Jeg var jo den heldige køber af Uffe´s gl. Fabia, tilbage for 1½ år siden, som på daværende tidspunkt stod næsten nysynet, men med en knækket tandrem.
Efterfølgende skiftede jeg topstykke, tandrem, fik renset og ompakket dyser, samt udskiftet diverse dele, og den har efterfølgende rullet over 40.000 km i bilen.
Den har tjent mig godt, transporterer mig 2x110 km dagligt i alt slags vejr, uden at kny, og den er samtidig relativt økonomisk (se min signatur), men nu står jeg måske i den situation, at jeg fremadrettet får kortere på mit arbejde, og derfor kommer en diesel nok ikke længere til sin fulde ret.
Den er ikke for køn, men rustmæssigt er der ikke noget graverende, og det kosmetiske rust har jeg selv, nødtørftigt, udbedret, men jeg overvejer dog at spartle det op, og male det ordentlig (har en 1/4 liter autolak i bilens farvekode), for det vil da pynte gevaldigt
Bilen bliver synet (har i denne uge modtaget indkaldelsen). Den har 45.000 km tilbage på tandremmen, bremserne er der massere af gods/belægning på, sommerfælge med 6-7 mm, vinterfælge med tilsvarende mønster, alt det klassiske primo 00´er udstyr: sædevarme (virker sporadisk i førersædet, men har planer om at udbedre dette), elruder/spejle, ABS/ASR, servo, fjernbetjent centrallås, aircon (som dog er utæt ved en slange), herudover også træk til 1.200 kg
Sælges med plader (omregistreres ibm. køb).
Har som nævnt rundet 440.000 km, og ender nok også omkring de 445-450.000 km før salget bliver aktuelt.
Vil det være urealistisk at den kan indbringe 10.000,-, når den står nysynet?
PS: Det sorte på billedet er ikke rust, men voks som har samlet trafikfilm
Skoda Fabia Combi 2001 1.9 tdi pd (100 hk) 440k
- Krog
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4941
- Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8362 Hørning
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 16 times
Re: Skoda Fabia Combi 2001 1.9 tdi pd (100 hk) 440k
Flere billeder tak.
Din beskrivelse fejler bestemt ikke noget, den er faktisk til det bedre.
Det lyder som om at bilen er i mekanisk god stand, alt taget i betragtning. For få måneder siden kiggede jeg selv efter lignende bil. Det burde være muligt at få 10-15.000 kr. for bilen.
Din beskrivelse fejler bestemt ikke noget, den er faktisk til det bedre.
Det lyder som om at bilen er i mekanisk god stand, alt taget i betragtning. For få måneder siden kiggede jeg selv efter lignende bil. Det burde være muligt at få 10-15.000 kr. for bilen.
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Fabia Combi 2001 1.9 tdi pd (100 hk) 440k
Tak for input. Det er ikke ment som en salgstråd, kun en helt basic pointer om, hvorvidt min egen opfattelse er helt hen i vejret. Billedet er mere til for, at vise bilens generelle forfatningKrog skrev:Flere billeder tak.
Din beskrivelse fejler bestemt ikke noget, den er faktisk til det bedre.
Det lyder som om at bilen er i mekanisk god stand, alt taget i betragtning. For få måneder siden kiggede jeg selv efter lignende bil. Det burde være muligt at få 10-15.000 kr. for bilen.
Det er slet ikke sikkert, at et salg kommer på tale, det afhænger af flere ting, herunder også af, om det kan "betale" sig at sælge bilen. Mange vil sikkert kalde mig mere eller mindre nærig (jeg kalder det selv økonomisk bevidst), men jeg skal også kunne retfærdiggøre overfor mig selv, at bilen skal sælges. Tanken var egentlig, at jeg gerne ville over i noget 1.8t af ældre dato (A3/A4/Passat/Octavia), og jeg er selvfølgelig indstillet på, at det vil betyde at muldvarpen skal op, men hvis meromkostningerne bliver alt for høje (primært prisdifference og brændstofomkostninger) så kan jeg ligeså godt fortsætte i den gl. slider de næste mange år
Jeg ville måske kunne spare lidt penge på, at gå ned i en 1, , men så vil jeg sgu også hellere beholde den gl., den er der da lidt træk i, og så er den jo ganske praktisk
-
- Medlem
- Indlæg: 1118
- Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda Fabia Combi 2001 1.9 tdi pd (100 hk) 440k
De 5600 i årlige afgifter er en, i mine øjne uretfærdig, møllesten om Fabiaens hals, der skræmmer potentielle købere.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Skoda Fabia Combi 2001 1.9 tdi pd (100 hk) 440k
Ja, hvis alternativet er en lille, bovlam benziner, eller en 5-10 gange så dyr bil. En 1.8t koster til sammenligning 4.200-5.200,- om året i grøn afgift.Fabia Combi skrev:De 5600 i årlige afgifter er en, i mine øjne uretfærdig, møllesten om Fabiaens hals, der skræmmer potentielle købere.
Hvis man, som jeg, kører mange km, så er det i hvert fald svært at være billigere kørende.