Pris på ny Golf Variant?

Besvar
Jesper32
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. aug 2011, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af Jesper32 » 24. aug 2011, 18:14

Hej folkens

Jeg er blevet meget hut på en ny Golf Variant Highline (1.6 BMT). Listeprisen er 315.998,-.
Jeg vil gerne have DK pakke samt Teknik pakken med.

Hvad kan man mon forhandle sig til på denne model?

Mvh
Jesper32
Senest rettet af Jesper32 26. aug 2011, 17:57, rettet i alt 1 gang.
http://eryger.com
Dansk e-cigaret forum

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af Dakota » 24. aug 2011, 18:55

Her er en løs idé: Hvad med at gå ind til dem og sige du er meget interesseret og spørge hvor meget de vil skære af prisen? :)

Brugeravatar
Zimon
Medlem
Indlæg: 1056
Tilmeldt: 8. jun 2008, 22:03
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 29 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af Zimon » 24. aug 2011, 19:00

Det er temmelig ringe forhandlingstaktik hvis du har bestemt dig for at handle et bestemt sted...
Frederik - Frederik@VAGcars.dk

VW ID.Buzz Style

FKSimonsen.dk - Selvstændig Tømrer i Nordjylland - Nyt tag? - Nye vinduer? - Energirenovering?

Jesper32
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. aug 2011, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af Jesper32 » 24. aug 2011, 19:09

Det var nu mere for, at høre om man generelt kan handle, men det er måske individuelt?
Der er jo flere bilmærker som man som udgangspunkt ikke kan handle med, ikke direkte på prisen i hvert fald.

Ja det er måske ikke så smart, jeg vil nok lægge ud med at høre der, og hvis det ikke er tilfredsstillende bevæge mig videre til andre forhandlere.
http://eryger.com
Dansk e-cigaret forum

DennisT
Medlem
Indlæg: 760
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 44 times
Been thanked: 43 times

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af DennisT » 24. aug 2011, 19:21

Vi kontaktede 5 forskellige forhandlere, før vi handlede... Der var utrolig forskel på priserne, som de forskellige forhandlere kunne/ville give. Det var dog en G6 bluemotion.
Instagram: all_the_good_wine

Jesper32
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. aug 2011, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af Jesper32 » 24. aug 2011, 19:22

ann og dennis skrev:Vi kontaktede 5 forskellige forhandlere, før vi handlede... Der var utrolig forskel på priserne, som de forskellige forhandlere kunne/ville give. Det var dog en G6 bluemotion.
Ringede I bare til dem eller var I nede i butikken?
http://eryger.com
Dansk e-cigaret forum

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af Dakota » 25. aug 2011, 09:44

Zimon skrev:Det er temmelig ringe forhandlingstaktik hvis du har bestemt dig for at handle et bestemt sted...
Nu arbejder jeg selv i salgsbranchen og der er en helt utrolig forskel på hvor meget kunder får i rabat (hvis noget). Det jeg mente trådstarter skulle gøre, var at sætte sig ned med en sælger, specificere bilen samt ekstraudstyr og så bede ham komme med en god pris. Sælgere er meget mere tilbøjelige til at give rabat, når de kan lugte en underskrevet slutseddel, end hvis man bare ringer ind.

Derfor, vis oprigtig interesse og at du er en seriøs køber. Så skal du nok få din rabat.

Jesper32
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. aug 2011, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af Jesper32 » 25. aug 2011, 12:18

Dakota skrev:
Zimon skrev:Det er temmelig ringe forhandlingstaktik hvis du har bestemt dig for at handle et bestemt sted...
Nu arbejder jeg selv i salgsbranchen og der er en helt utrolig forskel på hvor meget kunder får i rabat (hvis noget). Det jeg mente trådstarter skulle gøre, var at sætte sig ned med en sælger, specificere bilen samt ekstraudstyr og så bede ham komme med en god pris. Sælgere er meget mere tilbøjelige til at give rabat, når de kan lugte en underskrevet slutseddel, end hvis man bare ringer ind.

Derfor, vis oprigtig interesse og at du er en seriøs køber. Så skal du nok få din rabat.
Tak for et rigtig fint svar Dakota.

Jeg er stort set besluttet omkring udstyr, DK pakke og Teknik pakke.
Regner med et smut til forhandleren i weekenden og så må vi se om det kan give lidt ;)
http://eryger.com
Dansk e-cigaret forum

DennisT
Medlem
Indlæg: 760
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 44 times
Been thanked: 43 times

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af DennisT » 25. aug 2011, 16:25

Jesper32 skrev:
ann og dennis skrev:Vi kontaktede 5 forskellige forhandlere, før vi handlede... Der var utrolig forskel på priserne, som de forskellige forhandlere kunne/ville give. Det var dog en G6 bluemotion.
Ringede I bare til dem eller var I nede i butikken?
Var hos 2 stk og ringede efterfølgende til de andre. ;) Men der var ingen problemer med at få folk i telefonen til at "matche" tilbuddene... dog var der èn der sagde. at jeg hellere måtte slå til med det samme, da de "nok " havde regnet forkert og jeg skulle skrive under inden de tjekkede op på tilbuddet igen. :lol: Dog var tilbuddet godt nok og det var også der vi handlede..!
Instagram: all_the_good_wine

Jesper32
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. aug 2011, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af Jesper32 » 25. aug 2011, 18:13

ann og dennis skrev:
Jesper32 skrev:
ann og dennis skrev:Vi kontaktede 5 forskellige forhandlere, før vi handlede... Der var utrolig forskel på priserne, som de forskellige forhandlere kunne/ville give. Det var dog en G6 bluemotion.
Ringede I bare til dem eller var I nede i butikken?
Var hos 2 stk og ringede efterfølgende til de andre. ;) Men der var ingen problemer med at få folk i telefonen til at "matche" tilbuddene... dog var der èn der sagde. at jeg hellere måtte slå til med det samme, da de "nok " havde regnet forkert og jeg skulle skrive under inden de tjekkede op på tilbuddet igen. :lol: Dog var tilbuddet godt nok og det var også der vi handlede..!
Tak skal du have :)

Tror jeg gør ligesom jer. Besøger et par stykker og ringer her efter til nogle andre og tjekker priserne :)
Senest rettet af Jesper32 26. aug 2011, 17:57, rettet i alt 1 gang.
http://eryger.com
Dansk e-cigaret forum

kreativ
Medlem
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af kreativ » 26. aug 2011, 17:14

ann og dennis skrev:
Jesper32 skrev:
ann og dennis skrev:Vi kontaktede 5 forskellige forhandlere, før vi handlede... Der var utrolig forskel på priserne, som de forskellige forhandlere kunne/ville give. Det var dog en G6 bluemotion.
Ringede I bare til dem eller var I nede i butikken?
Var hos 2 stk og ringede efterfølgende til de andre. ;) Men der var ingen problemer med at få folk i telefonen til at "matche" tilbuddene... dog var der èn der sagde. at jeg hellere måtte slå til med det samme, da de "nok " havde regnet forkert og jeg skulle skrive under inden de tjekkede op på tilbuddet igen. :lol: Dog var tilbuddet godt nok og det var også der vi handlede..!
Skal lige høre om du vil røbe hvor meget du fik forhandleren ned i da jeg selv er på udkig efter en magen til :) så ved jeg nogenlunde hvor meget jeg skal prøve og få ned i pris ellers send en PB hvis du ikke vil røbe det herinde ;)
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Jesper32
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. aug 2011, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af Jesper32 » 26. aug 2011, 17:52

kreativ skrev:Skal lige høre om du vil røbe hvor meget du fik forhandleren ned i da jeg selv er på udkig efter en magen til :) så ved jeg nogenlunde hvor meget jeg skal prøve og få ned i pris ellers send en PB hvis du ikke vil røbe det herinde ;)
Selvfølgelig :)

Jeg var hos én forhandler og her kunne jeg få en Variant 1.6 BMT Highline + Lak + DK-pakke + Teknik pakke + levering + 3 års reperationsaftale for 328.002
eller en
Variant 1.6 BMT DSG7 Highline + Lak + DK-pakke + Teknik pakke + levering + 3 års reperationsaftale for 335.000 hvis jeg havde cvr nummer.

Jeg er selv lidt nysgerrig om jeg burde kunne få prisen længere ned end?
http://eryger.com
Dansk e-cigaret forum

kreativ
Medlem
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af kreativ » 27. aug 2011, 17:29

Årh det var godt nok hentydet til "Ann og Dennis" men skidt så ved jeg også hvordan priserne ligger på golf variant :lol:
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Brugeravatar
SirR32
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 13. sep 2008, 10:30
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af SirR32 » 27. aug 2011, 19:33

Jesper32 skrev: Selvfølgelig :)

Jeg var hos én forhandler og her kunne jeg få en Variant 1.6 BMT Highline + Lak + DK-pakke + Teknik pakke + levering + 3 års reperationsaftale for 328.002
eller en
Variant 1.6 BMT DSG7 Highline + Lak + DK-pakke + Teknik pakke + levering + 3 års reperationsaftale for 335.000 hvis jeg havde cvr nummer.

Jeg er selv lidt nysgerrig om jeg burde kunne få prisen længere ned end?
Jeg tillader mig lige at blande mig, da det lyder meget interessant med den sidste pris du nævner.
Bilen med DSG7 koster ca. 351K i sig selv og med det udstyr/lak/rep.aftale du nævner, så er vi ihvertfald på 370k, hvis ikke nærmere 375K + det rep. aftalen er værd og du kan få den til 335K hvis du har CVR-nummer. Det er skisme en fin rabat!
Fik du at vide hvad det indebar i handlen hvis du havde CVR-nummer? Jeg er nemlig selvstændig og har derfor mulighed for at benytte mig at ovenstående og jeg synes mest af alt at det lyder som en form for "flåderabat" el.lign.! Meget interessant!!

Jesper32
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 24. aug 2011, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af Jesper32 » 27. aug 2011, 19:36

Ja, det var en flåderabat.
Men da jeg ikke selv har CVR nummer ville den skulle omregistreres og jeg ville kun kunne stå som bruger af bilen.

Men for dig lyder det da som den rigtige løsning!
http://eryger.com
Dansk e-cigaret forum

Brugeravatar
SirR32
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 13. sep 2008, 10:30
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Pris på ny Golf Variant?

Indlæg af SirR32 » 27. aug 2011, 19:44

Okay, spændende! Jeg forstår ikke helt hvad de kan gøre hvis man kan vise et CVR-nummer, rent praktisk. Jeg kan jo ikke skatte- eller regnskabsmæssigt gøre noget med bilen ifm. den pågældende bil for mit eget vedkommende.
Men høvler de nu bare rabatten af den samlede pris uden nogle videre omstændigheder, så ta´r jeg det gerne ;-)

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"