Klimaanlæg
- Steengaard
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 14. okt 2008, 14:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Klimaanlæg
Hej VAG
Jeg har en Seat Leon 1,8 20VT med klimaanlæg som ikke virker... Når jeg vil aktiver klimaanlægget starter kompresseren ikke, men motoren falder i omdr somom den begynder at trække... Mår jeg så slukker for det igen stiger motoren i omdr igen somom der er slukket for klimaanlægget...
Har hørt noget om der sider en termostat og styrer anlægget og hvis den er i stykker virker det ikke...
Håber i kan hjælpe mig?
Hilsen Christian
Jeg har en Seat Leon 1,8 20VT med klimaanlæg som ikke virker... Når jeg vil aktiver klimaanlægget starter kompresseren ikke, men motoren falder i omdr somom den begynder at trække... Mår jeg så slukker for det igen stiger motoren i omdr igen somom der er slukket for klimaanlægget...
Har hørt noget om der sider en termostat og styrer anlægget og hvis den er i stykker virker det ikke...
Håber i kan hjælpe mig?
Hilsen Christian
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1682
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Viborg, 8830
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Klimaanlæg
ligger inde med et "komplet" AC til Leon (mod. M) - "komplet" fordi kompressoren mangler...
smit et pip hvis du mangler stumper...
smit et pip hvis du mangler stumper...
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2692
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Klimaanlæg
Har du overvejet at få udlæst fejl på klimaen?Christian84 skrev:Hej VAG
Jeg har en Seat Leon 1,8 20VT med klimaanlæg som ikke virker... Når jeg vil aktiver klimaanlægget starter kompresseren ikke, men motoren falder i omdr somom den begynder at trække... Mår jeg så slukker for det igen stiger motoren i omdr igen somom der er slukket for klimaanlægget...
Har hørt noget om der sider en termostat og styrer anlægget og hvis den er i stykker virker det ikke...
Håber i kan hjælpe mig?
Hilsen Christian
mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Klimaanlæg
Men hvordan virker det ikke? Kan det ikke lave koldt luft eller kører blæseren slet ikke?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2692
- Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Klimaanlæg
... og hvordan ved du, at kompressoren forsøges trukket rundt og at den ikke kører?
mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
- Steengaard
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 14. okt 2008, 14:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Klimaanlæg
Kan se at kompresseren ikke køre rundt når jeg aktivere den inde i bilen
Den kan godt blæse luft ud af dysserne, men hvor det har været varmt de seneste par dage har den ikke kunnet blæst rigtig kold luft ud
Den kan godt blæse luft ud af dysserne, men hvor det har været varmt de seneste par dage har den ikke kunnet blæst rigtig kold luft ud
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Klimaanlæg
Har samme problem med min golf 4, men jeg er sgu i tvivlom kompressoren kører. Begge blæsere tænder, når jeg aktiverer klimaanlæg. Desuden falder motoren i omdrejninger, når klima aktiveres. Hvordan kan du se kompressoren ikke kører?
- Steengaard
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 14. okt 2008, 14:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Klimaanlæg
Kompresserens kobling sidder inde i et remhjul synligt under generatoren og bliver trukket af kileremmen
Der hvor pillen er, er koblingen til kompresseren
Se evt. billede
Der hvor pillen er, er koblingen til kompresseren
Se evt. billede
- Vedhæftede filer
-
- DSC00294.JPG (65.18 KiB) Vist 2231 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 7. jan 2009, 01:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Klimaanlæg
hvis du kobler kompressor til og du er i tvivl om den virker
skal du først finde dit indgående kølerør og udgående kølerør.
Med slukket motor finder du de 2 rør og føler temp på dem.
Nu kobler du aircon til og sætter den til max køl. lad den nu kører i kort tid 30 sec er nok.
Nu slukker du for din motor ( mest for at undgå at få sniterne i klemme )
Nu mærker du på de 2 rør igen nu bør den ene af rørerne være iskoldt og have en del kondens måske is på sig.
Hvis der ikke er noget forskel er enten kompressor defekt, eller der mangler væske på systemet. Dette kræver at du med sikkerhed ved at kompressor snurrer rundt, men med din beskrivelse bør den køre, pga din omr falder
De fleste moderne aircon vil dog ikke koble kompressor til hvis der ikke er væske nok ( tryk ).
skal du først finde dit indgående kølerør og udgående kølerør.
Med slukket motor finder du de 2 rør og føler temp på dem.
Nu kobler du aircon til og sætter den til max køl. lad den nu kører i kort tid 30 sec er nok.
Nu slukker du for din motor ( mest for at undgå at få sniterne i klemme )
Nu mærker du på de 2 rør igen nu bør den ene af rørerne være iskoldt og have en del kondens måske is på sig.
Hvis der ikke er noget forskel er enten kompressor defekt, eller der mangler væske på systemet. Dette kræver at du med sikkerhed ved at kompressor snurrer rundt, men med din beskrivelse bør den køre, pga din omr falder
De fleste moderne aircon vil dog ikke koble kompressor til hvis der ikke er væske nok ( tryk ).
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1514
- Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 3 times
Re: Klimaanlæg
Jeg synes ikke mine rør bliver kolde, så det er sgu nok kompressoren, som er stået af
Må hellere køre ned og få lavet service på mit klima, for at være sikker. Kan jo også være tilstoppet tørrer.
Må hellere køre ned og få lavet service på mit klima, for at være sikker. Kan jo også være tilstoppet tørrer.
- Steengaard
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 14. okt 2008, 14:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Klimaanlæg
Må jeg prøve engangottedk skrev:hvis du kobler kompressor til og du er i tvivl om den virker
skal du først finde dit indgående kølerør og udgående kølerør.
Med slukket motor finder du de 2 rør og føler temp på dem.
Nu kobler du aircon til og sætter den til max køl. lad den nu kører i kort tid 30 sec er nok.
Nu slukker du for din motor ( mest for at undgå at få sniterne i klemme )
Nu mærker du på de 2 rør igen nu bør den ene af rørerne være iskoldt og have en del kondens måske is på sig.
Hvis der ikke er noget forskel er enten kompressor defekt, eller der mangler væske på systemet. Dette kræver at du med sikkerhed ved at kompressor snurrer rundt, men med din beskrivelse bør den køre, pga din omr falder
De fleste moderne aircon vil dog ikke koble kompressor til hvis der ikke er væske nok ( tryk ).
Hvordan tjekker jeg om der er væske nok på systemet?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 7. dec 2008, 15:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Klimaanlæg
de fleste anlæg har en pressostat som måler trykker og der med hvor meget gas der er på.. hvis møtrikken køre rundt inde i middeten så køre kompressoren også..og hvis den så ikk kan køre kan der være forlidt gas på men lige præsis så meget at pressostaten ikk slår fra.. men det kan også være "dyssen" ved fordamperen der er i stykker.. eller et tæt tørfilter..
For at få målt noget tryk skal du til en mand der har et manometer der er beregnet til det.. også skal der være 2 bar for at kompressoren kan starte men hvis man har sådan et manometer ved man også lidt om sådan noget...
Hvor kommer du fra?
For at få målt noget tryk skal du til en mand der har et manometer der er beregnet til det.. også skal der være 2 bar for at kompressoren kan starte men hvis man har sådan et manometer ved man også lidt om sådan noget...
Hvor kommer du fra?
Vw Golf 4 TDI
Jeg har det samme moment i min viskermotor som der er i en Honda VTI!
Jeg har det samme moment i min viskermotor som der er i en Honda VTI!
- Steengaard
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 12
- Tilmeldt: 14. okt 2008, 14:47
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holbæk
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Klimaanlæg
Det lyder lidt indviklet:)Lokkeblomst skrev:de fleste anlæg har en pressostat som måler trykker og der med hvor meget gas der er på.. hvis møtrikken køre rundt inde i middeten så køre kompressoren også..og hvis den så ikk kan køre kan der være forlidt gas på men lige præsis så meget at pressostaten ikk slår fra.. men det kan også være "dyssen" ved fordamperen der er i stykker.. eller et tæt tørfilter..
For at få målt noget tryk skal du til en mand der har et manometer der er beregnet til det.. også skal der være 2 bar for at kompressoren kan starte men hvis man har sådan et manometer ved man også lidt om sådan noget...
Hvor kommer du fra?
Jeg kommer fra Holbæk på Sjælland
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 7. dec 2008, 15:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Klimaanlæg
det er også utrolig svær at forstå man skal faktisk arbejde lidt med det før det sådan rigtig er nemt! og til at forstå. men de fleste værksteder har sådan du indkoder hvilken bil det er også ordner den resten! både med at suge vakkum og fylde den rigtige mængde på igen!
Vw Golf 4 TDI
Jeg har det samme moment i min viskermotor som der er i en Honda VTI!
Jeg har det samme moment i min viskermotor som der er i en Honda VTI!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 27
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 21:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Klimaanlæg
Hej
Hvis nogle har behov for kontrol/efterfyldning af kølemiddel, send en pb
Hilsen
Filelars
Hvis nogle har behov for kontrol/efterfyldning af kølemiddel, send en pb
Hilsen
Filelars
Alt i Airconditioning rep og service.
Bosch Kts test udstyr og VagCom.
Bosch Kts test udstyr og VagCom.