Webasto fyr, kompakt vs. almindelig?

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Webasto fyr, kompakt vs. almindelig?

Indlæg af Seth-Enoch » 28. nov 2010, 21:33

Hej.

Jeg sidder lige her og kigger lidt på fyr til bilen og undre mig lidt. Webasto sælger fyr i en almindelig model og i en kompakt model. Eneste forskel er størrelse og vægt, dvs. kw, forbrug osv. er ens. Men nu kommer det mærkelige, den kompakte model er Billigst(!), hvordan hænger det lige sammen?

I min verden, der er alting der er kompakt dyrere, se bare på alt muligt elektronik, værktøj osv..

Så hvorfor skulle man ikke købe det kompakte fyr, som er billigere, lettere og mindre, frem for det almindelige fyr der er tungere, størrere og dyrere?

Kilde:
http://www.webasto-bilvarmer.dk/produkt ... assen.html
Forskel i pris = 1526,75kr.

http://www.webasto-bilvarmer.dk/produkt ... assen.html
Forskel i pris = 1516,25kr.

Hvad er det jeg overser?
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Webasto fyr, kompakt vs. almindelig?

Indlæg af Blackfinger » 28. nov 2010, 21:48

Dem der hedder Evo 4 og 5 er noget helt nyt i almindelig handel. De er meget i familie med Thermo Top V som er i alle Touran diesel. Det er nok det mest problemramte fyr Webasto har lavet.

Thermo Top E og C er meget gennemprøvede modeller, og dem er der ikke mange problemer med.

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Webasto fyr, kompakt vs. almindelig?

Indlæg af Gossa » 29. nov 2010, 10:25

Seth-Enoch skrev:Hej.

Jeg sidder lige her og kigger lidt på fyr til bilen og undre mig lidt. Webasto sælger fyr i en almindelig model og i en kompakt model. Eneste forskel er størrelse og vægt, dvs. kw, forbrug osv. er ens. Men nu kommer det mærkelige, den kompakte model er Billigst(!), hvordan hænger det lige sammen?

I min verden, der er alting der er kompakt dyrere, se bare på alt muligt elektronik, værktøj osv..

Så hvorfor skulle man ikke købe det kompakte fyr, som er billigere, lettere og mindre, frem for det almindelige fyr der er tungere, størrere og dyrere?

Kilde:
http://www.webasto-bilvarmer.dk/produkt ... assen.html
Forskel i pris = 1526,75kr.

http://www.webasto-bilvarmer.dk/produkt ... assen.html
Forskel i pris = 1516,25kr.

Hvad er det jeg overser?
Hvis specsene holder, så skulle de kunne det samme ....

MEN hvis der problemer med dem (jvnfr. Blackfingers kommentar), så er det nok ikke så fedt :-(

Der har en hel del brok herinde over Touranernes anlæg og det gider man bare IKKE i denne snetid ....
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Webasto fyr, kompakt vs. almindelig?

Indlæg af Seth-Enoch » 29. nov 2010, 21:27

Hej.

Jeg fik i dag en pris på montering und alles. Det var pris på en Thermo Top Evo 4(den kompakte og billige på 4.2kw), til lige knap 12.000kr. inkl moms osv. ja og så lige + ~1500kr. for noget styring til blæseren, fordi bilen har klima. Altså ender vi på ~13.500kr.

Er det ik lidt dyrt?
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

asej
Medlem
Indlæg: 753
Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Webasto fyr, kompakt vs. almindelig?

Indlæg af asej » 29. nov 2010, 22:52

Seth-Enoch skrev:Hej.

Jeg fik i dag en pris på montering und alles. Det var pris på en Thermo Top Evo 4(den kompakte og billige på 4.2kw), til lige knap 12.000kr. inkl moms osv. ja og så lige + ~1500kr. for noget styring til blæseren, fordi bilen har klima. Altså ender vi på ~13.500kr.

Er det ik lidt dyrt?
Hvilken betjening er det med?
Det er om at høre sig lidt omkring - jeg sparede ca. 2000kr på at indhente flere forskellige tilbud da jeg for nylig fik monteret ThermoTop C.
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"