Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / salg

Brugeravatar
Munkie
Medlem
Indlæg: 1313
Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:24
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederikshavn
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Munkie » 29. feb 2016, 12:34

Tænker "kontant" betyder betalt for egne midler i dette tilfælde og ikke kontant som i 22.000 stk. 100. Kr sedler.
Min: Audi A6 2,0 TDI 190 S-Tronic Avant 3xS-line 2015
Konebil: Audi A3 1,5 TFSI S-Tronic Limo 2018/17
Tidligere vagbiler: The Beetle 1,2 TSI cabrio, Golf 7 1,6 TDI, 2xLeon TDI DSG, 2xScirocco 2.0 tsi DSG, 2xScirocco 2.0 tdi, 2xAudi TT, Audi A6 4F limo 2.4, Audi A6 4F 2.0 TFSI Avant, 2xGolf 4 1,9 SDi, 2xGolf 3 1.8, Golf 3 1.9 TDI, Jetta mk2 VR6, Audi A4 1.8t b6 Avant, Audi A3 1.8t 8l, Skoda Citigo, Golf 6 2,0TDI

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 998
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 152 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Tor Morrison » 29. feb 2016, 12:43

Munkie skrev:Tænker "kontant" betyder betalt for egne midler i dette tilfælde og ikke kontant som i 22.000 stk. 100. Kr sedler.
Jeg tænkte selv at det kunne være det han mente, men det er jo ikke kontant betaling.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Jonas Kristiansen
Medlem
Indlæg: 1112
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Jonas Kristiansen » 29. feb 2016, 12:48

Tor Morrison skrev:
Munkie skrev:Tænker "kontant" betyder betalt for egne midler i dette tilfælde og ikke kontant som i 22.000 stk. 100. Kr sedler.
Jeg tænkte selv at det kunne være det han mente, men det er jo ikke kontant betaling.
En bankoverførsel er nu ligeså "kontant" betalt i mine øjne :)
2021 Model 3
2020 e-Up!

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af AU-R8 » 29. feb 2016, 12:50

De fleste biler til 800 tkr eller derover købes kontant hvis de ikke fleksleases. Man fleksleaser da kun fordi det er nemmere i en cyklus til næste bil og man kan bytte ind i primært Tyskland.
Jeg ville da hellere end gerne slippe for Nordania.
Rent faktisk ville man nok vinde en sag ved EU hvis man gik derned med at private også måtte betale reg afgift for en periode.
Skats begrundelse 1 for ikke at ville tillade private at gøre det.
Man er ikke sikker på at få den løbende betaling for reg afgiftn. Løsning: Man betaler for hele den aftalte perioder, afmeldes bilen før betaler Skat retur.
Problem 2 ifgl. Skat: Vi vil ikke have den administration. Løsning: Tag da et gebyr for 5.000,- som leasingselskaberne.
Eneste ulempe der ville være tilbage ville være at bilen ville være med moms i stedet for ex moms.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 29. feb 2016, 13:06

HansH skrev:
Dakota skrev:Nævn én situation hvor det giver god mening at betale for meget for en vare.
Skal lige forstå det her rigtigt:
Mener du at samtlige bilhandler i kongeriget - uanset omstændighederne - med fordel kunne laves som flexleasing ?
Eller mener du kun det helt konkrete eksempel her - altså trådstarters S4 til 800K'ish ?
Læs nu hvad jeg skriver. Vi snakker biler til en million kroner. Ikke mormors Opel Corsa :)

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af AU-R8 » 29. feb 2016, 13:12

Dakota skrev:
HansH skrev:
Dakota skrev:Nævn én situation hvor det giver god mening at betale for meget for en vare.
Skal lige forstå det her rigtigt:
Mener du at samtlige bilhandler i kongeriget - uanset omstændighederne - med fordel kunne laves som flexleasing ?
Eller mener du kun det helt konkrete eksempel her - altså trådstarters S4 til 800K'ish ?
Læs nu hvad jeg skriver. Vi snakker biler til en million kroner. Ikke mormors Opel Corsa :)
Hvis man lægger en samlet fleksleasing eller leasing sammen er det ikke altid det kan betale sig at lease. Jo tættere man kommer på den rabat man kan få ned til den teoretiske prise på bilen som den månedlige reg afgift betales efter, jo mindre kan leasing betale sig.
Hvis man på en ny A6 kan få 150 tkr i rabat er det helt sikkert ikke billigere at lease. Men den rabat er jo ikke til alle. Eksemplet er ikke med det korrekte beløb.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 29. feb 2016, 13:22

AU-R8 skrev:Hvis man lægger en samlet fleksleasing eller leasing sammen er det ikke altid det kan betale sig at lease. Jo tættere man kommer på den rabat man kan få ned til den teoretiske prise på bilen som den månedlige reg afgift betales efter, jo mindre kan leasing betale sig. Hvis man på en ny A6 kan få 150 tkr i rabat er det helt sikkert ikke billigere at lease. Men den rabat er jo ikke til alle. Eksemplet er ikke med det korrekte beløb.
Det kommer jo helt og aldeles an på

1) hvilket beløb, man har tænkt sig at afsætte til "projekt bil"
2) hvor længe man vil beholde køretøjet
3) hvad man har tænkt sig at gøre med de penge, man sparer ved at lease

Jeg forudsætter at man man køber en dyr bil, at man beholder den relativt kort tid (12-24 mdr) og at man bruger den kapital, man derved frigører, til andre investeringer.
Senest rettet af Dakota 29. feb 2016, 13:26, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af HansH » 29. feb 2016, 13:22

Dakota skrev:
HansH skrev:
Dakota skrev:Nævn én situation hvor det giver god mening at betale for meget for en vare.
Skal lige forstå det her rigtigt:
Mener du at samtlige bilhandler i kongeriget - uanset omstændighederne - med fordel kunne laves som flexleasing ?
Eller mener du kun det helt konkrete eksempel her - altså trådstarters S4 til 800K'ish ?
Læs nu hvad jeg skriver. Vi snakker biler til en million kroner. Ikke mormors Opel Corsa :)
Okay fint nok, jeg synes bare ikke at det stod lysende klart for mig hvor afgrænsningen gik i det du skrev :)

Men betyder det ikke temmelig meget hvor længe man har tænkt at beholde bilen ?

Altså samme forhold som ejebolig kontra lejebolig. Tror at rigtig mange, der pludselig ser sig selv midt i en skilsmisse, ville ønske at de havde siddet i lejebolig, fordi de pludselig skal omsætte en ejebolig og derfor må bære hele tabet derved.
Jeg bor selv i det samme parcelhus på 18. år. Det anser jeg for en god forretning fremfor at have lejet et hus. Regnestykket havde set anderledes ud hvis vi havde skullet skilles og sælge huset efter 2 år.

Flexleasing er for mig at se også for de, der lidt mere spontant (og oftere) vil skifte (en dyr) bil.
Dikal kommer vel med et meget godt eksempel, hvor hans svigerfar selv har finansieret en Volvo til 850K og nu har haft den i 8 år.

Mener du også at dette scenarie havde været gunstigere med flexleasing ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 29. feb 2016, 13:28

HansH, se svar ovenfor. Det er klart, at hvis man regner med at beholde bilen i så lang tid (8 år) og vil "køre den ned", så giver det ikke mening at (flex)lease den. Det er bare min erfaring at det er en meget, meget lille procentdel af bilkøberne i klassen 1mio+, der beholder deres biler så lang tid.

(PS: Jeg skrev eksplicit, at hvis man havde en million kroner, så... i mit eksempel) :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af GranTurismo » 29. feb 2016, 13:30

Dakota skrev:
AU-R8 skrev:Hvis man lægger en samlet fleksleasing eller leasing sammen er det ikke altid det kan betale sig at lease. Jo tættere man kommer på den rabat man kan få ned til den teoretiske prise på bilen som den månedlige reg afgift betales efter, jo mindre kan leasing betale sig. Hvis man på en ny A6 kan få 150 tkr i rabat er det helt sikkert ikke billigere at lease. Men den rabat er jo ikke til alle. Eksemplet er ikke med det korrekte beløb.
Det kommer jo helt og aldeles an på

1) hvilket beløb, man har tænkt sig at afsætte til "projekt bil"
2) hvor længe man vil beholde køretøjet
3) hvad man har tænkt sig at gøre med de penge, man sparer ved at lease

Jeg forudsætter at man man køber en dyr bil, at man beholder den relativt kort tid (12-24 mdr) og at man bruger den kapital, man derved frigører, til andre investeringer.
Der er jo også en risiko ved at lave andre investeringer i stedet. Som aktiemarkedet er for tiden, så kan man jo risikere et tab... :mrgreen:
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 29. feb 2016, 13:33

GranTurismo skrev:Der er jo også en risiko ved at lave andre investeringer i stedet. Som aktiemarkedet er for tiden, så kan man jo risikere et tab... :mrgreen:
Absolut. Det er bare næsten altid en endnu dårligere forretning at købe en bil til en million og se den tabe 150K på de tre sekunder, det tager at køre ud af porten hos forhandleren.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af HansH » 29. feb 2016, 13:35

Dakota skrev:HansH, se svar ovenfor. Det er klart, at hvis man regner med at beholde bilen i så lang tid (8 år) og vil "køre den ned", så giver det ikke mening at (flex)lease den. Det er bare min erfaring at det er en meget, meget lille procentdel af bilkøberne i klassen 1mio+, der beholder deres biler så lang tid.

(PS: Jeg skrev eksplicit, at hvis man havde en million kroner, så... i mit eksempel) :)
Yes, kan godt se at vores indlæg lige faldt samtidig :)
Så vi lander der ....... at under givne forudsætninger, er flexleasing af en dyr bil til hyppig udskiftning, en god deal.
Den er svær at skyde ned :D

På samme måde som lejebolig er bedst for nogen. Til tider.
På samme måde som dieselbil er bedst for nogen. Til tider.
På samme måde som det at være selvstændig er bedst for nogen. Til tider.
osv.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 29. feb 2016, 13:44

HansH skrev:Så vi lander der ....... at under givne forudsætninger, er flexleasing af en dyr bil til hyppig udskiftning, en god deal. Den er svær at skyde ned :D

På samme måde som lejebolig er bedst for nogen. Til tider.
På samme måde som dieselbil er bedst for nogen. Til tider.
På samme måde som det at være selvstændig er bedst for nogen. Til tider.
osv.
Yes, sir. Men et af de argumenter (der har været nævnt i tråden) som jeg ikke køber, for at vælge at betale 1 mio for en bil kontant, er "Hvad nu hvad man mister sit arbejde, så bliver man glad for ikke at skulle afdrage på en bil". Nej mester, hvis du mister dit arbejde og skal frigøre kapital, vil du være endnu gladere for du ikke er tvunget til at sælge din bil med et sekscifret tab, men kan opsige aftalen med leasingselskabet med måneds varsel og få et relativt lavt værditab til sammenligning.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af HansH » 29. feb 2016, 13:55

Dakota skrev:Yes, sir. Men et af de argumenter (der har været nævnt i tråden) som jeg ikke køber, for at vælge at betale 1 mio for en bil kontant, er "Hvad nu hvad man mister sit arbejde, så bliver man glad for ikke at skulle afdrage på en bil". Nej mester, hvis du mister dit arbejde og skal frigøre kapital, vil du være endnu gladere for du ikke er tvunget til at sælge din bil med et sekscifret tab, men kan opsige aftalen med leasingselskabet med måneds varsel og få et relativt lavt værditab til sammenligning.
Ja den analyse er jeg helt enig i.
Det er jo sådan set "lejebolig-scenariet" ....... til sammenligning. Man kan hurtigt komme ud og skal ikke bekymre sig om værditab på ejendommen.

Kors! hvor har vi egentlig mudret trådstarters artikel godt og grundigt.. :(
Sorry stadil !
Måske du bare skal oprette en ny salgs-/vurderingstråd når du har billederne klar ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 29. feb 2016, 13:59

Ja, jeg undskylder også for virkelig meget off-topic :roll: :? :cry: :shock:

Pist
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10. okt 2008, 21:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Pist » 1. mar 2016, 12:28

Forstår slet ikke man gider at diskutere om folk har pengene eller ej om det bliver købt eller leaset - Han/hun der har denne bil til salg er jo et tydeligt bevis på at der bliver solgt dyre biler "kontant"

Et godt bud ville være på 680K - hvis den rette køber kommer kan den sikkert sælges for mere, men der er desværre ikke mange til de biler

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 261 times
Been thanked: 118 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af stadil » 1. mar 2016, 12:38

Pist skrev:Forstår slet ikke man gider at diskutere om folk har pengene eller ej om det bliver købt eller leaset - Han/hun der har denne bil til salg er jo et tydeligt bevis på at der bliver solgt dyre biler "kontant"

Et godt bud ville være på 680K - hvis den rette køber kommer kan den sikkert sælges for mere, men der er desværre ikke mange til de biler
Tak for konstruktivt input - har med vilje ikke kommenteret de personer som mener at "folk" ikke har midlerne til at købe biler i denne prisklasse..

Anyway, den ryger til salg her på siden i løbet af weekeden til 695.000. Billeder og salgstråd følger.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 1. mar 2016, 13:10

Suk. For tolvtusinde gang: Det handler ikke om at folk ikke kan have det økonomiske råderum til at købe biler til en million. Selvfølgelig er der nogen, der har det. Det handler om hvorvidt det er klogt eller ej. Jeg fatter simpelthen ikke folk ikke kan læse... men held og lykke med salget. Og overvej det med at få afgiften trukket ud af den, så den kan sælges i Tyskland.

kuno
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 108 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af kuno » 1. mar 2016, 13:40

Dakota skrev:Suk. For tolvtusinde gang: Det handler ikke om at folk ikke kan have det økonomiske råderum til at købe biler til en million. Selvfølgelig er der nogen, der har det. Det handler om hvorvidt det er klogt eller ej. Jeg fatter simpelthen ikke folk ikke kan læse... men held og lykke med salget. Og overvej det med at få afgiften trukket ud af den, så den kan sælges i Tyskland.

Jeg fatter simpelhen ikke at du ikke kan læse :D Trådstarter havde følgende spørgsmål: Hvad vil i mene prisen skal være i henholsvis privatsalg og til forhandler

Han spurgte ikke om det var klogt eller ej :D
ID.5 PRO Performance 2022

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 1. mar 2016, 13:44

kuno skrev:Jeg fatter simpelhen ikke at du ikke kan læse :D Trådstarter havde følgende spørgsmål: Hvad vil i mene prisen skal være i henholsvis privatsalg og til forhandler. Han spurgte ikke om det var klogt eller ej :D
Og jeg rådede ham til at søge SKAT om at få afgiften retur og eksportere bilen, eftersom det er svært at sælge denne slags biler i Danmark med fuld afgift. Det udviklede sig så til en diskussion, hvor folk skyder mig en holdning i skoene (at ingen folk har råd til at købe biler kontant), som jeg ikke har. Nogle gange er det fandme ren børnehave, det her.

Pist
Nyt medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 10. okt 2008, 21:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Pist » 1. mar 2016, 14:04

Gad vide hvad du mener med "Mmh. Og de penge var helt sikkert skaffet 100% på legitim vis :D"

Tydeligvis er vi flere der tolker det på samme måde, måske du selv skal lære at udtrykke dig rigtigt ;)

kuno
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 108 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af kuno » 1. mar 2016, 14:07

Dakota skrev:
kuno skrev:Jeg fatter simpelhen ikke at du ikke kan læse :D Trådstarter havde følgende spørgsmål: Hvad vil i mene prisen skal være i henholsvis privatsalg og til forhandler. Han spurgte ikke om det var klogt eller ej :D
Og jeg rådede ham til at søge SKAT om at få afgiften retur og eksportere bilen, eftersom det er svært at sælge denne slags biler i Danmark med fuld afgift. Det udviklede sig så til en diskussion, hvor folk skyder mig en holdning i skoene (at ingen folk har råd til at købe biler kontant), som jeg ikke har. Nogle gange er det fandme ren børnehave, det her.
Nogle gange er det fandme ren børnehave, det her - ja du har ret :D
Det er derfor du er her
ID.5 PRO Performance 2022

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 1. mar 2016, 14:46

Pist skrev:Gad vide hvad du mener med "Mmh. Og de penge var helt sikkert skaffet 100% på legitim vis :D" Tydeligvis er vi flere der tolker det på samme måde, måske du selv skal lære at udtrykke dig rigtigt ;)
Manden skrev en kunde var kommet og betalte 2,2 millioner kroner kontant. Kender du mange der gør det? Som skrevet andetsteds, må forretninger slet ikke modtage så store kontantbeløb. Så ja, det har nok ikke været skideærlige penge. Hvis historien ellers er sand. Måske han mente kunden betalte med Dankort. Eller check. Eller hvad ved jeg. Men han skrev kontant.
kuno skrev:Nogle gange er det fandme ren børnehave, det her - ja du har ret :D Det er derfor du er her
Nice comeback. Prøv at forholde dig til det jeg skriver i stedet. Jeg har SÅ mange gange skrevet at der sikkert er masser af mennesker, der fint har råd til at finansiere en bil med enten billån eller ved at lægge hele beløbet. Jeg siger bare jeg personligt ikke mener det er klogt.

Andersjensen
Medlem
Indlæg: 738
Tilmeldt: 14. okt 2009, 23:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Andersjensen » 1. mar 2016, 14:50

Dakota skrev:
Pist skrev:Gad vide hvad du mener med "Mmh. Og de penge var helt sikkert skaffet 100% på legitim vis :D" Tydeligvis er vi flere der tolker det på samme måde, måske du selv skal lære at udtrykke dig rigtigt ;)
Manden skrev en kunde var kommet og betalte 2,2 millioner kroner kontant. Kender du mange der gør det? Som skrevet andetsteds, må forretninger slet ikke modtage så store kontantbeløb. Så ja, det har nok ikke været skideærlige penge. Hvis historien ellers er sand. Måske han mente kunden betalte med Dankort. Eller check. Eller hvad ved jeg. Men han skrev kontant.
kuno skrev:Nogle gange er det fandme ren børnehave, det her - ja du har ret :D Det er derfor du er her
Nice comeback. Prøv at forholde dig til det jeg skriver i stedet. Jeg har SÅ mange gange skrevet at der sikkert er masser af mennesker, der fint har råd til at finansiere en bil med enten billån eller ved at lægge hele beløbet. Jeg siger bare jeg personligt ikke mener det er klogt.
Stop nu....... I har så rigeligt fyldt tråden med støj.

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Krog » 1. mar 2016, 14:52

Slap nu lige lidt af svende.
Det er svært at "tale sammen" online, da tekst opfattes forskelligt for afsender og modtager.
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 1. mar 2016, 14:57

Tråden gik offtopic ud i det fornuftige eller ej ved flexleasing, hvilket jeg har undskyldt til trådstarter for. Men jeg har også givet ham mit besyv med om hvad det bedste ville være, mht. salg af bilen. Modsat så mange andre, der kun evner at komme med latterlige kommentarer, baseret på deres manglende evne til simpel tekstforståelse. Når folk beskylder mig for at have meninger, jeg ikke har, så reagerer jeg altså. Det tror jeg de fleste ville.

I øvrigt har trådstarter sagt han ville sætte bilen til salg og til hvilken pris, så den sag er vel ligesom lukket nu.

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 439
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 20 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Mikael M109R » 2. mar 2016, 12:36

Bilen ny pris og værditab i betragtning, tror jeg som andre er inde på, at det er en rigtig god ide at undersøge hvad det vil give at få afgiften retur og sælge i Tyskland, tror sgu der er flere penge på bundlinien. på den måde (uden at have sat mig helt ind i reglerne)
Det koster ik noget at undersøge! hvad var ny prisen? du kan vel få over 1/2 mil retur

melander1980
Medlem
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 2. jun 2009, 19:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af melander1980 » 2. mar 2016, 19:49

Mikael M109R skrev:Bilen ny pris og værditab i betragtning, tror jeg som andre er inde på, at det er en rigtig god ide at undersøge hvad det vil give at få afgiften retur og sælge i Tyskland, tror sgu der er flere penge på bundlinien. på den måde (uden at have sat mig helt ind i reglerne)
Det koster ik noget at undersøge! hvad var ny prisen? du kan vel få over 1/2 mil retur
Og med det rette udstyr står den overgang til 30000-35000 € Billede
Med venlig hilsen
Martin

Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!

MogensR
Nyt medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 3. okt 2010, 16:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af MogensR » 9. mar 2016, 10:16

lidt småridser på læsekanten (kan poleres væk), et par stenslag i hjelmen (er reppet) og en mindre ridse på den ene bagdør samt mindre parkeringsbile/ridser ved højreforskærm (bliver lavet hos Audi inden salg såfremt det ønskes).
På en bil til næsten 700 k synes jeg at i skal ofre de få kroner det koster for at få udbedret de småskader den har, inden den annonceres. Evt. smart repair.

Nu hvor det er privat handel, så tilbyd evt. en garanti-forsikring mod en beskeden merpris.
Med FDM-attest kan man f.eks. tegne en ETU garanti-forsikring på 6 mdr. for 6285,- eller 12 mdr. for 8.562,-
Mogens R.

-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af ph » 10. mar 2016, 18:37

Dakota skrev:
Pist skrev:Gad vide hvad du mener med "Mmh. Og de penge var helt sikkert skaffet 100% på legitim vis :D" Tydeligvis er vi flere der tolker det på samme måde, måske du selv skal lære at udtrykke dig rigtigt ;)
Manden skrev en kunde var kommet og betalte 2,2 millioner kroner kontant. Kender du mange der gør det? Som skrevet andetsteds, må forretninger slet ikke modtage så store kontantbeløb. Så ja, det har nok ikke været skideærlige penge. Hvis historien ellers er sand. Måske han mente kunden betalte med Dankort. Eller check. Eller hvad ved jeg. Men han skrev kontant.
kuno skrev:Nogle gange er det fandme ren børnehave, det her - ja du har ret :D Det er derfor du er her
Nice comeback. Prøv at forholde dig til det jeg skriver i stedet. Jeg har SÅ mange gange skrevet at der sikkert er masser af mennesker, der fint har råd til at finansiere en bil med enten billån eller ved at lægge hele beløbet. Jeg siger bare jeg personligt ikke mener det er klogt.
Hvis jeg havde en bil til en mill. og mistede jobbet
1.købt kontant (som i bankoverførsel, check eller lign, betalingsform) =kun forsikring og vægtafg. at betale pr.md. =jeg kan beholde bilen¨
2.leaset =udgift til forsikring, vægtafg., leasing =ville nok koste det meste af en understøttelse at ha den holdende i indkørslen =salg ville være nødvendigt

selv hvis jeg har råd til at beholde den indtil leasingaftale udløber... Hvad så den dag jeg skal af med bilen.... kan den indbringe lige så meget som jeg skylder eller skal jeg ud og finde et stort beløb og stå uden bil eller et endnu større beløb og beholde bilen
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"