Anmeldelse af WD Tuning

Besvar
Martinpetersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 40
Tilmeldt: 15. dec 2014, 17:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anmeldelse af WD Tuning

Indlæg af Martinpetersen » 23. mar 2016, 17:57

Hej

Jeg har i 2 omgange brugt WD Tuning i Haderslev og med stor succes hver gang.

Sidste år købte jeg en spritny Polo GT, som kørte super fint med de 150 hk, men mere vil have mere. Så efter kun 500 km, kørte jeg til en anderkendt tuner ved Århus, som mente de kunne tune den. Dette resulterede i en ødelagt styreboks, da de var igang med udlæsning af sw. Bilen kunne ikke køre derfra. Servicen var fin og jeg fik en lånebil at køre i og de skiftede styreboksen uden beregning. Men de ønskede ikke at give det et forsøg mere. Hva gør man så, når man gerne vil have mere power??
Jeg fik fat i WD tuning i Haderslev og de var friske på opgaven.
Den blev rullet 5-6 gange og de kunne fint udlæse sw og efter nogle timer kom en fin lille ræser ud af det. 180 HK og 290 NM. Det var første gang Rune og WD Tuning reddede mig:-)

Efter Poloen, fik jeg fat i en Passat, som trængte til en omgang(Som bliver oprettet her på siden). En 2.0 TDI med 110 HK og 250 NM. Her var der potentiale for mere power. Så efter et større omgang service, så var den klar til mere power.
Jeg ville have brugt WD Tuning, men grundet afstanden(bor i Viborg) valgte jeg en tættere på. Tænkte alle kunne tune en 2.0 TDI, men der er forskel på tunere.
For det første kunne de ikke måle den på rullefelt,de forsøgte alt(tog 3 timer) og endte til sidst med at lave en fil og teste den på vejen. Da jeg kørte hjem, rystede den helt vildt i de lave omdrejninger ved fuld gas, især i 4 og 5 gear, så jeg måtte retur og få den justeret ned i power. Herefter kørte den, men meget uharmonisk og den lavede små udsættere ved fuld gas, samt at min start/stop nærmest var ikke eksisterende. Derudover var der ingen træk ved lave omdrejninger og så gik den helt amok ved de høje omdrejninger.
Igen måtte jeg have fra i WD Tuning, hvilket jeg burde have gjort fra starten af. Turde ikke give det andet et forsøg mere.
Kom ned til WD Tuning og jeg fortalte Rune min historie, hvorefter han kiggede underende på mig. Kunne de ikke måle den på felt?? Der skal bare fjernes en lille sikring, så kan den måles. Filen blev herefter udlæst og igen undrer Rune sig. Der var kun ændret på få parametre og meget andet stod helt skævt. Som han sagde, det er da en Disney fil :lol: :lol:
Rune lavede filen forfra og resultatet er en bil der kører fuldstændig harmonisk og uden udsættere og trækker meget hårdere over hele skalaen. Igen tak til Rune og WD Tuning for at lave mig for 2 gang:-)

Moralen er at man skal vælge sin tuner med omhu:-) Jeg ved ihvertfald hvor jeg kører hen næste gang!

Ønsker folk at vide hvilket andre tunere der er taler om, så send mig en PB.

Mvh.
Martin

Billedet viser udmåling på tidligere tuner og WD Tuning. 172 HK og 326 NM og efter Rune have kigget på den 182 HK og 337 NM. NM er lave pga. 5 trins gearkasse, der tillader max 350 nm. Men det vigtigste er en meget mere kørbar bil:-)
Vedhæftede filer
20160323_171019.jpg
20160323_171019.jpg (101.01 KiB) Vist 3326 gange

Reher
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 12. aug 2008, 21:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anmeldelse af WD Tuning

Indlæg af Reher » 23. mar 2016, 20:59

Jeg er også rigtig glad for at jeg besøgte WD med min Audi 3,0 tdi quattro. Suverænt træk der er i den med 300 hk og 600 nm,
Da han ikke kunne rulle en quattro, gav ham mig nedslag, så jeg kunne få den rullet et sted med 4 hjuls rullefælt.

Brugeravatar
EmilOdin
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 12. jan 2015, 10:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sydsjælland og øer
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anmeldelse af WD Tuning

Indlæg af EmilOdin » 17. sep 2016, 11:51

WD tuning er bare fantastiske. De har lavet en del på min altea, med hybrid turbo nu. En 2.0 TDI. Og servicen er bare i top. Kører nu med 226/456 HK/NM og den er født 140 hestes


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lykkelig ejer af en Seat altea 2.0 TDI dsg med hybrid turbo fra WD tuning

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"