Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 29. mar 2013, 08:14
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 0
Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Jeg skal have en elektrisk motor- og kabinevarmer med batterilader og tænd-/slukur i min Passat fra 2012.
Skal kun bruges herhjemme, hvor den sættes i 220V stikkontakt om natten i vinterhalvåret. I min nyligt solgte 10 år gamle Passat havde jeg et DEFA anlæg og det fungerede fint, men måske der nu er kommet noget bedre og/eller billigere på markedet?
Hvad anbefales i dag og hvad koster et sådan anlæg monteret?
Skal kun bruges herhjemme, hvor den sættes i 220V stikkontakt om natten i vinterhalvåret. I min nyligt solgte 10 år gamle Passat havde jeg et DEFA anlæg og det fungerede fint, men måske der nu er kommet noget bedre og/eller billigere på markedet?
Hvad anbefales i dag og hvad koster et sådan anlæg monteret?
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2143
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 229 times
- Been thanked: 110 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Jeg mener at kunne huske at Sorens2 har monteret nogle af den slags og at de er forholdsvis billige.
Så prøv Fredslunds.dk
Så prøv Fredslunds.dk
-
- Medlem
- Indlæg: 1055
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:02
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Rudersdal
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 17 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Et tip: Defa har lavet en kabineblæser der er meget lavere end den gamle kæmpebrødrister. Så optager den ikke så meget bredde i fodrummet.
Mvh Carsten
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)
Ford S-max 2.0 TDCi
VW Golf3 1.8 solgt
Seat Ibiza 6L (facelift) 1,4 reference solgt
Golf 4 1,8 20V highline Solgt
Audi A4 B6 2,0 20V Avant solgt
Skoda Octavia 1U 1.8T elegance combi (for anden gang i bilens levetid)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Hej jeg overvejer at prøve en HOT FROG i citigoen det er mere som et fyr
Mvh Thomas
Mvh Thomas
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 224 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Jeg har en hot frog i Golfen, det funker bare.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
-
- Medlem
- Indlæg: 1118
- Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Jeg havde en Kenlowe Hotstart på 2200W i min Lupo, samme princip som Hot Frog
http://shop.strato.de/epages/10116541.s ... rvorheizer
Til 125 Euro for en 1200W Hot Frog er der da ikke noget at overveje i så meget som et sekund i forhold til en fesen Defa på 350W.
http://shop.strato.de/epages/10116541.s ... rvorheizer
Til 125 Euro for en 1200W Hot Frog er der da ikke noget at overveje i så meget som et sekund i forhold til en fesen Defa på 350W.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 212
- Tilmeldt: 11. feb 2011, 16:55
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Den hot frog ser rimelig nem ud og installere, kan det passe?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Jeg regner med at mont en i min citigo
1000kr for hotfrog og 500kr for kabel mm
200 kr for lidt slange
1000kr for hotfrog og 500kr for kabel mm
200 kr for lidt slange
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 212
- Tilmeldt: 11. feb 2011, 16:55
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Hvad skal der bruges af kabler?Fabia Thomas skrev:Jeg regner med at mont en i min citigo
1000kr for hotfrog og 500kr for kabel mm
200 kr for lidt slange
-
- Medlem
- Indlæg: 1118
- Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Der skal et kabel fra selve motorvarmeren til en stikdåse udenpå bilen, f.eks. under kofangeren, på samme måde som ved DEFA og Calix
Hvorfor 200 kr til slanger, de tager da kun€14 på hjemmesiden?
Hvorfor 200 kr til slanger, de tager da kun€14 på hjemmesiden?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 212
- Tilmeldt: 11. feb 2011, 16:55
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Er det nogle kabler jeg skal bestille ved siden af, eller følger de med den?Fabia Combi skrev:Der skal et kabel fra selve motorvarmeren til en stikdåse udenpå bilen, f.eks. under kofangeren, på samme måde som ved DEFA og Calix
Hvorfor 200 kr til slanger, de tager da kun€14 på hjemmesiden?
Jeg bestiller slangesættet.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Ja netop det kabel
Slanger var nu bare et buget der skal måske bruges en vinkel eller noget
Slanger var nu bare et buget der skal måske bruges en vinkel eller noget
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 423
- Tilmeldt: 4. apr 2010, 22:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Er der nogen. Som har prøvet at køre Hotfrog'en i en Passat 3c? Det er jo en lidt større motor end en citigo, så spørgsmålet er om den rent faktisk kan gøre en forskel...
(hvis jeg må låne lidt af tråden? )
(hvis jeg må låne lidt af tråden? )
Bil: Audi A3 SB, 2010 + PDC + Navi + BT streaming på Aux ala Car Trends: http://www.cartrends.dk/a3-sportback-pdcnavi/
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Hej nu var det en passat der var i starten i tråden så det er vel ok
Ang hotfrog tror den dur da den er på 1200-2000 w og defa er på 300-600 w så mon ikke det virker
Ang hotfrog tror den dur da den er på 1200-2000 w og defa er på 300-600 w så mon ikke det virker
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
hvad gør den for at få varme i kabinen??carstenhjorth skrev:Jeg har en hot frog i Golfen, det funker bare.
er der noget styring i den så den tænder kabineblæseren når vandet er varmt nok eller..??
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- JerrilD
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2171
- Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Trekants Området
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 55 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
hvor har du monteret den i din citigo?
Ærgerligt man bor i Lejlighed....
Ærgerligt man bor i Lejlighed....
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Har ikke mont den men skal bestille det hele i næste uge vil mont den på radiator slangen og sætte selve varmeren
Kommer til at sidde i højre sidde ind mod kabinen
Kommer til at sidde i højre sidde ind mod kabinen
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
tjaee... hotfrog bruger 1200-2K Watt på at varme kølervæske op ...jeg kan ikke finde info om hvorvidt den kan tænde (og dermed bruge af bilens batteri) for kabineblæseren til at lede varme fra vand til kabineluftFabia Thomas skrev:Hej nu var det en passat der var i starten i tråden så det er vel ok
Ang hotfrog tror den dur da den er på 1200-2000 w og defa er på 300-600 w så mon ikke det virker
Defa har en 2100Watt varmluftblæser http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... i_2100_153__/ til at varme kabinen op!
dertil mulighed for at smide et varmelegeme på en kølerslange http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... 00_series/ eller i motorblok http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... 00_series/ (frostprop fjernes og i med en dybkoger) og/eller et varmelegeme til at montere på bundkaret til opvarmning af motorolie http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... 00_series/
og så selv.f. tilslutning af en batterilader http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... rger_1204/ nu strøm alligevel er trukket ud til bilen
Senest rettet af ph 27. okt 2013, 12:32, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- JerrilD
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2171
- Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Trekants Området
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 55 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Vil du ikke tage lidt billeder når du montere det?Fabia Thomas skrev:Har ikke mont den men skal bestille det hele i næste uge vil mont den på radiator slangen og sætte selve varmeren
Kommer til at sidde i højre sidde ind mod kabinen
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
Suzuki Jimny 1.5 Adventure
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Jo men min plan er at bygge et ur u som starter blæseren op også lige som på fyr
Og så skulle det jo varme kabinen op
Og så skulle det jo varme kabinen op
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
tjaee hvis en hotfrog er på -->2000Watt og et webastofyr er på 5.kw så vil jeg tro at en hotfrog leverer noget mindre varme og da det hovedsageligt er kabineblæser der dræber batteriet så kan jeg hurtigt se en fordel i at bruge en ekstern strømkilde til at drive en kabineblæser (varmer) ...specielt når nu der alligevel er trukket strøm til bilen for at drive varmekildenFabia Thomas skrev:Jo men min plan er at bygge et ur u som starter blæseren op også lige som på fyr
Og så skulle det jo varme kabinen op
kan ikke finde watt på http://www.defa.com/da/automotive/warmu ... 57_series/ men er rimeligt overbevist om at den klarer opgaven +/- som en hotfrog og så har man mulighed for Defa's andre produkter i samme omgang ...kabinevarmer, batterilader og evt. olievarmer
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- Dasker
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2339
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 03:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vinderup
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Hvis nu motor samt radiatoren i kabinen er ca 80 grader, når man starter bilen.
Så behøver man vel ikke at koble den på kabine blæser.
Da den jo lynhurtig afgiver varme, når man starter blæseren.
Så behøver man vel ikke at koble den på kabine blæser.
Da den jo lynhurtig afgiver varme, når man starter blæseren.
mvh:
Kenneth Askov Hansen
Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter:
VCDS Altid nyeste version.
Kenneth Askov Hansen
Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter:
VCDS Altid nyeste version.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Går ud fra at du mener når du er kommet ud til bilen og starter den?Dasker skrev:Hvis nu motor samt radiatoren i kabinen er ca 80 grader, når man starter bilen.
Så behøver man vel ikke at koble den på kabine blæser.
Da den jo lynhurtig afgiver varme, når man starter blæseren.
i så fald
kun hvis du vil slippe for at skrabe is af ruderne
hvis du mener inden du kommer ud til bilen så ...Hmmm måske! et Webastofyr kører i noget tid inden det starter kabineblæser og vand der strømmer igennem varmeapp. i kabinen er forholdsvis varmt og alligevel så går der imho rimeligt lang tid fra blæser starter til ruder er isfri
...en elvarmer der er på mindre end ½.KW effekt vil imho ikke kunne nå at varme vandet lige så meget op så enten så skal den pumpe det langsommere rundt =afkøle det mere i varmeapp. eller generelt sende køligere vand ind til kabinen
men brug af strøm fra batteriet er vel også kun et "problem" hvis man ikke har en batterilader på nu der alligevel er trukket strøm til bilen
om man vælger en C-tek lader og en hotfrog og så selv bikser noget sammen til at tænde kabineblæser
eller en Defa-løsning
er vel op til folk selv
Jeg syntes bare at det er at genopfinde den dybe tallerken når nu Defa har produkter som kan... nærmest uanset hvilken bil man har og hvad ens egne ønsker er
Senest rettet af ph 27. okt 2013, 13:40, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- Dasker
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2339
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 03:19
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vinderup
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
ph skrev:kun hvis du vil slippe for at skrabe is af ruderneDasker skrev:Hvis nu motor samt radiatoren i kabinen er ca 80 grader, når man starter bilen.
Så behøver man vel ikke at koble den på kabine blæser.
Da den jo lynhurtig afgiver varme, når man starter blæseren.
men brug af strøm fra batteriet er vel også kun et "problem" hvis man ikke har en batterilader på nu der alligevel er trukket strøm til bilen
om man vælger en C-tek lader og en hotfrog og så selv bikser noget sammen til at tænde kabineblæser
eller en Defa-løsning
er vel op til folk selv
Jeg syntes bare at det er at genopfinde den dybe tallerken når nu Defa har produkter som kan... nærmest uanset hvilken bil man har og hvad ens egne ønsker er
Der har du helt ret.
Måske det er prisen som er anderledes.
Man gør det vel også for at varme motor op. Og undgår koldstarter.
Det var i hvert fald det jeg gerne ville opnå.
mvh:
Kenneth Askov Hansen
Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter:
VCDS Altid nyeste version.
Kenneth Askov Hansen
Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter:
VCDS Altid nyeste version.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
jeg ved ikke hvad en Defa-løsning koster kommer jo an på hvilke produkter man ender op medDasker skrev:ph skrev:kun hvis du vil slippe for at skrabe is af ruderneDasker skrev:Hvis nu motor samt radiatoren i kabinen er ca 80 grader, når man starter bilen.
Så behøver man vel ikke at koble den på kabine blæser.
Da den jo lynhurtig afgiver varme, når man starter blæseren.
men brug af strøm fra batteriet er vel også kun et "problem" hvis man ikke har en batterilader på nu der alligevel er trukket strøm til bilen
om man vælger en C-tek lader og en hotfrog og så selv bikser noget sammen til at tænde kabineblæser
eller en Defa-løsning
er vel op til folk selv
Jeg syntes bare at det er at genopfinde den dybe tallerken når nu Defa har produkter som kan... nærmest uanset hvilken bil man har og hvad ens egne ønsker er
Der har du helt ret.
Måske det er prisen som er anderledes.
Man gør det vel også for at varme motor op. Og undgår koldstarter.
Det var i hvert fald det jeg gerne ville opnå.
jeg kan bare godt se fordelene i (Defa) at kunne vælge til og fra og evt. tilkøbe når man får lyst/ behov/ ønske om komfort øges
og hvorfor komme ud til en bundfrossen kabine når man alligevel har trukket en ledning ud til bilen for at varme motor op???
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Medlem
- Indlæg: 1118
- Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Angående DEFA:
Der er ikke ret mange biler, hvor dyppekogertypen kan komme i motorblokken, og det er kun dér den virker optimalt.
På de fleste biler skal den sidde i et hus, som man skyder ind på den nederste kølerslange. Det virker da, men ikke så godt som når den sidder i blokken.
Varmeren under bundkarret kan måske have sin berettigelse i koldre egne end Danmark, men bundkarrets overflade virker som en stor radiator, og den eneste varmefordeling til blokken sker via den neddykkede oliesi. Oliens varmekapacitet er meget mindre end vand, så de par liter olie bliver hurtigt afkølet når motoren startes.
HotFrog, og Kenlowe Hotstart, som jeg selv har haft, har dels større effekt, dels en cirkulationspumpe, så varmen fordeles i motoren.
Min Kenlowe trak 13A, og kunne varme kølevandet op til over 70grader så godt som et fyr, da den desværre ikke kunne tænde kabineblæseren. Kenlowe sælger en mekanisk termostat til dette formål, ellers må man kunne finde noget fra Kina på DX eller aliexpress
Der er ikke ret mange biler, hvor dyppekogertypen kan komme i motorblokken, og det er kun dér den virker optimalt.
På de fleste biler skal den sidde i et hus, som man skyder ind på den nederste kølerslange. Det virker da, men ikke så godt som når den sidder i blokken.
Varmeren under bundkarret kan måske have sin berettigelse i koldre egne end Danmark, men bundkarrets overflade virker som en stor radiator, og den eneste varmefordeling til blokken sker via den neddykkede oliesi. Oliens varmekapacitet er meget mindre end vand, så de par liter olie bliver hurtigt afkølet når motoren startes.
HotFrog, og Kenlowe Hotstart, som jeg selv har haft, har dels større effekt, dels en cirkulationspumpe, så varmen fordeles i motoren.
Min Kenlowe trak 13A, og kunne varme kølevandet op til over 70grader så godt som et fyr, da den desværre ikke kunne tænde kabineblæseren. Kenlowe sælger en mekanisk termostat til dette formål, ellers må man kunne finde noget fra Kina på DX eller aliexpress
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Ja glemte at skrive jeg sætter en lader på der er på fra start og et ur i bilen lige som et fyr
Og en lille termostat der tænder blæseren når den når ca 40-50 grander
Mit problem er at den kun skal køre 6 km fra start og det er for kort til batteriet bliver ladet op .
Og når der skal lader på ( ledning så hotfrog )
Ps har defa i min fabia og forruden bliver ikke helt afiset
Og en lille termostat der tænder blæseren når den når ca 40-50 grander
Mit problem er at den kun skal køre 6 km fra start og det er for kort til batteriet bliver ladet op .
Og når der skal lader på ( ledning så hotfrog )
Ps har defa i min fabia og forruden bliver ikke helt afiset
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
?..Nederste kølerslange..?Fabia Combi skrev:Angående DEFA:
På de fleste biler skal den sidde i et hus, som man skyder ind på den nederste kølerslange. Det virker da, men ikke så godt som når den sidder i blokken.
Den jeg link til har 16.mm studs så skal på imellem motor og kabine
Kan ikke se om den har cirkulationspumpe
Men giver da ikke meget mening at montere den hvis den ikke har indbygget cirkulation :-/
Ellers skal man også ud i at smide en pumpe på...
Så kan man jo snart ligesågodt bygge en garage :-B
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 7. sep 2012, 22:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
ph skrev:?..Nederste kølerslange..?Fabia Combi skrev:Angående DEFA:
På de fleste biler skal den sidde i et hus, som man skyder ind på den nederste kølerslange. Det virker da, men ikke så godt som når den sidder i blokken.
Den jeg link til har 16.mm studs så skal på imellem motor og kabine
Kan ikke se om den har cirkulationspumpe
Men giver da ikke meget mening at montere den hvis den ikke har indbygget cirkulation :-/
Ellers skal man også ud i at smide en pumpe på...
Så kan man jo snart ligesågodt bygge en garage :-B
Hotfrog har cirkulationspumper
Hot Frog truck Motorvorwärmer
Hot Frog truck Typ P mit permanent arbeitender Pumpe . Die maximale Ausgangstemperatur beträgt 75°C. Beschaltet wird nur das Heizelement. Die Pumpe arbeitet kontinuierlich. Empfohlene Betriebszeit max.45min. Lieferung erfolgt mit Elektrokabel ca.1m und 2 Schlauchschellen.2200 W 220 V bis 250 V / 50Hz Wechelstrom . Geeignet für Schläuche mit 16 bis 20 mm Innendurchmesser
Skoda fabia 3 Tour de France 1.2 tsi 110 HK 2016
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
Skoda citigo ambition 75 hk 2013
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Anbefalinger til elektrisk bilvarmer?
Ja ja. Men det er jo også Defa jeg ikke kan finde info om har cirkulation på den jeg link til ej heller info om KWFabia Thomas skrev:ph skrev:?..Nederste kølerslange..?Fabia Combi skrev:Angående DEFA:
På de fleste biler skal den sidde i et hus, som man skyder ind på den nederste kølerslange. Det virker da, men ikke så godt som når den sidder i blokken.
Den jeg link til har 16.mm studs så skal på imellem motor og kabine
Kan ikke se om den har cirkulationspumpe
Men giver da ikke meget mening at montere den hvis den ikke har indbygget cirkulation :-/
Ellers skal man også ud i at smide en pumpe på...
Så kan man jo snart ligesågodt bygge en garage :-B
Hotfrog har cirkulationspumper
Hot Frog truck Motorvorwärmer
Hot Frog truck Typ P mit permanent arbeitender Pumpe . Die maximale Ausgangstemperatur beträgt 75°C. Beschaltet wird nur das Heizelement. Die Pumpe arbeitet kontinuierlich. Empfohlene Betriebszeit max.45min. Lieferung erfolgt mit Elektrokabel ca.1m und 2 Schlauchschellen.2200 W 220 V bis 250 V / 50Hz Wechelstrom . Geeignet für Schläuche mit 16 bis 20 mm Innendurchmesser
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.