Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel

Indlæg af ChristianK » 26. sep 2018, 21:33

Hej folkens.

Jeg ved vi har et par kyndige Webasto gutter herinde, som måske har lyst til at kaste lidt lys over et par spørgsmål jeg har i forbindelse med kommende eftermontering af diesel fyr.

1; regner med at at købe det brugt, nogle årgange/numre man skal holde sig fra ?

2; læste om en fra USA der havde eftermonteret og monteret fyret i førerside bag inderskærmen til forhjulet, er dette det rigtige sted? Synes ikke der er meget info om eftermontering af disse.

3; jeg skal kunne indstille timer via mit instrument, er det også muligt af få fjernbetjent start også?

4; bedste sted at kigge efter et brugt sær? - tænker det skal være “originalt” før der virker med indstilling i instrumentet.



På forhånd tak for jeres hjælp :)

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel

Indlæg af Blackfinger » 27. sep 2018, 19:24

1. Må ikke være nyere end november 2010 for at passe til instrument med rødt display. Så vidt jeg husker.
Og doseringspumpen skal passe til fyret. Så det er jo et snart 10 år gammelt fyr du skal have fat i :!:

2. Originalt sidder det i højre side bag kofangeren, som på Touran. Ny sprinklerbeholder skal der nok til.

3. Fjernbetjening kan også monteres, men det skal være en VW originaldel.

4. Ja fyret skal selvfølgelig også være original VW.

Der skal monteres nyt klimapanel med knap til fyret, ellers kører kabineblæseren ikke.

Ledningsnet skal købes eller laves selv.

Alt i alt et større projekt. Også at få skrabet alle stumperne sammen som skal passe til bilen og hinanden.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel

Indlæg af ChristianK » 27. sep 2018, 19:46

Blackfinger skrev:
27. sep 2018, 19:24
1. Må ikke være nyere end november 2010 for at passe til instrument med rødt display. Så vidt jeg husker.
Og doseringspumpen skal passe til fyret. Så det er jo et snart 10 år gammelt fyr du skal have fat i :!:

2. Originalt sidder det i højre side bag kofangeren, som på Touran. Ny sprinklerbeholder skal der nok til.

3. Fjernbetjening kan også monteres, men det skal være en VW originaldel.

4. Ja fyret skal selvfølgelig også være original VW.

Der skal monteres nyt klimapanel med knap til fyret, ellers kører kabineblæseren ikke.

Ledningsnet skal købes eller laves selv.

Alt i alt et større projekt. Også at få skrabet alle stumperne sammen som skal passe til bilen og hinanden.
Hey,
tak for svaret :)

Jeg har nyere 3D speedometer - ved ikke om det åbner op for brug af et nyere fyr?

Ledningsnet er jeg ikke så bange for, klimapanelet er det mindste problem hehe..

Tænkte nok det var højre side, da man kan se på etka at der skal bruges en mindre sprinkler væske beholder end min nuværende..

Det jeg er mest i tvivl om er adgang til diesel tanken? Skal slangen til fyret kobles direkte på tanken, og hvordan laves dette?

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel

Indlæg af Blackfinger » 27. sep 2018, 19:54

Med det nye speedometer så skal fyret være af samme årgang som det, og så er det jo nok et TTV EVO, og det er kun en fordel.

På tankarmaturet er der en forberedelse til at sætte et dykrør i. Dykrør fås for eksempel fra Webasto.

På biler med fyr fra fabrikken er tankarmaturet født med dykrør.
Vedhæftede filer
Armatur.jpg
Armatur.jpg (93.59 KiB) Vist 499 gange

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel

Indlæg af ChristianK » 27. sep 2018, 20:10

Fedt der er klargjort tilførsel til fyret i dækslet..

Tror mit speedometer er 2016'ish, måske 2015. Er sådan et TTV EVO samme form som et af dem der passer til monterings beslag til golf 5?

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel

Indlæg af Blackfinger » 27. sep 2018, 20:29

EVO ser ud nøjagtig magen til. Det er brænderen der er ændret fra venturi brænder til keramisk fordamper (som i de ældre TT-E, C og P.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"