A/C Golf 4 2004 2,0 Benzin.

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Cato
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13. nov 2009, 10:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

A/C Golf 4 2004 2,0 Benzin.

Indlæg af Cato » 25. nov 2009, 12:23

Kompressoren til A/C starter ikke.
Begge ventilatore starter heller ikke.
Ventilatoren til kabinen virker ok.
Der kommer lys i kontakten når den trykkes ind.
Sikringen er ok.
Udendørs temp. er ca.12 grader. Det står i displayet.
Fejllageret er udlæst og der er ingen fejl.
Har fået lavet service på anlægget for ca. 1 år siden. Der blev påfyldt 20g. væske efter 4,5 år.
Har prøvet at afmonteret forbindelsen til batteriet med tændingen afbrudt.
Mener at anlægget skulle kunne virke ved 12 grader, så man hurtigt kan få afdugget ruderne.
Alt mulig hjælp og gode råd vil bilve modtaget med stor glæde.

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: A/C Golf 4 2004 2,0 Benzin.

Indlæg af Gossa » 26. nov 2009, 11:31

Du er nød til at få fejllageret udlæst igen for at få nogle mere tydelige indikationer.
Hvis kompressoren er død eller andre komponeter er defekte, så vil der almindeligvis osse være en fejl aflagt.

Ventilatorene kan være sat ud af drift af den trykmåler der måler trykket i klimaanlægget.
Kompressoreren kan også være stoppet p.gr.a. fejl i systemet.
Anlægget sætter de forskellige komponenter ud af drift ved fejl, for at forhindre at der ødelægges flere komponenter.
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Cato
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13. nov 2009, 10:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A/C Golf 4 2004 2,0 Benzin.

Indlæg af Cato » 5. dec 2009, 09:51

Har fået udlæst fejllageret en gang til. Denne gang med en Bosch diagnosetester. Der var ikke nogen fejl i fejllagret. Fandt så ud af der overhovedet ikke var noget tryk på anlægget ved at sætte en kobling på studsen til påfyldning. Fik påfyldt 700 g. A134 på anlægget. Der kunne ikke konstateres nogen utætheder med tester. Kunne dog ikke komme til at måle på radiatoren inde i bilen da den så skulle skilles ad indvendig. Mek . gav så garanti på at den kunne køle hele sommeren. Mek. mente at jeg ikke havde brugt anlægget nok så det var blevet utæt. Mener selv at jeg har startet anlægget mindst engang hver 14 dag. Har for 14 mdr. siden fået lavet service på anlægget. Dengang blev det hele tømt af. Suget vakuum og derefter på fyldt ekstra 50g. A134. Måden det blev påfyldt kunne jeg ikke rigtig lide. Mek. trykkede på en knap og der blev nærmest skudt 700g kølemiddel ind i bilens anlæg på bare et splitsek.. Kan ikke tro det er noget som særlig godt for sådan et anlæg. Det var det første service på anlægget efter 5 år. Denne gang fik jeg påfyldt kølemiddel et andet sted og på en meget mere skånsom måde der varede over flere min. at få ind i blilens anlæg. Er der nogen her inde som har erfaring med hvordan man bør behandle og påfylde kølemiddel på et køleanlæg ?

Brugeravatar
Godsvig
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A/C Golf 4 2004 2,0 Benzin.

Indlæg af Godsvig » 5. dec 2009, 11:16

Der sker ikke noget ved at "skyde" det ind som du siger. Den maskine vi bruger hos os er ca. 30 sek. om at fylde et AC anlæg med 1000 g. Der er jo mange gange et tryk på ca 20 bar i anlæget når det køler max. Prøv at få fyldt et sporestof i anlægget så er det meget lettere at finde ud af hvor det er utæt.

Cato
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13. nov 2009, 10:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A/C Golf 4 2004 2,0 Benzin.

Indlæg af Cato » 5. dec 2009, 11:40

Takker mange gange for det gode og kloge svar. Mek fortalte mig nemlig at han ville komme noget sporestof ind i anlægget hvis kølemiddelet løb af igen. Det var noget med at jeg så skulle køre med det i nogle dage for så at komme tilbage til ham. Mek. ville så lyse med noget særligt lys og tage nogle helt specielle briller på. Han skulle så let kunne se hvor lækagen er. Hvor meget må man almindeligvis betale for sådan en omgang fejlsøgning med sporstof ?

Brugeravatar
Godsvig
Medlem
Indlæg: 587
Tilmeldt: 7. mar 2009, 20:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A/C Golf 4 2004 2,0 Benzin.

Indlæg af Godsvig » 5. dec 2009, 11:44

Ja man bruger ultraviolet lys og har grimme gule briller på :lol:
Jeg mener at vi tager ca. 1000 kr for en kontrol med nyopfyldning af kølemiddel, efterfyldning af olie og sporestof. Men jeg vil ikke hænges op på prisen.

Cato
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13. nov 2009, 10:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A/C Golf 4 2004 2,0 Benzin.

Indlæg af Cato » 5. dec 2009, 12:08

Det er jo så bare at betale og se glad ud. Nu ham min nye kølemek Han ville så gerne have nogen flasker A134 med hjem fra Polen til Danmark hvis jeg en dag skulle komme den vej forbi. Mon det er helt lovligt at indføre til Danmark ? Kan måske også godt bliver lidt svært at få tolderen til at tro på det er til eget forbrug med sådan en stak flasker i bagerummet. God weekend til jer alle herinde.

pondus
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:13
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A/C Golf 4 2004 2,0 Benzin.

Indlæg af pondus » 6. dec 2009, 10:57

Den bedste måde at holde anlægget iorden og tæt er at lade det være tændt hele tiden.


MVH

pondus

Cato
Helt nyt medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13. nov 2009, 10:15
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: A/C Golf 4 2004 2,0 Benzin.

Indlæg af Cato » 6. dec 2009, 11:19

Nu har bilen kørt 120000 km. på 6 år. Det kommer jo så til at give et væsentligt større slid på kompressoren. Hvor længe holder den så til det ? En ny kompressor er det ikke noget med 10-12000 kr. ?

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: A/C Golf 4 2004 2,0 Benzin.

Indlæg af arj9k » 7. dec 2009, 00:57

10-12.000 skal det nok koste hos en dansk vw forhandler. Jeg gav kr.2900 for en ombytter hos autobremsen. På ebay koster en ny omkring det samme :D

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"