Ventilator starter på højeste trin lupo 3L

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Ventilator starter på højeste trin lupo 3L

Indlæg af arj9k » 9. aug 2010, 11:29

Jeg har en Lupo 3L med fabriksmonteret aircon. Den køler sådan set fint nok, men når jeg kører langsomt eller holder stille, så starter ventilatoren (der er kun en stor) på højeste trin. Skal ventilatoren ikke køre på laveste trin hele tiden, når aircon/kølekompressor er aktiveret, eller forholder det sig anderledes på biler med aircon?

På min golf IV med klima, kører begge ventilatorer på laveste trin, når klima står på auto.

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Ventilator starter på højeste trin lupo 3L

Indlæg af arj9k » 9. aug 2010, 20:55

Har netop prøvet at teste systemet igen. Efter ca. 4 min tomgang med a/c tændt, så starter kølerblæseren på fuld knald i ca 20 sek. hvorefter den stopper og starter igen efter 2 min osv. osv. Er det normalt?

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Ventilator starter på højeste trin lupo 3L

Indlæg af Gossa » 10. aug 2010, 08:27

Altså, hvis du (som der står i din profil) har et VCDS-kabel, hvorfor sætetr du så ikke kablet til?
Når man har en logfil af udlæsningen som kan indsættes herinde på forum, så giver man andre en meget bedre hjælp til at kunne diagnosticere problemet ....

Frem med en logning ;-)
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Ventilator starter på højeste trin lupo 3L

Indlæg af arj9k » 10. aug 2010, 16:30

Har skam læst fejl ud og der er ingen fejl. Der er jo heller ikke nogen styrenhed til et a/c anlæg, som der er på et fuldautomatisk klimaanlæg :D

Spørgsmålet går også mest på om der er to trin på kølerblæseren på en lupo 3L. Så vidt jeg ved skal blæseren køre på trin 1, når A/C er aktiveret, eller er jeg helt gal på den. Har også søgt på emnet og skrevet et indlæg på Lupo 3L klubben, men der er tilsyneladende ikke nogen som ved det det.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"