Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Besvar
Brugeravatar
Stroyern
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 31. mar 2011, 09:58
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af Stroyern » 2. jun 2011, 18:02

Halløj,

Jeg er på nippet til at købe en ny vogn og har fået et tilbud fra forhanderen - Jeg er bare ikke helt sikker på om jeg har fået "nok" rabat, selvom jeg har presset godt på synes jeg selv.

Det drejer sig om en Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Dyret har kørt ca. 500 km og er indregisteret Marts 2011

Til info så ligger liste-prisen på ca. 490.000 kr, men det ved I jo ganske udmærket :-)

Hvad ville en o.k. pris være for sådan en fætter?

/mvh

Brugeravatar
Stroyern
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 31. mar 2011, 09:58
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af Stroyern » 4. jun 2011, 10:23

Never mind :-)

Har handlet!

/mvh
He did not know the composer, but it certainly wasn't Cole Porter -

Han vidste ikke hvad de kom i poserne, men det var helt sikkert ikke kolde portere!

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af Krog » 4. jun 2011, 13:50

Stroyern skrev:Never mind :-)

Har handlet!

/mvh
Nu har du jo ikke ligefrem overdynget tråd med information. Du har vel også valgt nok ekstra udstyr..

Folk har jo ikke haft en jordisk chance for at bedømme vognen. Billeder og fuld informationsliste er næsten et krav førend at det er muligt at vurdere..

Hvorom alting er så velkommen ombord og tillykke med vognen, kommer der ikke snart et par billeder 8-)
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Brugeravatar
Stroyern
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 31. mar 2011, 09:58
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af Stroyern » 4. jun 2011, 20:52

Krog - Hmm...synes da jeg kom med ALLE de info som hvad nødvendige.

Fabrikat, Model, Type, Km, årgang - hvad mere skal der bruges?

Men nej...der er ikke valgt ekstraudstyr da det efter min mening minder om blasfemi når vi snakker om Elegance'en - arhh...ok... jeg har fået monteret træk - men det er vel stortset obligatorisk når man bor i Jylland ? :-)

Men jeg fik nogle svar andetsteds som bekræftede mig i at jeg har gjort en go handel - ingen problemer. Folk kan jo heller ikke sidde foran maskinen hele tiden med det her skønne vejr. ;-)

Der kommer med sikkerhed nogle billeder og noget info så snart jeg har fået hentet bilen hvilket bliver engang i næste uge når tiden lige er til det.

/mvh
He did not know the composer, but it certainly wasn't Cole Porter -

Han vidste ikke hvad de kom i poserne, men det var helt sikkert ikke kolde portere!

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af i-s » 5. jun 2011, 21:51

Giver Krog ret ...

Det betyder en hel del hvad der er i den, også selv om det er en elegance. Det kan nemt give et udslag på 60 - 100.000 kr.

Bare som eksempel, så er der for 90.000 kr ekstra i min Elegance.

Så er det en "rå" elegance du har købt ? og hvad blev prisen ?
/Søren.

Brugeravatar
Stroyern
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 31. mar 2011, 09:58
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af Stroyern » 6. jun 2011, 19:28

i-s:

90 jern - i ekstra udstyr....du er fanmer ikke ked af det :-)

Det er en "rå" Elegance - Der var nogle små-ting som jeg gerne ville have haft fabriksmonteret men gad ikke vente på leveringstiden + betale afgift for fabriksmonteret ekstraudstyr.

Jeg fik monteret aftageligt træk, - har en Columbus til at "ligge" som skal monteres når jeg får taget min sammen til at få hentet vognen.

Pris var 450k alt incl.(også lev. self.)

/mvh
He did not know the composer, but it certainly wasn't Cole Porter -

Han vidste ikke hvad de kom i poserne, men det var helt sikkert ikke kolde portere!

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2002
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af superbeszzz » 6. jun 2011, 19:41

haha "har en Columbus til at "ligge" som skal monteres når jeg får taget min sammen til at få hentet vognen".

Det har jeg sgu på en eller anden underlig måde respekt for.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 66 times

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af Ozona » 6. jun 2011, 19:46

Stroyern skrev:i-s:

90 jern - i ekstra udstyr....du er fanmer ikke ked af det :-)

Det er en "rå" Elegance - Der var nogle små-ting som jeg gerne ville have haft fabriksmonteret men gad ikke vente på leveringstiden + betale afgift for fabriksmonteret ekstraudstyr.

Jeg fik monteret aftageligt træk, - har en Columbus til at "ligge" som skal monteres når jeg får taget min sammen til at få hentet vognen.

Pris var 450k alt incl.(også lev. self.)

/mvh
Du skulle fandeme skamme dig... Det er simpelthen blasfemi at skrive ...når jeg får taget min sammen til at få hentet vognen.

Så skulle du fandeme have købt dig en gammel sur Lada, i stedet for en Superb Elegance 8-)
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af i-s » 6. jun 2011, 19:51

Stroyern skrev:i-s:

90 jern - i ekstra udstyr....du er fanmer ikke ked af det :-)

Det er en "rå" Elegance - Der var nogle små-ting som jeg gerne ville have haft fabriksmonteret men gad ikke vente på leveringstiden + betale afgift for fabriksmonteret ekstraudstyr.

Jeg fik monteret aftageligt træk, - har en Columbus til at "ligge" som skal monteres når jeg får taget min sammen til at få hentet vognen.

Pris var 450k alt incl.(også lev. self.)

/mvh
Ok ... Jeg fik noget mere i rabat, men jeg købte også for lidt mere. Så det passer nok fint.
/Søren.

Brugeravatar
Stroyern
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 31. mar 2011, 09:58
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af Stroyern » 6. jun 2011, 21:25

superbeszzz + Ozona :

Hæhæh - Ved det godt, men er igang med eksamensforberedelserne, så der skal lige være plads til det hele. Det er sq hårdt at være studerende!


i-s:

Det skulle du FANMER også meget gerne hvis jeg har regnet rigtigt og din liste-pris ligger tæt på de 600.000kr.
Min liste-pris ligger på ca. 503.500kr
(Bil, Lak, Træk, lev) så en rabat på 53500kr er jeg ganske tilfreds med.

Er du i øvrigt tilfreds med vognen, eller er der noget som nager dig?

/mvh
He did not know the composer, but it certainly wasn't Cole Porter -

Han vidste ikke hvad de kom i poserne, men det var helt sikkert ikke kolde portere!

Brugeravatar
Zimon
Medlem
Indlæg: 1056
Tilmeldt: 8. jun 2008, 22:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 29 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af Zimon » 6. jun 2011, 21:32

Siger man ikke os det koster 50.000 at køre over kantstenen ved forhandleren i en ny bil...
Frederik - Frederik@VAGcars.dk

VW ID.Buzz Style

FKSimonsen.dk - Selvstændig Tømrer i Nordjylland - Nyt tag? - Nye vinduer? - Energirenovering?

Brugeravatar
Stroyern
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 31. mar 2011, 09:58
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af Stroyern » 6. jun 2011, 21:40

Zimon:

Jow...det passer vel meget godt. Men det har jeg så valgt at "fortrænge"!
Ingen tvivel om at det er en SUPER ringe investering, men så igen. Skal der være fest, så lad der være fest. Synes ikke helt jeg kunne "nøjes" med mindre når det nu skulle være.

Man skal jo også kigge en smule på sikkerheden. Kommer fra en gammel spand, så skulle man nu tørne sammen med et eller andet er jeg og familien helt sikkert bedre stillet i en ny Skoda.

Skulle fx. heller aldrig ud og køre i en at de der "Smart"-tingester.

For det første tror jeg det ville blive besværligt for mig at få sådan en "på" for det andet er der jo ingen ting at "tage fra med" for til. Det turde jeg sq ikke.

/mvh
He did not know the composer, but it certainly wasn't Cole Porter -

Han vidste ikke hvad de kom i poserne, men det var helt sikkert ikke kolde portere!

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af i-s » 6. jun 2011, 21:40

Stroyern skrev: Er du i øvrigt tilfreds med vognen, eller er der noget som nager dig?
/mvh
Hej, Ja jeg er rigtig godt tilfreds. Den kører rigtig rigtig godt.

Da jeg fik den, blev det ret hurtig træls med den raslen/klapren fra dørene (jeg har det store anlæg med 10 højtalere), hver gang der kom en baslyd. Basalt skyldes det, at dem som har lavet højtalersystemet ikke har snakket sammen med dem som har lavet resten af døren. Så jeg tror også det er galt med det lille anlæg - måske skal der skrues lidt mere op inden fejlen kommer. Men det er rettet af Skoda, så det er okay nu.

Ellers så savner jeg kun min DAB radio fra min gamle Passat. Det er som at blive sat 10 år tilbage, at der nu kun er FM.

Resten er super. Forstår dog ikke, at instrumentlyset ikke skal slukke, når man kører med kørelys. Synes jeg det burde ...
/Søren.

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af vw4ever » 6. jun 2011, 23:36

i-s skrev:
Stroyern skrev: Er du i øvrigt tilfreds med vognen, eller er der noget som nager dig?
/mvh
Hej, Ja jeg er rigtig godt tilfreds. Den kører rigtig rigtig godt.

Da jeg fik den, blev det ret hurtig træls med den raslen/klapren fra dørene (jeg har det store anlæg med 10 højtalere), hver gang der kom en baslyd. Basalt skyldes det, at dem som har lavet højtalersystemet ikke har snakket sammen med dem som har lavet resten af døren. Så jeg tror også det er galt med det lille anlæg - måske skal der skrues lidt mere op inden fejlen kommer. Men det er rettet af Skoda, så det er okay nu.

Ellers så savner jeg kun min DAB radio fra min gamle Passat. Det er som at blive sat 10 år tilbage, at der nu kun er FM.

Resten er super. Forstår dog ikke, at instrumentlyset ikke skal slukke, når man kører med kørelys. Synes jeg det burde ...
Ja Søren du skulle have opgraderet til en Passat for den tænder ikke instrumentlys sammen med kørelys, men først sammen med nærlys.
Kører du "kun 14 km/l ? Meget bykørsel ? Så burde du jo betale 3210,- halvårlig i ejerafgift :)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af i-s » 7. jun 2011, 06:57

vw4ever skrev:
i-s skrev:
Stroyern skrev: Er du i øvrigt tilfreds med vognen, eller er der noget som nager dig?
/mvh
Hej, Ja jeg er rigtig godt tilfreds. Den kører rigtig rigtig godt.

Da jeg fik den, blev det ret hurtig træls med den raslen/klapren fra dørene (jeg har det store anlæg med 10 højtalere), hver gang der kom en baslyd. Basalt skyldes det, at dem som har lavet højtalersystemet ikke har snakket sammen med dem som har lavet resten af døren. Så jeg tror også det er galt med det lille anlæg - måske skal der skrues lidt mere op inden fejlen kommer. Men det er rettet af Skoda, så det er okay nu.

Ellers så savner jeg kun min DAB radio fra min gamle Passat. Det er som at blive sat 10 år tilbage, at der nu kun er FM.

Resten er super. Forstår dog ikke, at instrumentlyset ikke skal slukke, når man kører med kørelys. Synes jeg det burde ...
Ja Søren du skulle have opgraderet til en Passat for den tænder ikke instrumentlys sammen med kørelys, men først sammen med nærlys.
Kører du "kun 14 km/l ? Meget bykørsel ? Så burde du jo betale 3210,- halvårlig i ejerafgift :)
Ja, tænker på om det ikke kan kodes på en eller anden måde. Men har ikke lige fundet det endnu.

Ja, sølle 14 km/l i snit. Flittig brug af fyr og kørsel med 1800 kg på krogen trækker noget ned :mrgreen:
/Søren.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10872
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 662 times
Been thanked: 1900 times

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af GaSelle » 7. jun 2011, 15:37

På en ny Octavia, er der udelukkende lys i nålene ved kørelys. Skiverne, kontakterne osv. kommer først med, når man slår over på nærlys. Så det må være kodning ;)

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Skoda Superb Combi Elegance DSG 2.0 TDI 170HK

Indlæg af majland » 9. jun 2011, 02:35

Stroyern skrev:Zimon:

Jow...det passer vel meget godt. Men det har jeg så valgt at "fortrænge"!
Ingen tvivel om at det er en SUPER ringe investering, men så igen. Skal der være fest, så lad der være fest. Synes ikke helt jeg kunne "nøjes" med mindre når det nu skulle være.
...
Skulle fx. heller aldrig ud og køre i en at de der "Smart"-tingester.

For det første tror jeg det ville blive besværligt for mig at få sådan en "på" for det andet er der jo ingen ting at "tage fra med" for til. Det turde jeg sq ikke.

/mvh
Den her kunne jeg ikke sidde overhørig. Der er mere plads bag rattet i en superb end i en smart. Specielt i bredden, men den er overraskende rummelig. Du skal være væsenligt over gennemsnitlig nordisk størrelse for ikke at kunne være der.

Mhs crashtest så er den efter faceliftet i 2007 ikke så ringe endda (der blev den også 20cm længere) men den er stadig kun 4 stjernet i ncap hvor kravene idag vel er mindst 5. Så på den led er den forældet. Men der er nu også mange andre mindre 4 sædede modeller der ikke er bedre på det punkt.

Men klart at en stor bil er sikrere at være i - specielt hvis modparten kører i en lille bil.

TopGear lavede en crashtest med motorvejsfart af smart'en mod en betonbarriere. Det holdt den forbavsende godt til. Men også lidt ligemeget da kraftpåvirkningen på passagerne er så stor at de er døde alligevel ...

Btw så vores smart min "vinter-mc" og bil #2 - og i forhold til enhver mc er sikkerheden jo væsentligt bedre
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"