Hej folkens.
Jeg ved vi har et par kyndige Webasto gutter herinde, som måske har lyst til at kaste lidt lys over et par spørgsmål jeg har i forbindelse med kommende eftermontering af diesel fyr.
1; regner med at at købe det brugt, nogle årgange/numre man skal holde sig fra ?
2; læste om en fra USA der havde eftermonteret og monteret fyret i førerside bag inderskærmen til forhjulet, er dette det rigtige sted? Synes ikke der er meget info om eftermontering af disse.
3; jeg skal kunne indstille timer via mit instrument, er det også muligt af få fjernbetjent start også?
4; bedste sted at kigge efter et brugt sær? - tænker det skal være “originalt” før der virker med indstilling i instrumentet.
På forhånd tak for jeres hjælp
Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel
-
- Medlem
- Indlæg: 608
- Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 47 times
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel
1. Må ikke være nyere end november 2010 for at passe til instrument med rødt display. Så vidt jeg husker.
Og doseringspumpen skal passe til fyret. Så det er jo et snart 10 år gammelt fyr du skal have fat i
2. Originalt sidder det i højre side bag kofangeren, som på Touran. Ny sprinklerbeholder skal der nok til.
3. Fjernbetjening kan også monteres, men det skal være en VW originaldel.
4. Ja fyret skal selvfølgelig også være original VW.
Der skal monteres nyt klimapanel med knap til fyret, ellers kører kabineblæseren ikke.
Ledningsnet skal købes eller laves selv.
Alt i alt et større projekt. Også at få skrabet alle stumperne sammen som skal passe til bilen og hinanden.
Og doseringspumpen skal passe til fyret. Så det er jo et snart 10 år gammelt fyr du skal have fat i
2. Originalt sidder det i højre side bag kofangeren, som på Touran. Ny sprinklerbeholder skal der nok til.
3. Fjernbetjening kan også monteres, men det skal være en VW originaldel.
4. Ja fyret skal selvfølgelig også være original VW.
Der skal monteres nyt klimapanel med knap til fyret, ellers kører kabineblæseren ikke.
Ledningsnet skal købes eller laves selv.
Alt i alt et større projekt. Også at få skrabet alle stumperne sammen som skal passe til bilen og hinanden.
-
- Medlem
- Indlæg: 608
- Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 47 times
Re: Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel
Hey,Blackfinger skrev: ↑27. sep 2018, 19:241. Må ikke være nyere end november 2010 for at passe til instrument med rødt display. Så vidt jeg husker.
Og doseringspumpen skal passe til fyret. Så det er jo et snart 10 år gammelt fyr du skal have fat i
2. Originalt sidder det i højre side bag kofangeren, som på Touran. Ny sprinklerbeholder skal der nok til.
3. Fjernbetjening kan også monteres, men det skal være en VW originaldel.
4. Ja fyret skal selvfølgelig også være original VW.
Der skal monteres nyt klimapanel med knap til fyret, ellers kører kabineblæseren ikke.
Ledningsnet skal købes eller laves selv.
Alt i alt et større projekt. Også at få skrabet alle stumperne sammen som skal passe til bilen og hinanden.
tak for svaret
Jeg har nyere 3D speedometer - ved ikke om det åbner op for brug af et nyere fyr?
Ledningsnet er jeg ikke så bange for, klimapanelet er det mindste problem hehe..
Tænkte nok det var højre side, da man kan se på etka at der skal bruges en mindre sprinkler væske beholder end min nuværende..
Det jeg er mest i tvivl om er adgang til diesel tanken? Skal slangen til fyret kobles direkte på tanken, og hvordan laves dette?
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel
Med det nye speedometer så skal fyret være af samme årgang som det, og så er det jo nok et TTV EVO, og det er kun en fordel.
På tankarmaturet er der en forberedelse til at sætte et dykrør i. Dykrør fås for eksempel fra Webasto.
På biler med fyr fra fabrikken er tankarmaturet født med dykrør.
På tankarmaturet er der en forberedelse til at sætte et dykrør i. Dykrør fås for eksempel fra Webasto.
På biler med fyr fra fabrikken er tankarmaturet født med dykrør.
- Vedhæftede filer
-
- Armatur.jpg (93.59 KiB) Vist 513 gange
-
- Medlem
- Indlæg: 608
- Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 47 times
Re: Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel
Fedt der er klargjort tilførsel til fyret i dækslet..
Tror mit speedometer er 2016'ish, måske 2015. Er sådan et TTV EVO samme form som et af dem der passer til monterings beslag til golf 5?
Tror mit speedometer er 2016'ish, måske 2015. Er sådan et TTV EVO samme form som et af dem der passer til monterings beslag til golf 5?
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Eftermontering af fyr i Golf 5 diesel
EVO ser ud nøjagtig magen til. Det er brænderen der er ændret fra venturi brænder til keramisk fordamper (som i de ældre TT-E, C og P.