Hvilken Audi Servicepartner?

Besvar
Brugeravatar
Bladerunner
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. jul 2012, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde omegn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Hvilken Audi Servicepartner?

Indlæg af Bladerunner » 17. aug 2016, 15:34

Hejsa,

Jeg overvejer at tage min 'nye' Audi til service på en af de godkendte værksteder for at få stemplet i bogen.
Alle tidligere service har været hos Audi.

De nærmeste ligger i Holbæk, Roskilde og Køge.

Er der nogen, der har gode eller dårlige erfaringer med disse servicepartnere?

Alternativt er jeg i Sønderjylland nogle gange om året så AZF kunne også være en mulighed.
Jeg går ud fra at mobilitetsservice gælder lige godt om det foregår i DK eller Prøjserland?

Det er dog først aktuelt om mindst et halvt års tid ifølge MMI....
A4 B8 Avant 2010, 2,0 TFSI med 211 HK
Fiat 500X 2016, 1,4T med 140 HK (kone-gocart)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Hvilken Audi Servicepartner?

Indlæg af HansH » 17. aug 2016, 15:40

Bladerunner skrev:Jeg går ud fra at mobilitetsservice gælder lige godt om det foregår i DK eller Prøjserland?
Ja ... og nej :)
Hvis du får lavet service i Tyskland, så gælder vilkår for mobilitetsservice i Tyskland.
Har ikke undersøgt det men jeg tror ikke det indbefatter hjælp i DK.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Bladerunner
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. jul 2012, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde omegn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Hvilken Audi Servicepartner?

Indlæg af Bladerunner » 17. aug 2016, 15:43

Aaaahh.... så må jeg hellere holde mig til de danske værksteder.

Jeg er dog ikke helt overbevist om at stemplet er de ekstra penge værd når jeg i forvejen kender en god mekaniker, der opererer med HELT andre priser.... :?
A4 B8 Avant 2010, 2,0 TFSI med 211 HK
Fiat 500X 2016, 1,4T med 140 HK (kone-gocart)

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Hvilken Audi Servicepartner?

Indlæg af Dakota » 17. aug 2016, 15:47


Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Hvilken Audi Servicepartner?

Indlæg af Mike H » 17. aug 2016, 15:58

og for Audi
http://www.audi.dk/dk/brand/da/audi-ser ... rvice.html

Personlig har jeg haft meget lidt glæde af den service - det opvejer slet ikke merprisen ved autoriseret service. Men ting som org. stempel, kulance rep og ikke mindst rette værktøj og uddannelse tæller mindst lige så højt I min bog.
Nye biler får jeg altid lavet på autoriseret - når de bliver 4-5 år må jeg indrømme at jeg begynder at gå andre steder hen... men så kom der på et tidspunkt nogle rabatter på "gamle" biler hos eks. VW, hvilket gjorde at de blev en del mere konkurrencedygtig på prisen.
Audi timeprisen gør at jeg helst ikke køber sådan en bil igen... sygt at samme motor koster mere at få serviceret hos de 4 ringe kontra eks. VW.
Senest rettet af Mike H 17. aug 2016, 16:06, rettet i alt 2 gange.
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Hvilken Audi Servicepartner?

Indlæg af HansH » 17. aug 2016, 16:04

Bladerunner skrev:Aaaahh.... så må jeg hellere holde mig til de danske værksteder.

Jeg er dog ikke helt overbevist om at stemplet er de ekstra penge værd når jeg i forvejen kender en god mekaniker, der opererer med HELT andre priser.... :?
Jeg har flere gange fået lavet service hos AZF (Passat og Octavia i husstanden).
Har dog de seneste gange fået lavet hos lokale (altså mit nærområde, som selvf er et andet end dit), da jeg godt synes man kan mærke på deres priser, at de får konkurrence sydfra.
Derfor har jeg opvejet, at gevinsten ved ikke at skulle bruge tid på at køre til Flensburg (og opholde sig der), lagt sammen med at man har DK mobilitetsservice, har udhulet den prisgevinst der er ved at få serviceret hos AZF.

På den anden side:
Hvis man har relativt nye biler, så er risikoen for at man skal bruge mobilitetsservice alt andet lige mindre.
(Jeg har aldrig haft brug for hverken dem eller Dansk Autohjælp, som jeg tidligere havde gennem FDM).
I forhold til prissætningen, så synes jeg ligeledes man kan mærke på AZF's priser, at de godt ved at de er billigere end aut. værksteder nord for grænsen. Derfor er det min fornemmelse at de faktisk langsomt har drejet priserne OP for at høste den margin de har haft i forhold til danske værksteder.

Min konklusion
Hvis du virkelig vil spekulere i at køre til Tyskland, så skal du gøre dig ulejligheden og køre et lille stykke længere ned i Tyskland.
Bare 30km måske...
Så er priserne allerede bedre, blot fordi værkstederne her ikke suger så mange danske kunder, og fortrinsvis lever af de lokale. Jeg tror det betaler sig.

Hvis du ikke har lyst til at rode med tysk værksted, så skal du jo bare vælge den aut. Audi servicepartner der passer dig bedst, og dermed få DK mob.service med i hatten.

Alternativt - glemme alt om mob.service, evt. kulance osv. , og så høste den umiddelbare gevinst ved at bruge uafhængigt værksted.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Bladerunner
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. jul 2012, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde omegn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Hvilken Audi Servicepartner?

Indlæg af Bladerunner » 17. aug 2016, 19:43

Mange tak for de gode svar.

Hvis der er nogen, der har personlige erfaringer med servicepartnerne i Holbæk, Roskilde eller Køge så vil jeg gerne høre om det.

Kan man sige noget om hvad et stort service typisk løber op i hos Audi hvis der ikke skal laves noget ekstra?
Jeg er med på at nogle af dem vil være noget dyrere hvis der fx. Skal skiftes tandrem eller lignende.
A4 B8 Avant 2010, 2,0 TFSI med 211 HK
Fiat 500X 2016, 1,4T med 140 HK (kone-gocart)

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvilken Audi Servicepartner?

Indlæg af Jesper Rasmussen » 17. aug 2016, 20:39

Bladerunner skrev:Mange tak for de gode svar.

Hvis der er nogen, der har personlige erfaringer med servicepartnerne i Holbæk, Roskilde eller Køge så vil jeg gerne høre om det.

Kan man sige noget om hvad et stort service typisk løber op i hos Audi hvis der ikke skal laves noget ekstra?
Jeg er med på at nogle af dem vil være noget dyrere hvis der fx. Skal skiftes tandrem eller lignende.
Send mig en mail med oplysningerne på din bil, så kigger jeg på en pris til dig.

Jera@audi.dk

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Hvilken Audi Servicepartner?

Indlæg af Kevinff » 17. aug 2016, 20:45

Hold dig fra Køge :) efter at Kim og Nicki er røget til Gladsaxe er køge ikke det store værd. Hvis muligt ville jeg helt sikkert anbefale Gladsaxe :)

Brugeravatar
Bladerunner
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. jul 2012, 12:43
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde omegn
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Hvilken Audi Servicepartner?

Indlæg af Bladerunner » 17. aug 2016, 21:01

Har Audi Gladsaxe ikke planetens højeste timeløn? :D
A4 B8 Avant 2010, 2,0 TFSI med 211 HK
Fiat 500X 2016, 1,4T med 140 HK (kone-gocart)

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Hvilken Audi Servicepartner?

Indlæg af Ztrejfer » 17. aug 2016, 21:42

Overvejer selv et serviceeftersyn hos Audi Gladsaxe, er blevet tilbudt dette inkl. olieskift til ca. 3.600,-. Hvad er niveauet rundt omkring hos Audi Serviceværkstederne?
Audi A3

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"