udendørstemp viser forkert og klima starter ikk ???

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
peters
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. jul 2009, 21:39
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

udendørstemp viser forkert og klima starter ikk ???

Indlæg af peters » 26. jul 2009, 21:59

Har en Octavia 1 2004 tdi med klima.

Udendørstemp måleren viser meget forkert, minus 2 3 stykker lige for tiden, når man så kører stiger den stille og roligt, men ikke over 10 12 grader selv om der er 25 grader udenfor.

Klimaen virker først ved 4-5 grader, har skiftet føleren i kofangeren og det gjorde ingen forskel. Fik taget en test hos skoda i Rønne som sagde at det var betjeningspanelet/computeren der er defekt. Købte et andet og der er ingen forskel :-(

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være ??

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: udendørstemp viser forkert og klima starter ikk ???

Indlæg af Anders D » 27. jul 2009, 07:12

Ledningsnettet kan vel også være et plausibelt bud. Sensoren i den anden ende laver jo en modstand, så hvis ledningen er knækket et eller andet sted, vil modstanden ændre sig..

Hvis det var mig der skulle fejlsøge på det, ville jeg måle modstanden hhv. på sensoren, på stikket du satte derpå, og ved alle samlinger op til betjeningspanelet. Når fejlen så er fundet ville jeg køre op til Skoda og aflevere panelet der ikke fejlede noget og kræve pengene retur.

combi-chris
Helt nyt medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 6. jul 2008, 19:20
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: udendørstemp viser forkert og klima starter ikk ???

Indlæg af combi-chris » 27. jul 2009, 12:30

Nu er jeg ikke en der beskæftiger mig med biler i mit arbejde,-men har set på nettet noget om evap temp sensor på Fabia kan gå istykker...men der sidder vel også en sådanne i din?.


http://briskoda.net/technical-guides/fa ... s/66182/2/

http://www.skoda-team.com/forum/viewtop ... 2564#52564

peters
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26. jul 2009, 21:39
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: udendørstemp viser forkert og klima starter ikk ???

Indlæg af peters » 27. jul 2009, 16:56

Har tjekket ledningen til sensoren, og heldigvis har jeg købt panelet med returret hos en hugger.

Ved ikke lige om der er den samme sensor som på fabiaen, men jeg må jo kigge :-)

Det er mere irriterende at man ikke kan finde den rigtige fejl når man kører til et aut. værksted for at spilde sin tid på alverdens sensorer og ledninger skruer ind og ud øv

Men kigger på den anden sensor og så er der vist også en i varmekassen ??? men er det der hvor pollenfilteret sidder ??

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"