Næsten ingen luft blæser ud i kabinen

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
csloth
Helt nyt medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 4. feb 2010, 19:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Næsten ingen luft blæser ud i kabinen

Indlæg af csloth » 8. nov 2018, 10:00

Jeg har et lidt underligt problem med min Octavia 1.9 ii 1z3, der har klimaanlæg.

Der blæser stort set ingen luft ud gennem luftkanalerne og ud i kabinen. Selvom jeg skruer helt op for blæseren, er det meget begrænset hvad der kommer ud af luft. Særligt fra den højre af de to kanaler, som er i midterkonsollen. I fugtigt vejr dugger ruderne - især passagerruderne i bag. Nogle ideer til, hvad det kan skyldes/hvad jeg kan tjekke?

Pollenfilter er skiftet og blæser kører uden problemer. Hvis jeg skruer helt ned for temperaturen på klimaanlægget virker det til, at der kommer noget mere luft ud - men det kan også være at jeg bliver snydt af at luften er kold.

Bent H
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. nov 2018, 11:07
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Næsten ingen luft blæser ud i kabinen

Indlæg af Bent H » 24. nov 2018, 13:28

Hej
Jeg har nøjagtig samme problem, så jeg håber det kommer nogle svar her, jeg hænger lige på. I mellemtiden er jeg glad for at mit sæde varme virker nu hvor det begynder at blive minus grader udenfor :roll:

Thanasosdk
Nyt medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 16. feb 2010, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Næsten ingen luft blæser ud i kabinen

Indlæg af Thanasosdk » 24. nov 2018, 14:51

Hvis i tager det fra indsugningssiden og videre, kan i prøve at pille filteret ud og lade klappen være af. Hvor meget luft kommer ud af hullet. Med klappen på uden filter hvor meget kommer ud.
Gennem filter åbning kan man næsten nå varme legeme/ fordamper gennem hullet. Er der helt fyldt med skidt på dem?
Hvad med spjæld inde bag udblæsnings huller i instrumentbordet, er der noget knækket der?
Til sidst er der nogle spjæld i kanalerne bag facaden som kan være problemet.

Held og lykke med det.

Thomas.
Thomas
Seat leon St fr ehybrid 2021

Bent H
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. nov 2018, 11:07
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Næsten ingen luft blæser ud i kabinen

Indlæg af Bent H » 24. nov 2018, 16:51

Tak for dit svar :D det vil jeg undersøge så hurtigt som muligt. Jeg har et ekstra spørgsmål. Jeg er lige kommet hjem fra en kører tur på 200km i 3 graders varme, klima stod på neutral og blæser på fuld tryk hele vejen og med en temperatur på 29. Der kom NÆSTEN ingen luftstrøm og vinduerne duggede lidt. Som det første da jeg holdt i min carport, kigger jeg i motor rummet og ser at der er et tyk lag is på det ene rør der går ind i kabinen. Skal det gøre det i det tilfælde?

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"