Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Borgbjerg
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 29. mar 2013, 08:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 0

Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Borgbjerg » 21. okt 2013, 21:58

Jeg skal have en elektrisk motor- og kabinevarmer med batterilader og tænd-/slukur i min Passat fra 2012.

Skal kun bruges herhjemme, hvor den sættes i 220V stikkontakt om natten i vinterhalvåret. I min nyligt solgte 10 år gamle Passat havde jeg et DEFA anlæg og det fungerede fint, men måske der nu er kommet noget bedre og/eller billigere på markedet?

Hvad anbefales i dag og hvad koster et sådan anlæg monteret?

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2143
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af larslyn » 22. okt 2013, 11:15

Jeg mener at kunne huske at Sorens2 har monteret nogle af den slags og at de er forholdsvis billige.
Så prøv Fredslunds.dk

Carsten Nielsen
Medlem
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rudersdal
Has thanked: 4 times
Been thanked: 17 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Carsten Nielsen » 22. okt 2013, 15:26

Et tip: Defa har lavet en kabineblæser der er meget lavere end den gamle kæmpebrødrister. Så optager den ikke så meget bredde i fodrummet.
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)

Fabia Thomas
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Fabia Thomas » 22. okt 2013, 21:21

Hej jeg overvejer at prøve en HOT FROG i citigoen det er mere som et fyr

Mvh Thomas
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af carstenhjorth » 23. okt 2013, 09:29

Jeg har en hot frog i Golfen, det funker bare.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Fabia Combi
Medlem
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Fabia Combi » 23. okt 2013, 16:17

Jeg havde en Kenlowe Hotstart på 2200W i min Lupo, samme princip som Hot Frog

http://shop.strato.de/epages/10116541.s ... rvorheizer

Til 125 Euro for en 1200W Hot Frog er der da ikke noget at overveje i så meget som et sekund i forhold til en fesen Defa på 350W.

ThomasS
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 11. feb 2011, 16:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af ThomasS » 23. okt 2013, 20:38

Den hot frog ser rimelig nem ud og installere, kan det passe?

Fabia Thomas
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Fabia Thomas » 26. okt 2013, 14:26

Jeg regner med at mont en i min citigo ;)
1000kr for hotfrog og 500kr for kabel mm
200 kr for lidt slange
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013

ThomasS
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 11. feb 2011, 16:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af ThomasS » 26. okt 2013, 14:54

Fabia Thomas skrev:Jeg regner med at mont en i min citigo ;)
1000kr for hotfrog og 500kr for kabel mm
200 kr for lidt slange
Hvad skal der bruges af kabler?

Fabia Combi
Medlem
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Fabia Combi » 26. okt 2013, 16:29

Der skal et kabel fra selve motorvarmeren til en stikdåse udenpå bilen, f.eks. under kofangeren, på samme måde som ved DEFA og Calix

Hvorfor 200 kr til slanger, de tager da kun€14 på hjemmesiden?

Billede

ThomasS
Nyt medlem
Indlæg: 212
Tilmeldt: 11. feb 2011, 16:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af ThomasS » 26. okt 2013, 16:45

Fabia Combi skrev:Der skal et kabel fra selve motorvarmeren til en stikdåse udenpå bilen, f.eks. under kofangeren, på samme måde som ved DEFA og Calix

Hvorfor 200 kr til slanger, de tager da kun€14 på hjemmesiden?

Billede
Er det nogle kabler jeg skal bestille ved siden af, eller følger de med den?
Jeg bestiller slangesættet.

Fabia Thomas
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Fabia Thomas » 26. okt 2013, 18:19

Ja netop det kabel
Slanger var nu bare et buget der skal måske bruges en vinkel eller noget
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013

Hessellund
Nyt medlem
Indlæg: 423
Tilmeldt: 4. apr 2010, 22:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Hessellund » 27. okt 2013, 09:12

Er der nogen. Som har prøvet at køre Hotfrog'en i en Passat 3c? Det er jo en lidt større motor end en citigo, så spørgsmålet er om den rent faktisk kan gøre en forskel...
(hvis jeg må låne lidt af tråden? :-) )
Bil: Audi A3 SB, 2010 + PDC + Navi + BT streaming på Aux ala Car Trends: http://www.cartrends.dk/a3-sportback-pdcnavi/
Billede

Fabia Thomas
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Fabia Thomas » 27. okt 2013, 11:41

Hej nu var det en passat der var i starten i tråden så det er vel ok
Ang hotfrog tror den dur da den er på 1200-2000 w og defa er på 300-600 w så mon ikke det virker
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af ph » 27. okt 2013, 12:18

carstenhjorth skrev:Jeg har en hot frog i Golfen, det funker bare.
hvad gør den for at få varme i kabinen??
er der noget styring i den så den tænder kabineblæseren når vandet er varmt nok eller..??
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af JerrilD » 27. okt 2013, 12:22

hvor har du monteret den i din citigo?

Ærgerligt man bor i Lejlighed....
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Fabia Thomas
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Fabia Thomas » 27. okt 2013, 12:28

Har ikke mont den men skal bestille det hele i næste uge vil mont den på radiator slangen og sætte selve varmeren
Kommer til at sidde i højre sidde ind mod kabinen
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af ph » 27. okt 2013, 12:30

Fabia Thomas skrev:Hej nu var det en passat der var i starten i tråden så det er vel ok
Ang hotfrog tror den dur da den er på 1200-2000 w og defa er på 300-600 w så mon ikke det virker
tjaee... hotfrog bruger 1200-2K Watt på at varme kølervæske op ...jeg kan ikke finde info om hvorvidt den kan tænde (og dermed bruge af bilens batteri) for kabineblæseren til at lede varme fra vand til kabineluft
Defa har en 2100Watt varmluftblæser http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... i_2100_153__/ til at varme kabinen op!
dertil mulighed for at smide et varmelegeme på en kølerslange http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... 00_series/ eller i motorblok http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... 00_series/ (frostprop fjernes og i med en dybkoger) og/eller et varmelegeme til at montere på bundkaret til opvarmning af motorolie http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... 00_series/
og så selv.f. tilslutning af en batterilader http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... rger_1204/ nu strøm alligevel er trukket ud til bilen
Senest rettet af ph 27. okt 2013, 12:32, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af JerrilD » 27. okt 2013, 12:31

Fabia Thomas skrev:Har ikke mont den men skal bestille det hele i næste uge vil mont den på radiator slangen og sætte selve varmeren
Kommer til at sidde i højre sidde ind mod kabinen
Vil du ikke tage lidt billeder når du montere det? :)
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Fabia Thomas
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Fabia Thomas » 27. okt 2013, 12:36

Jo men min plan er at bygge et ur u som starter blæseren op også lige som på fyr
Og så skulle det jo varme kabinen op :D
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af ph » 27. okt 2013, 12:56

Fabia Thomas skrev:Jo men min plan er at bygge et ur u som starter blæseren op også lige som på fyr
Og så skulle det jo varme kabinen op :D
tjaee hvis en hotfrog er på -->2000Watt og et webastofyr er på 5.kw så vil jeg tro at en hotfrog leverer noget mindre varme og da det hovedsageligt er kabineblæser der dræber batteriet så kan jeg hurtigt se en fordel i at bruge en ekstern strømkilde til at drive en kabineblæser (varmer) ...specielt når nu der alligevel er trukket strøm til bilen for at drive varmekilden

kan ikke finde watt på http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... 57_series/ men er rimeligt overbevist om at den klarer opgaven +/- som en hotfrog og så har man mulighed for Defa's andre produkter i samme omgang ...kabinevarmer, batterilader og evt. olievarmer
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 18. jun 2008, 03:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Dasker » 27. okt 2013, 13:26

Hvis nu motor samt radiatoren i kabinen er ca 80 grader, når man starter bilen.
Så behøver man vel ikke at koble den på kabine blæser.
Da den jo lynhurtig afgiver varme, når man starter blæseren.
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af ph » 27. okt 2013, 13:34

Dasker skrev:Hvis nu motor samt radiatoren i kabinen er ca 80 grader, når man starter bilen.
Så behøver man vel ikke at koble den på kabine blæser.
Da den jo lynhurtig afgiver varme, når man starter blæseren.
Går ud fra at du mener når du er kommet ud til bilen og starter den?
i så fald
kun hvis du vil slippe for at skrabe is af ruderne

hvis du mener inden du kommer ud til bilen så ...Hmmm måske! et Webastofyr kører i noget tid inden det starter kabineblæser og vand der strømmer igennem varmeapp. i kabinen er forholdsvis varmt og alligevel så går der imho rimeligt lang tid fra blæser starter til ruder er isfri
...en elvarmer der er på mindre end ½.KW effekt vil imho ikke kunne nå at varme vandet lige så meget op så enten så skal den pumpe det langsommere rundt =afkøle det mere i varmeapp. eller generelt sende køligere vand ind til kabinen

men brug af strøm fra batteriet er vel også kun et "problem" hvis man ikke har en batterilader på nu der alligevel er trukket strøm til bilen
om man vælger en C-tek lader og en hotfrog og så selv bikser noget sammen til at tænde kabineblæser
eller en Defa-løsning
er vel op til folk selv

Jeg syntes bare at det er at genopfinde den dybe tallerken når nu Defa har produkter som kan... nærmest uanset hvilken bil man har og hvad ens egne ønsker er
Senest rettet af ph 27. okt 2013, 13:40, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 18. jun 2008, 03:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Dasker » 27. okt 2013, 13:39

ph skrev:
Dasker skrev:Hvis nu motor samt radiatoren i kabinen er ca 80 grader, når man starter bilen.
Så behøver man vel ikke at koble den på kabine blæser.
Da den jo lynhurtig afgiver varme, når man starter blæseren.
kun hvis du vil slippe for at skrabe is af ruderne

men brug af strøm fra batteriet er vel også kun et "problem" hvis man ikke har en batterilader på nu der alligevel er trukket strøm til bilen
om man vælger en C-tek lader og en hotfrog og så selv bikser noget sammen til at tænde kabineblæser
eller en Defa-løsning
er vel op til folk selv

Jeg syntes bare at det er at genopfinde den dybe tallerken når nu Defa har produkter som kan... nærmest uanset hvilken bil man har og hvad ens egne ønsker er

Der har du helt ret.
Måske det er prisen som er anderledes.

Man gør det vel også for at varme motor op. Og undgår koldstarter.
Det var i hvert fald det jeg gerne ville opnå.
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af ph » 27. okt 2013, 13:45

Dasker skrev:
ph skrev:
Dasker skrev:Hvis nu motor samt radiatoren i kabinen er ca 80 grader, når man starter bilen.
Så behøver man vel ikke at koble den på kabine blæser.
Da den jo lynhurtig afgiver varme, når man starter blæseren.
kun hvis du vil slippe for at skrabe is af ruderne

men brug af strøm fra batteriet er vel også kun et "problem" hvis man ikke har en batterilader på nu der alligevel er trukket strøm til bilen
om man vælger en C-tek lader og en hotfrog og så selv bikser noget sammen til at tænde kabineblæser
eller en Defa-løsning
er vel op til folk selv

Jeg syntes bare at det er at genopfinde den dybe tallerken når nu Defa har produkter som kan... nærmest uanset hvilken bil man har og hvad ens egne ønsker er

Der har du helt ret.
Måske det er prisen som er anderledes.

Man gør det vel også for at varme motor op. Og undgår koldstarter.
Det var i hvert fald det jeg gerne ville opnå.
jeg ved ikke hvad en Defa-løsning koster kommer jo an på hvilke produkter man ender op med
jeg kan bare godt se fordelene i (Defa) at kunne vælge til og fra og evt. tilkøbe når man får lyst/ behov/ ønske om komfort øges

og hvorfor komme ud til en bundfrossen kabine når man alligevel har trukket en ledning ud til bilen for at varme motor op???
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Fabia Combi
Medlem
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Fabia Combi » 27. okt 2013, 14:36

Angående DEFA:

Der er ikke ret mange biler, hvor dyppekogertypen kan komme i motorblokken, og det er kun dér den virker optimalt.

På de fleste biler skal den sidde i et hus, som man skyder ind på den nederste kølerslange. Det virker da, men ikke så godt som når den sidder i blokken.

Varmeren under bundkarret kan måske have sin berettigelse i koldre egne end Danmark, men bundkarrets overflade virker som en stor radiator, og den eneste varmefordeling til blokken sker via den neddykkede oliesi. Oliens varmekapacitet er meget mindre end vand, så de par liter olie bliver hurtigt afkølet når motoren startes.

HotFrog, og Kenlowe Hotstart, som jeg selv har haft, har dels større effekt, dels en cirkulationspumpe, så varmen fordeles i motoren.
Min Kenlowe trak 13A, og kunne varme kølevandet op til over 70grader så godt som et fyr, da den desværre ikke kunne tænde kabineblæseren. Kenlowe sælger en mekanisk termostat til dette formål, ellers må man kunne finde noget fra Kina på DX eller aliexpress

Fabia Thomas
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Fabia Thomas » 27. okt 2013, 14:40

Ja glemte at skrive jeg sætter en lader på der er på fra start og et ur i bilen lige som et fyr
Og en lille termostat der tænder blæseren når den når ca 40-50 grander
Mit problem er at den kun skal køre 6 km fra start og det er for kort til batteriet bliver ladet op .
Og når der skal lader på ( ledning så hotfrog )

Ps har defa i min fabia og forruden bliver ikke helt afiset
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af ph » 27. okt 2013, 15:36

Fabia Combi skrev:Angående DEFA:

På de fleste biler skal den sidde i et hus, som man skyder ind på den nederste kølerslange. Det virker da, men ikke så godt som når den sidder i blokken.
?..Nederste kølerslange..?
Den jeg link til har 16.mm studs så skal på imellem motor og kabine
Kan ikke se om den har cirkulationspumpe
Men giver da ikke meget mening at montere den hvis den ikke har indbygget cirkulation :-/

Ellers skal man også ud i at smide en pumpe på...
Så kan man jo snart ligesågodt bygge en garage :-B
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Fabia Thomas
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af Fabia Thomas » 27. okt 2013, 15:42

ph skrev:
Fabia Combi skrev:Angående DEFA:

På de fleste biler skal den sidde i et hus, som man skyder ind på den nederste kølerslange. Det virker da, men ikke så godt som når den sidder i blokken.
?..Nederste kølerslange..?
Den jeg link til har 16.mm studs så skal på imellem motor og kabine
Kan ikke se om den har cirkulationspumpe
Men giver da ikke meget mening at montere den hvis den ikke har indbygget cirkulation :-/

Ellers skal man også ud i at smide en pumpe på...
Så kan man jo snart ligesågodt bygge en garage :-B

Hotfrog har cirkulationspumper


Hot Frog truck Motorvorwärmer
image.jpg
image.jpg (4.31 KiB) Vist 2947 gange




Hot Frog truck Typ P mit permanent arbeitender Pumpe . Die maximale Ausgangstemperatur beträgt 75°C. Beschaltet wird nur das Heizelement. Die Pumpe arbeitet kontinuierlich. Empfohlene Betriebszeit max.45min. Lieferung erfolgt mit Elektrokabel ca.1m und 2 Schlauchschellen.2200 W 220 V bis 250 V / 50Hz Wechelstrom . Geeignet für Schläuche mit 16 bis 20 mm Innendurchmesser
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?

Indlæg af ph » 27. okt 2013, 15:55

Fabia Thomas skrev:
ph skrev:
Fabia Combi skrev:Angående DEFA:

På de fleste biler skal den sidde i et hus, som man skyder ind på den nederste kølerslange. Det virker da, men ikke så godt som når den sidder i blokken.
?..Nederste kølerslange..?
Den jeg link til har 16.mm studs så skal på imellem motor og kabine
Kan ikke se om den har cirkulationspumpe
Men giver da ikke meget mening at montere den hvis den ikke har indbygget cirkulation :-/

Ellers skal man også ud i at smide en pumpe på...
Så kan man jo snart ligesågodt bygge en garage :-B

Hotfrog har cirkulationspumper


Hot Frog truck Motorvorwärmer






Hot Frog truck Typ P mit permanent arbeitender Pumpe . Die maximale Ausgangstemperatur beträgt 75°C. Beschaltet wird nur das Heizelement. Die Pumpe arbeitet kontinuierlich. Empfohlene Betriebszeit max.45min. Lieferung erfolgt mit Elektrokabel ca.1m und 2 Schlauchschellen.2200 W 220 V bis 250 V / 50Hz Wechelstrom . Geeignet für Schläuche mit 16 bis 20 mm Innendurchmesser
Ja ja. Men det er jo også Defa jeg ikke kan finde info om har cirkulation på den jeg link til ej heller info om KW
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"