klima/støj

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
kleitster
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 6. jun 2009, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

klima/støj

Indlæg af kleitster » 13. jun 2009, 07:47

hej alle..

har læst nogle indlæg om netop klimastøj men synes ikke helt det er samme problem som mit.
det er en golf 4 1,9 tdi 110 hk fra 98 der er tale om

når jeg starter klimaanlægget kan jeg høre en støj som om blæseren rammer noget mens den roterer. har tjekket blæseren og det er ikke problemet.. støjen er der ikke hele tiden, kommer og går men er der det meste af tiden.. jeg har konstateret at hver morgen når jeg starter bilen så er det som om batteriet har tabt noget strøm. (den starter hver morgen men bare ikke på samme måde som resten af dagen). kan det være generatoren der er ved at stå af og dermed ikke kan klare at klima er kørende. støjen følger nærmest omdrejningerne lydmæssigt dvs jo højere omdrejninger des højere er lyden..

håber at få hjælp til at få løst problemet så jeg kan nyde anlægget uden unødvendig støj

på forhånd tak

k-b
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 10. dec 2008, 09:46
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: klima/støj

Indlæg af k-b » 25. jun 2009, 20:42

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår du sidst har fået checket dit klimaanlæg, problemet kan være manglende olie og kølemiddel på anlægget. Eller i værste fald en slidt klimakompressor. (jeg har det samme problem)

kleitster
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 6. jun 2009, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: klima/støj

Indlæg af kleitster » 1. jul 2009, 18:55

har du fået løst problemet?

jeg ved ikke helt hvornår der sidst blev tjekket olie og kølemiddel, men den køler som den skal.. jeg har lagt mærke til at den larmer mest når bilen er i gear og når du træder koblingen ned så forsvinder lyden... er det samme problem hos dig...

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: klima/støj

Indlæg af arj9k » 1. jul 2009, 19:37

anlægget kan vel ikke køle, hvis der mangler væske? Min laver lidt samme nummer, men har næsten lige fået skiftet kompressor (ombytter). det drejer sig om en golf IV 1,8T. Kunne det ikke lyde som om det rasler lidt også?

kleitster
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 6. jun 2009, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: klima/støj

Indlæg af kleitster » 1. jul 2009, 19:47

jeg går ikke udfra at den mangler kølemiddel for den fungerer som den skal, det er bare den larm (som om der er noget der går på blæseren). og kun når den er i gear... gør din også det?

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: klima/støj

Indlæg af arj9k » 2. jul 2009, 00:07

Min køler også fint, men min larmer, når kompressoren køler. dvs. ca. 10 sek. larm og så 10 sek. stilhed. Kompressoren køler jo ikke hele tiden, da kondenseren ville fryse til. Kunne godt lyde som om blæseren går på noget, men tror nu det kommer fra kompressoren. Måske et slidt remhjul eller et dårligt leje. Nogen som ved hvad den "ralle" støj kan være? Kan da ikke være leje i magnetkobling som siger sådan eller? :shock:

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: klima/støj

Indlæg af arj9k » 2. jul 2009, 23:15

Slet ingen der ved hvad den "ralle" støj kan være??

Alfafreak
Nyt medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 13. aug 2008, 10:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 12 times
Been thanked: 37 times

Re: klima/støj

Indlæg af Alfafreak » 3. jul 2009, 09:29

Er det ikke bare lejet på blæseren som er slidt så blæseren sidder og vibrerer?

Hvor langt har din bil kørt?
Nu med BMW i4

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: klima/støj

Indlæg af arj9k » 4. jul 2009, 05:44

Et slidt leje "hyler", mens der her er tale om en "rallen".

kleitster
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 6. jun 2009, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: klima/støj

Indlæg af kleitster » 4. jul 2009, 09:38

for mit vekommende larmer klima kun når "econ" ikke vises på displayet og når "econ" vises på displayet forsvinder larmen... og den larmer kun når jeg er i gear...

er det samme problem du har? eller larmer den uanset hvad

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: klima/støj

Indlæg af arj9k » 27. aug 2009, 00:45

Min laver også kun støj, når kompressoren kører - kompressoren kører ikke på econ. Tror den enten spilder kølemiddel, dårlig kompressor eller slidt remhjul/remstrammer. Det er mega belastende, for den køler sådan set fint.

kleitster skrev:for mit vekommende larmer klima kun når "econ" ikke vises på displayet og når "econ" vises på displayet forsvinder larmen... og den larmer kun når jeg er i gear...

er det samme problem du har? eller larmer den uanset hvad

kleitster
Nyt medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 6. jun 2009, 13:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: klima/støj

Indlæg af kleitster » 27. aug 2009, 12:14

arj9k skrev:Min laver også kun støj, når kompressoren kører - kompressoren kører ikke på econ. Tror den enten spilder kølemiddel, dårlig kompressor eller slidt remhjul/remstrammer. Det er mega belastende, for den køler sådan set fint.

kleitster skrev:for mit vekommende larmer klima kun når "econ" ikke vises på displayet og når "econ" vises på displayet forsvinder larmen... og den larmer kun når jeg er i gear...

er det samme problem du har? eller larmer den uanset hvad
jeg fik skiftet remstarmmeren og det blev ikke bedre så kompressoren skal skiftes for mit vedkommende.. min køler også som den skal så mon ikke din kompressor er stået af.. jeg købte min på ebay.. mangler bare at få den monteret.. nogen der kender nogen der kan montere den i århus omegn til rimelige penge?

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: klima/støj

Indlæg af arj9k » 27. aug 2009, 15:26

Min kompressor er næsten ny. Den blev skiftet for 3 mdr. siden, da den gamle var stået af, så jeg ville da blive ked af det, hvis den skulle skiftes igen :D

Det er dog en ombytter, så det er selvfølgelig en mulighed.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"