode og indstiller temperatur. Herefter blæser den til temperaturen i kabinen er opnået. Herefter går den ned i blæser hastighed. Ind til videre - ingen problemer.

Men hvis temperaturen stiger i kabinen herefter, er det som om at anlægget ikke følger med på auto mode. Og hvis jeg skruer helt op for blæser styrken, kommer der stadig ingen kølig luft ud af spjældene. Jeg kan sagtens hører blæseren kører for fulde gardiner inde bag panelet, men jeg mærker kun en let brise, når jeg har hånden ved spjældene. Og uanset hvad jeg trykker rundt på af manuelle indstillinger for blæser retning, så sker der stadig intet. Det eneste der hjælper, er at slukke aircondition systemet (eller motoren) og starte op igen. Så kan jeg igen få fuld blæs ud i kabinen.

En mekaniker har en gang gættet på, at nogle motorer til spjældene ikke reagerer, når systemet vil åbne/lukke dem. Lyder det rimeligt, når aircondition systemet virker ved første tænding? Eller skal jeg lede efter andre forklaringer.

Hvis nogen har oplevet det samme vil det være fremragende med jeres indlæg.

Mvh T

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk


Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Problemer med aircondition

Indlæg af Springtosse » 10. apr 2018, 21:03

Ville se hvordan aircon tryk lå? SÅ find en som har forstand på aircon / Høj og lav tryk.
These users thanked the author Springtosse for the post:
Therkel
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

Brugeravatar
Passatg 3c
Medlem
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 14. jun 2008, 08:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 418 times
Been thanked: 245 times

Re: Problemer med aircondition

Indlæg af Passatg 3c » 11. apr 2018, 05:55

Der bliver skrevet at det køler fint i starten, så tror ikke det mangler service, selv om det nok ikke er en skidt ide under alle omstændigheder.
Jeg mener du kan se på VCDS hvis nogle af spjældene har sat sig. Det kunne min mekaniker på min Audi fra 2002, så tror også det kan ses på en nyere Seat.
These users thanked the author Passatg 3c for the post:
Therkel
VAGs i huset lige nu:
Audi A4 B6 Cabriolet, Model 2003, gens. forbrug ca. 10 km/l (sommer/vinter)
Audi E-tron 50, Model 2020, gens. forbrug 238/285 Wh/km (sommer/vinter)

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"