Webasto diesel fyr laver "Repeated Flame-Out" fejl :/

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Webasto diesel fyr laver "Repeated Flame-Out" fejl :/

Indlæg af Juel » 30. dec 2018, 19:14

Hej Folkens :)

Kærestens Touran's fyr har ikke kørt siden hun købte den, cirkulationspumpen var stået af. Nå men den er nu skiftet, og fyret kørte i ca 1,5 uge. Hvorefter det begyndte at lave no flame fejl :/
Den har jeg set på mit eget fyr, så af med fyret, og skille det ad (som altid med knækkede skruer til følge i det alu pis) for at rense det. Der var ikke så meget sod i det keramiske brænder hoved, men der var da noget snask.
Jeg samler det igen, og får monteret det. Men blæser motoren har ikke været fan af alt den rumstering, så den pev lidt når den kørte. Fyret statede op og man kunne høre flammen, der vælter røg ud og den geare stille og roligt op, men så BUM slukker den for flammen og det ryger som et kraftværk.
Efter et par start forsøg var konklutionen at der jo stadig var noget galt.
Af med fyret igen.
Jeg havde et fyr liggende der var splittet ad, så jeg tog blæserhuset fra det, og byttede elektronikken rundt, jeg tog også reserve diesel dyssen og gløderøret og skiftede med over.
Samler det hele igen..
Blæseren lyder fint som den skal, og fyret starter op, ofte så man ikke kan holde på udstødningen, så flamme kommer der, men samme historie:
01409 - Repeated Flame-Out
000 - - - Intermittent
01406 - No Flame
000 - - - Intermittent

Hvad skal så være næste skridt i min kampplan? Kan det være pumpen der levere for meget eller for lidt, altså med alt den røg, så får den da om ikke andet noget diesel :D

Hvordan kan man fejlsøge yderligere på sådan et fyr? Jeg måle ca 2ohm på begge gløderør. Så de burde jo være ok :)
Indspark ønskes :)
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"