Benzintryk er for lav?

Det gamle Teknik forum. Indlæg bliver flyttet herfra til de nye underfora. Det er ikke muligt at oprette nye emner, kun besvarer allerede oprettet emner her.
Besvar
Brugeravatar
audici
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 16. jun 2008, 22:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde

Benzintryk er for lav?

Indlæg af audici » 28. jun 2008, 20:23

Jeg har testet fødeslangen med en T stykke og en manometer. Den viser kun 2.15 bar på tomgang. Benzintrykket kan godt stige op til 5 bar, når man presser returslangen med en tang. Er det så trykregulatoren der er gået nu :?:

Der står 3.0 bar på trykregulatoren.

Audi A3 1.6

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7197
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af norn » 29. jun 2008, 07:13

det korrekte tryk er 2,5bar i tomgang
hvis du fjerner den lille slange der går på trykregulatoren eller motoren blir belastet så skal trykket stige til 3bar

men ja hvis den kan levere 5bar når retur slangen blokeres så lyder det nu også for mig som at det er regulatoren der ikke er god længere
på job: volvo L180F
til hverdag: altea 2,0 TDI DSG
om søndagen: golf6 GTI DSG

Brugeravatar
audici
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 16. jun 2008, 22:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af audici » 29. jun 2008, 12:28

Jeg har ikke prøvet med at hive vakum slangen ud, da jeg testede. Men manometer viseren kommer heller ikke over 2.5 bar ved højere omdrejninger.
Sig mig engang! kan benzinpumpen levere over 5 bar :shock:
Tror du at vi også fandt fejlen på fedblandingsproblem på den anden emne :) .

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7197
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af norn » 29. jun 2008, 12:34

benzin pumpen kan sagtens levere mer end de 3bar motoren skal bruge

ja det kunne måske være løsningen på dit problem
på job: volvo L180F
til hverdag: altea 2,0 TDI DSG
om søndagen: golf6 GTI DSG

Brugeravatar
audici
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 16. jun 2008, 22:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af audici » 29. jun 2008, 12:36

Jeg har prøvet en gang at trække trykregulatoren ud af sit hul, men det lykkedes ikke dengang.
Er der en god fremgangsmåde for afmontering uden at beskadige den mulige defekte "tand"
http://www.fluii.dk/pic/FluiiDK-00000000000002058.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Res nr. 037 133 035H

Brugeravatar
audici
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 16. jun 2008, 22:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af audici » 29. jun 2008, 19:07

Den er ude nu, det kræver bare lidt tålmodighed og kræfter.
Nu viser skidtet endelig sin forsinkede fejlkode :)
00537 lambdaoxygen sensor regulation
00-18 upper limit
Den er slettet.

Brugeravatar
brianaxel
Medlem
Indlæg: 966
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af brianaxel » 3. jul 2008, 19:11

norn skrev: men ja hvis den kan levere 5bar når retur slangen blokeres så lyder det nu også for mig som at det er regulatoren der ikke er god længere
Hvad er der galt i det? Hvis du hverken kunne sk*de eller p*sse ville trykket i dit system da også stige til hidtil ukendte størrelser, ik'? :lol:
Regulatoren er en meget simpel konstruktion, hvis du blokerer slangen hvor den smider benzinen retur til tanken så er det vel ikke underligt at trykket i stedet må stige - fuldstændig som hvis du bandt en knude på din tap... til sidst står vandet ud af øjnene når det ikke kan komme den rigtige vej ;)
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...

Medlem siden 24/10-2006

carstenhjorth
Medlem
Indlæg: 1052
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Næstved

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af carstenhjorth » 3. jul 2008, 21:35

Jeg ville gerne have checket trykket på min, men synes det er lidt vildt at gå ud og investere i udstyret, der må være nogen der har strikket noget sammen der evt ville låne det ud ;)

/Carsten
Carsten.
Golf V GTI
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Brugeravatar
brianaxel
Medlem
Indlæg: 966
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af brianaxel » 3. jul 2008, 22:10

Det burde alle værksteder kunne hjælpe dig med... ellers har biltema sikkert noget billigt udstyr :D
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...

Medlem siden 24/10-2006

carstenhjorth
Medlem
Indlæg: 1052
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Næstved

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af carstenhjorth » 3. jul 2008, 22:15

ja det ved jeg, men hvis nu nogen havde haft besværet med diverse koblinger m.m så ville det jo være let. Nu er det ikke fordi jeg plejer at være en freeloader, jeg har hjulpet min del af vagér med alle mulige ting.
Carsten.
Golf V GTI
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7197
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af norn » 4. jul 2008, 07:08

brianaxel skrev:
norn skrev: men ja hvis den kan levere 5bar når retur slangen blokeres så lyder det nu også for mig som at det er regulatoren der ikke er god længere
Hvad er der galt i det? Hvis du hverken kunne sk*de eller p*sse ville trykket i dit system da også stige til hidtil ukendte størrelser, ik'? :lol:
Regulatoren er en meget simpel konstruktion, hvis du blokerer slangen hvor den smider benzinen retur til tanken så er det vel ikke underligt at trykket i stedet må stige - fuldstændig som hvis du bandt en knude på din tap... til sidst står vandet ud af øjnene når det ikke kan komme den rigtige vej ;)
flot.....
er du medlem af mensa....????

hvis pumpen er slidt ned så det er den der er skyld i at benzintrykket ikke er højt nok så ville trykket jo ikke stige når du blokker returen vel for den er jo så allerede blokket af trykregulatoren
på job: volvo L180F
til hverdag: altea 2,0 TDI DSG
om søndagen: golf6 GTI DSG

Brugeravatar
brianaxel
Medlem
Indlæg: 966
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:12
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af brianaxel » 4. jul 2008, 16:59

norn skrev: flot.....
er du medlem af mensa....????
Når du nu spørger, så ja det er jeg faktisk.
norn skrev: hvis pumpen er slidt ned så det er den der er skyld i at benzintrykket ikke er højt nok så ville trykket jo ikke stige når du blokker returen vel for den er jo så allerede blokket af trykregulatoren
Jeg forstår ikke hvad du skriver her... jeg har aldrig nævnt at pumpen skulle fejle noget og det gør den heller ikke efter din mening - hvorfor så nævne den?
Om trykket er 2.15 eller 2.5 i tomgang siger nærmest intet om hvad der er galt. Trykket skal kontrolleres under kørsel/høj belastning for bedre at kunne konstatere fejlen.
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...

Medlem siden 24/10-2006

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7197
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af norn » 4. jul 2008, 18:07

jeg er ikke uenig i at man skal/bør måle trykket ved fuld belastning
men da den nu ikke engang kan holde det tryk den skal i tomgang hvor benzinforbruget er mindst så tvivler jeg da meget på at trykket kommer op på det det skal under belastning
på job: volvo L180F
til hverdag: altea 2,0 TDI DSG
om søndagen: golf6 GTI DSG

Brugeravatar
audici
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 16. jun 2008, 22:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af audici » 4. jul 2008, 20:25

Jeg har prøvet noget underligt på trykregulatoren.
På toppen af regulatoren hvor der sidder trykfjeder i, har jeg slået ind med pasende rund skrue.
Nu er trykket kommet op således.
2,6 Bar med vakumslange på tomgang.................forige værdi= (2.15)
2,8 Bar med vakumslange på forhøjet tomgang
3,6 Bar uden vakum slange :? .

Jeg tror toppen/pladen er gået ned ca. 1 mm for meget :mrgreen: .

Har bestilt dimsen på krogslund.

Emilk
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 15. sep 2012, 22:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af Emilk » 21. feb 2015, 18:21

Hej ved godt dette er et meget gammelt indlæg.
men roder netop med en mortor af samme type som den du havde probler med, og er også kommet frem til at det er benzintryk regulatoren den er gal med.
denne her er jeg dog overbevist om laver for meget benzin tryk.
så ville bare høre om det hjalp at skifte regulatoren den gang ??

Brugeravatar
audici
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 16. jun 2008, 22:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Roskilde

Re: Benzintryk er for lav?

Indlæg af audici » 15. apr 2015, 21:44

Nej desværre ikke hjulpet til problemet. Der sider en lille slange, som også styrer benzin trykket. Den slange som sidder på benzintrykregulatoren. En utæthed på indsugningen kan også påvirke benzintrykket. Trykket stiger, når man blokerer lidt den lille slange ☺

Besvar

Tilbage til "Teknik"