Update: Climatic køler mindre + hvislelyd NU VCDS TESTET!

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Update: Climatic køler mindre + hvislelyd NU VCDS TESTET!

Indlæg af Gossa » 14. okt 2009, 17:37

Både og - jeg går ikke udfra, at klimaen køler i disse tider og derfor kan det ikke testes af dig selv ...
Der kommer jo ikke rigtigt tryk på anlægget i øjeblikket, men for en sikkerheds skyld, så tjek det grundigt når det igen bliver varmt til foråret - ikke først ugen før du skal på ferie ;)

Jeg står selv og mangler et rør til mit anlæg på 5. måned !!
Det har været i Rückstand siden starten af maj, da leverandøren gik konkurs og VW-Worldwide har endnu ikke fået fat i en ny leverandør!
Alle de biler som mangler disse rør (i hele Europa), har manglet dem siden da.

Så denne sommer var en dejlig varm een af slagsen og jeg fik derfor ikke brugt klimaen!
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Update: Climatic køler mindre + hvislelyd NU VCDS TESTET!

Indlæg af Uffe » 15. okt 2009, 07:41

Jow jow jeg fik det da lige testet lidt her i går ved middagstid. Der var 7.5c udenfor og solen stod godt ind i bilen, så fik temperaturknappen et godt vrid til maximum køling, og så stod det ellers ind med pisse kold luft.

Tjah så er det jo et godt spørgsmål om det var AC der kørte eller om det bare var udeluften :D

Jeg synes bare jeg hørte en lyd da jeg vred vælgeren på max køl, som jeg bildte mig ind var AC der blev aktiveret :)
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Update: Climatic køler mindre + hvislelyd NU VCDS TESTET!

Indlæg af Gossa » 17. okt 2009, 16:17

Du kan jo tjekke om kompressoren kører hvis der kommer en dag med 10 grader - kompressoreren slår fra ved omkring 4-6 grader, hvis den kører ved 10 grader og der kommer kold luft, så burde den være ok (såfremt der ikke ligger fejl i lageret!)
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"