Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / salg

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 263 times
Been thanked: 118 times

Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / salg

Indlæg af stadil » 28. feb 2016, 20:13

Hejsa,

Et familiemedlem har bedt mig sælge hans fine S4 avant fra juni måned 2014 med absolut alt i udstyr.

Den er sortmetalic, fuld service historik, kørt 65kkm, registeret juni 2014 (står som ny inde og ude).. Dansk bil fra ny. Nypris over 1million..

Af udstyr kan nævnes, s-tronic, sportsundervogn, regnsensor, sportssæder læderalcantara,Audi sound system, AUDI drive select, multifunktionssportslæderrat m/skiftefunktion og flad bund, Panoramaglastag, , Solgardiner i bagerste sideruder, Elbagagerumsklap osv osv.

Hvad vil i mene prisen skal være i henholsvis privatsalg og til forhandler..
Der er kun 3 stk til salg i DK så prisen er lidt af en udfordring. Den skal sættes skarpt men skal absolut ikke foræres væk - han har god tid 8-).

Billeder følger senere på ugen og den kommer naturligvis til salg her på siden..

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 28. feb 2016, 21:33

Der er betalt fuld afgift på den fra ny? Det kommer til at gøre nas. Der er så godt som ingen, der finansierer biler i den prisklasse i dag på fuld afgift. Mit bedste bud vil være at skippe den af til Tyskland og få afgiften retur, minus de 15%... desværre.

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Turbotrim » 28. feb 2016, 21:38

Dakota skrev:Der er betalt fuld afgift på den fra ny? Det kommer til at gøre nas. Der er så godt som ingen, der finansierer biler i den prisklasse i dag på fuld afgift. Mit bedste bud vil være at skippe den af til Tyskland og få afgiften retur, minus de 15%... desværre.
Det var da en gang vås ! Hvis prisen er rigtig skal den nok blive solgt, men privat er selvfølgelig en udfordring ! Men sæt den da på autocom og sæt en mindstepris og se hvor den ender, så har han en fornemmelse af prisleje
749.900 var et bud på en skarp pris. Der er en ved audi til 850. og privat skal den bare være billigere
Senest rettet af Turbotrim 28. feb 2016, 21:42, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 28. feb 2016, 21:40

Turbotrim skrev:
Dakota skrev:Der er betalt fuld afgift på den fra ny? Det kommer til at gøre nas. Der er så godt som ingen, der finansierer biler i den prisklasse i dag på fuld afgift. Mit bedste bud vil være at skippe den af til Tyskland og få afgiften retur, minus de 15%... desværre.
Det var da en gang vås ! Hvis prisen er rigtig skal den nok blive solgt, men privat er selvfølgelig en udfordring ! Men sæt den da på autocom og sæt en mindstepris og se hvor den ender, så har han en fornemmelse af prisleje
Okay, du ser mange folk der går ud og lægger 800K for en sådan bil, med normal finansiering? Nice, hvem er de mennesker? Og har du nogle telefonnumre til dem, for så har jeg en række andre ting, jeg gerne vil sælge dem.

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Turbotrim » 28. feb 2016, 21:43

Dakota skrev:
Turbotrim skrev:
Dakota skrev:Der er betalt fuld afgift på den fra ny? Det kommer til at gøre nas. Der er så godt som ingen, der finansierer biler i den prisklasse i dag på fuld afgift. Mit bedste bud vil være at skippe den af til Tyskland og få afgiften retur, minus de 15%... desværre.
Det var da en gang vås ! Hvis prisen er rigtig skal den nok blive solgt, men privat er selvfølgelig en udfordring ! Men sæt den da på autocom og sæt en mindstepris og se hvor den ender, så har han en fornemmelse af prisleje
Okay, du ser mange folk der går ud og lægger 800K for en sådan bil, med normal finansiering? Nice, hvem er de mennesker? Og har du nogle telefonnumre til dem, for så har jeg en række andre ting, jeg gerne vil sælge dem.

Jeg har flere venner der er bilforhandlere. Har du en udbetaling og en indkomst der kan forsvare en bil til 800.000kr er det ingen problem. Min kammerat har lige købt en SQ5 på gule skilte til 900k det var da ingen problem

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 28. feb 2016, 21:48

Turbotrim skrev:Jeg har flere venner der er bilforhandlere. Har du en udbetaling og en indkomst der kan forsvare en bil til 800.000kr er det ingen problem. Min kammerat har lige købt en SQ5 på gule skilte til 900k det var da ingen problem
Det handler ikke om at det er et problem, men om det er tæskedumt ift. at flexlease en tilsvarende bil.
I øvrigt, hvis man køber en SQ5 på gule plader til 900K, så har man enten for mange penge eller en ikke-eksisterende forretningssans... men en fin bil er det :)

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Krog » 28. feb 2016, 22:22

That escalated quickly..
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Brugeravatar
Borg101
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 5. jul 2012, 14:32
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Borg101 » 28. feb 2016, 22:23

Dakota skrev:
Turbotrim skrev:Jeg har flere venner der er bilforhandlere. Har du en udbetaling og en indkomst der kan forsvare en bil til 800.000kr er det ingen problem. Min kammerat har lige købt en SQ5 på gule skilte til 900k det var da ingen problem
Det handler ikke om at det er et problem, men om det er tæskedumt ift. at flexlease en tilsvarende bil.
I øvrigt, hvis man køber en SQ5 på gule plader til 900K, så har man enten for mange penge eller en ikke-eksisterende forretningssans... men en fin bil er det :)
:lol: :lol:

Kluk
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 15. okt 2014, 20:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Kluk » 28. feb 2016, 22:30

En cirka magen til står ved forhandler til 675 T.

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1342
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af vandhunden » 28. feb 2016, 22:55

Der er der personer der køber dyre biler og betaler kontant trods flexleasing og lignende

I sommerferien mødte jeg en medarbejder fra Audi i Odense

De havde lige solgt en Audi RS6 til 2,2 mio kr. og kunden betalte kontant.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Turbotrim » 28. feb 2016, 23:23

Kluk skrev:En cirka magen til står ved forhandler til 675 T.

hvor ser du den ? Link ?

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 29. feb 2016, 01:01

vandhunden skrev:Der er der personer der køber dyre biler og betaler kontant trods flexleasing og lignende. I sommerferien mødte jeg en medarbejder fra Audi i Odense. De havde lige solgt en Audi RS6 til 2,2 mio kr. og kunden betalte kontant.
Mmh. Og de penge var helt sikkert skaffet 100% på legitim vis :D

Brugeravatar
Munkie
Medlem
Indlæg: 1313
Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:24
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederikshavn
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Munkie » 29. feb 2016, 06:28

Har lige haft en kunde med en ML350 jeg skulle have i bytte. Den havde han købt for et år siden for 795.000. Fuld afgiftet.
En bekendt købte en C63'er 2 år gammel på gule skiver hos Sand Jensen for 800.000 også med fuld afgift. Så man støder da af og til på nogen der helst vil have det på den gammeldags måde.
Min: Audi A6 2,0 TDI 190 S-Tronic Avant 3xS-line 2015
Konebil: Audi A3 1,5 TFSI S-Tronic Limo 2018/17
Tidligere vagbiler: The Beetle 1,2 TSI cabrio, Golf 7 1,6 TDI, 2xLeon TDI DSG, 2xScirocco 2.0 tsi DSG, 2xScirocco 2.0 tdi, 2xAudi TT, Audi A6 4F limo 2.4, Audi A6 4F 2.0 TFSI Avant, 2xGolf 4 1,9 SDi, 2xGolf 3 1.8, Golf 3 1.9 TDI, Jetta mk2 VR6, Audi A4 1.8t b6 Avant, Audi A3 1.8t 8l, Skoda Citigo, Golf 6 2,0TDI

Kluk
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 15. okt 2014, 20:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Kluk » 29. feb 2016, 07:39

Turbotrim skrev:
Kluk skrev:En cirka magen til står ved forhandler til 675 T.

hvor ser du den ? Link ?
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (59.15 KiB) Vist 2727 gange

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Villanyi » 29. feb 2016, 07:43

Det er ikke noget problem at sælge sådan en bil som forhandler.
Men tror sgu den er svær, der er forhåbentlig ikke nogen der låner så meget på et billån i banken :D
Mvh.
Micki


Das Auto

Brugeravatar
Munkie
Medlem
Indlæg: 1313
Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:24
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederikshavn
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Munkie » 29. feb 2016, 08:02

Kluk skrev:
Turbotrim skrev:
Kluk skrev:En cirka magen til står ved forhandler til 675 T.

hvor ser du den ? Link ?
Den er så 2 år ældre den der. Det har også en liiiiille smule at sige.
Min: Audi A6 2,0 TDI 190 S-Tronic Avant 3xS-line 2015
Konebil: Audi A3 1,5 TFSI S-Tronic Limo 2018/17
Tidligere vagbiler: The Beetle 1,2 TSI cabrio, Golf 7 1,6 TDI, 2xLeon TDI DSG, 2xScirocco 2.0 tsi DSG, 2xScirocco 2.0 tdi, 2xAudi TT, Audi A6 4F limo 2.4, Audi A6 4F 2.0 TFSI Avant, 2xGolf 4 1,9 SDi, 2xGolf 3 1.8, Golf 3 1.9 TDI, Jetta mk2 VR6, Audi A4 1.8t b6 Avant, Audi A3 1.8t 8l, Skoda Citigo, Golf 6 2,0TDI

Kluk
Helt nyt medlem
Indlæg: 99
Tilmeldt: 15. okt 2014, 20:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Kluk » 29. feb 2016, 08:47

Munkie skrev:
Kluk skrev:
Turbotrim skrev:
hvor ser du den ? Link ?
Den er så 2 år ældre den der. Det har også en liiiiille smule at sige.
Syns jeg nu ikke !
Lav km. flot stand, samme model.
Om der er et eller to års forskel på sådan en bil plejer ikke af skræmme mig ihvertfald ;)

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Nicklossi » 29. feb 2016, 10:09

Det var da en mærkelig holdning, at man ikke kan betale dyre biler kontant, på ærlig vis.
Kender da et par stykker der er millionære, på ærlig vis.
Koden er, at have et godt job, og lade være med at bruge ret mange penge :)

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 29. feb 2016, 10:50

Altså enten VIL folk misforstå eller også er I dumme allesammen (pånær Villanyi) :P Hvis man har en million kroner, hvilket mange mennesker sikkert har på legitim vis, kan man gøre én af flere ting:

1. spise dem
2. lægge dem i madrassen
3. bruge dem på en bil med fuld afgift
4. investere dem

Her er min holdning til de fire scenarier:

1. Er dumt
2. Er også ret dumt, da din formue så ikke vokser, men langsomt bliver ædt op af inflationen
3. Endnu dummere, da biler i Danmark med fuld afgift taber sindssygt meget værdi, meget hurtigt. Efter ét år vil mindst 200.000 kr. være forsvundet op i den blå luft.
4. God idé

Kort sagt handler det altså om at man, ved fx. flexleasing af en bil til en million kroner kontra kontant køb af samme, pludselig har 4/5 af beløbet tilbage, som man kan bruge til investering i aktier, obligationer, ejendomme etc. Det betyder at man (sandsynligvis) får et afkast, man ellers ville være gået glip af. Derudover vil værditabet på bilen være mindre, så alt i alt er det win/win.

Men igen, nogle folk har for mange penge og vil gerne bruge dem. Det skal de have lov til :)

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af GranTurismo » 29. feb 2016, 10:58

til gengæld skal man så køre i en udlejningsbil som man kun har begrænset råderet over og kun har moderate muligheder ved ifht. til opgradering, modificering og tilførsel af personligt præg...

Hvis man bliver spurgt "er det din bil" så lyder "ja" sgu bedre end "nej det er en leasingbil".
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 127 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dikal » 29. feb 2016, 11:14

Det kunne jo også tænkes, at planen var, at den skulle beholdes længere, end det nu endte ud i.

Da svigerfar købte sin Volvo (cirka 850.000,-) betalte han den også kontant. Han har nu haft den i 8år og den står til udskiftning.
Den nye ender nok i samme prisklasse - og den bliver også købt kontant.
Han gider ikke det der leasing. Med de kilometer og sådan, som han bruger bilerne, så kan han godt lide, at det er hans egen.
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af claussor » 29. feb 2016, 11:27

Enig - jeg forstår ikke hvorfor flexleasing absolut er guds gave til det danske bilfolk. Der kan være mange gode grunde til hvorfor man ikke skulle flexlease, og investering er ikke nødvendigvis en god ide heller alt efter hvor man er i livet. Når man når en vis alder eller har sit på det tørre, så giver det god mening at betale kontant.

Brugeravatar
Josl
Medlem
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Josl » 29. feb 2016, 11:40

GranTurismo skrev:til gengæld skal man så køre i en udlejningsbil som man kun har begrænset råderet over og kun har moderate muligheder ved ifht. til opgradering, modificering og tilførsel af personligt præg...

Hvis man bliver spurgt "er det din bil" så lyder "ja" sgu bedre end "nej det er en leasingbil".
Men det gør da ikke smilet mindre når pedalen ryger i kælderen og den holder på din p-plads hver dagBillede

Iøvrigt, hvis du leaser hos Specialcars fx må man da modificere ligeså meget som hvis det var ens egen..
"Hvor blev min signatur af?"

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Dakota » 29. feb 2016, 11:41

GranTurismo skrev:til gengæld skal man så køre i en udlejningsbil som man kun har begrænset råderet over og kun har moderate muligheder ved ifht. til opgradering, modificering og tilførsel af personligt præg...
Det er så ikke rigtigt :) Du forpligter dig til at købe bilen tilbage eller anvise en køber til en bestemt pris, når leasingaftalen udløber. Dermed er leasingselskabet i princippet bedøvende ligeglade med om du udskifter navien, maler bilen lyserød eller sætte havestole i kabinen.
claussor skrev:Enig - jeg forstår ikke hvorfor flexleasing absolut er guds gave til det danske bilfolk. Der kan være mange gode grunde til hvorfor man ikke skulle flexlease, og investering er ikke nødvendigvis en god ide heller alt efter hvor man er i livet. Når man når en vis alder eller har sit på det tørre, så giver det god mening at betale kontant.
Nævn én situation hvor det giver god mening at betale for meget for en vare.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af GranTurismo » 29. feb 2016, 11:47

Josl skrev:
GranTurismo skrev:til gengæld skal man så køre i en udlejningsbil som man kun har begrænset råderet over og kun har moderate muligheder ved ifht. til opgradering, modificering og tilførsel af personligt præg...

Hvis man bliver spurgt "er det din bil" så lyder "ja" sgu bedre end "nej det er en leasingbil".
Men det gør da ikke smilet mindre når pedalen ryger i kælderen og den holder på din p-plads hver dagBillede
Jeg tillader mig at være uenig.

Jeg ville sgu smile bredere hvis jeg ejede et stort mega fedt hus, end hvis jeg boede til leje i et.

Det er nogenlunde det samme i mine øjne...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af HansH » 29. feb 2016, 11:50

Dakota skrev:Nævn én situation hvor det giver god mening at betale for meget for en vare.
Skal lige forstå det her rigtigt:
Mener du at samtlige bilhandler i kongeriget - uanset omstændighederne - med fordel kunne laves som flexleasing ?
Eller mener du kun det helt konkrete eksempel her - altså trådstarters S4 til 800K'ish ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af claussor » 29. feb 2016, 11:50

Dakota skrev:
GranTurismo skrev:til gengæld skal man så køre i en udlejningsbil som man kun har begrænset råderet over og kun har moderate muligheder ved ifht. til opgradering, modificering og tilførsel af personligt præg...
Det er så ikke rigtigt :) Du forpligter dig til at købe bilen tilbage eller anvise en køber til en bestemt pris, når leasingaftalen udløber. Dermed er leasingselskabet i princippet bedøvende ligeglade med om du udskifter navien, maler bilen lyserød eller sætte havestole i kabinen.
claussor skrev:Enig - jeg forstår ikke hvorfor flexleasing absolut er guds gave til det danske bilfolk. Der kan være mange gode grunde til hvorfor man ikke skulle flexlease, og investering er ikke nødvendigvis en god ide heller alt efter hvor man er i livet. Når man når en vis alder eller har sit på det tørre, så giver det god mening at betale kontant.
Nævn én situation hvor det giver god mening at betale for meget for en vare.
Man kender sin økonomiske situation og har ikke behov for at presse citronen for at få sin drømmebil. Bilen er betalt kontant, man kan sove roligt hver nat velvidende at der lurer ikke et nyt afdrag hver måned. Og bilen er DIN, ikke delvist ejet af et halvsuspekt leasingselskab og du risikerer ikke de går nedenom og hjem og du mister bilen eller ryger ind i diverse problemer i forbindelse med det. Der er RIGTIG mange gode grunde til at betale kontant, selvom det økonomisk måske ikke kan se lige så fordelagtigt ud, hvis du sætter en økonomisk "rådgiver" til at lave et regnestykke med hvad pengene ellers kan investeres for.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1787
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 184 times
Been thanked: 285 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af claussor » 29. feb 2016, 11:53

HansH skrev:
Dakota skrev:Nævn én situation hvor det giver god mening at betale for meget for en vare.
Skal lige forstå det her rigtigt:
Mener du at samtlige bilhandler i kongeriget - uanset omstændighederne - med fordel kunne laves som flexleasing ?
Eller mener du kun det helt konkrete eksempel her - altså trådstarters S4 til 800K'ish ?
Det gad jeg også godt vide. Vi skal godt op i prisleje før jeg kan se der er noget mening i at flexlease.

Abdullah
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 24. jan 2013, 11:20
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Abdullah » 29. feb 2016, 12:07

GranTurismo skrev:til gengæld skal man så køre i en udlejningsbil som man kun har begrænset råderet over og kun har moderate muligheder ved ifht. til opgradering, modificering og tilførsel af personligt præg...

Hvis man bliver spurgt "er det din bil" så lyder "ja" sgu bedre end "nej det er en leasingbil".
+1

Brugeravatar
Tor Morrison
Medlem
Indlæg: 1009
Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 153 times

Re: Audi S4 avant 3.0 TFSI quattro s-tronic - Vurdering / sa

Indlæg af Tor Morrison » 29. feb 2016, 12:19

vandhunden skrev:Der er der personer der køber dyre biler og betaler kontant trods flexleasing og lignende

I sommerferien mødte jeg en medarbejder fra Audi i Odense

De havde lige solgt en Audi RS6 til 2,2 mio kr. og kunden betalte kontant.
Det er ikke lovligt med mindre kontantkøbet indberettes af virksomheden til Skat, så Skat har mulighed for at
kontrollere at det ikke er sorte penge.
En erhvervsdrivende må højest tage imod 50.000 kr. i kontant betaling.
Audi RS3 2016 med TTE500 turbo

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"