VW Golf 6 - Klima køler ikke

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: VW Golf 6 - Klima køler ikke

Indlæg af erlingvj » 26. apr 2014, 04:30

GaSelle skrev:Min er ramt, hvor gitteret skal sidde. Til prisen er det værd at prøve. En ny kondensator er ikke gratis.
Helt sikkert et forsøg værd, hvis kofangeren allerede er afmonteret.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: VW Golf 6 - Klima køler ikke

Indlæg af GaSelle » 27. apr 2014, 08:42

erlingvj skrev:
GaSelle skrev:Min er ramt, hvor gitteret skal sidde. Til prisen er det værd at prøve. En ny kondensator er ikke gratis.
Helt sikkert et forsøg værd, hvis kofangeren allerede er afmonteret.
Det bliver den, når kondensatoren skal skiftes ;)

Trolle82
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. apr 2012, 08:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Golf 6 - Klima køler ikke

Indlæg af Trolle82 » 6. maj 2014, 14:02

Så har bilen været til aircon tjek. De har fyldt 500gram på med sporemiddel, men de kan ikke finde nogen lækage. Den må jo lække et eller andet sted, når de har fyldt så meget på. Skal man bede dem om at pille kofanger osv. af for lettere at kunne fejlsøge? So far tror jeg bare de har kigget fra motorrummet nemlig. Når den har mistet så meget kølemiddel så vil Aircon jo stoppe med at virke før eller siden igen...

Mikkel
2010 Golf VI 1.4 TSI Highline Billede

Trolle82
Helt nyt medlem
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. apr 2012, 08:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Golf 6 - Klima køler ikke

Indlæg af Trolle82 » 6. maj 2014, 16:56

Trolle82 skrev:Så har bilen været til aircon tjek. De har fyldt 500gram på med sporemiddel, men de kan ikke finde nogen lækage. Den må jo lække et eller andet sted, når de har fyldt så meget på. Skal man bede dem om at pille kofanger osv. af for lettere at kunne fejlsøge? So far tror jeg bare de har kigget fra motorrummet nemlig. Når den har mistet så meget kølemiddel så vil Aircon jo stoppe med at virke før eller siden igen...

Mikkel
Nå ja, den køler efter den har fået kølemiddel på, så det er ihvertfald ikke kompressoren der er gået! Lidt positivt nyt :)
2010 Golf VI 1.4 TSI Highline Billede

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Golf 6 - Klima køler ikke

Indlæg af Kimb » 26. maj 2014, 11:45

Det er ikke unormalt at kondensoren bliver utæt, da den sidder forrest af kølerne, og er meget udsat, og når det så er konstrueret så genialt på en Golf 6, at der ikke er noget beskyttelse foran, så vil den før eller siden gå til. Alt efter hvor stort hullet i den måtte være, så siver det jo også bare stille og roligt, og når den så ikke køler om nogle måneder igen, så ved du hvorfor ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: VW Golf 6 - Klima køler ikke

Indlæg af vrod » 26. maj 2014, 20:01

Har også prøvet den fejl hvor det var kondensoren den var gal med (lækage). smed min opgave på autobutler for et år siden og fik lavet det til ca. 2k. :)
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: VW Golf 6 - Klima køler ikke

Indlæg af Gubbi » 27. maj 2018, 12:28

Enp77 skrev:
23. apr 2014, 19:22
Højst sandsynligt kompressoren der er færdig, uden at skulle være helt 100% sikker.. Men vores golf 6 fik ny klimakompressor ved 80.000km og har 2 kammerater der også kører G6, begge har fået ny klimakompressor ved under 100.000km.. Der er en del der har problem med en bolt der løsner sig på hjulet til kompressoren og de fleste har måttet skifte kompressoren, inkl mig selv.. Men kan jo også bare være en lille ting :)
Jeg kan se på min Golf 6, hvor klimaanlægget ikke virker pt. at bolten i midten på kompressoren ikke kører med rundt.

Mon ikke det er den fejl jeg oplever og der skal en ny kompressor til.

Ingen fejl på VCDS.
Forsøgt at fejlfinde, men/og der kan kun fyldes på med små 300 og mængden er 525

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: VW Golf 6 - Klima køler ikke

Indlæg af kGlerup » 27. maj 2018, 12:47


Gubbi skrev: Jeg kan se på min Golf 6, hvor klimaanlægget ikke virker pt. at bolten i midten på kompressoren ikke kører med rundt.
Fik skiftet kompressor sidste år. I år ville den ikke køle.. Det var ifølge mekanikkeren blot en bolt der var gået lidt løs, muligvis den samme?
Han gav den en gang loctite og spændte den.
Kunne dit problem være lige så simpelt?

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: VW Golf 6 - Klima køler ikke

Indlæg af Gubbi » 3. jun 2018, 11:43

Bolten var gået løs, men selve kompressoren havde det ikke godt.

Skiftede alt.

Føler, kondensator, kompressor, bilens køler (fordi alt var adskilt alligevel :D )

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"