Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Besvar
sga123
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 22. aug 2016, 18:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af sga123 » 22. aug 2016, 19:27

Må lige af med lidt galde ..... og håber på lidt input fra jer!

Har nu fået 3. Udskydelse af min nye Touran og har samtidigt fået 3. reparation i venteperioden på min 5 år gl. Touran.... En egr køler, kobling og nu en motorfejl. Jeg har brugt samlet 4 feriedage i udlandet på reparationer og ventetid.

Historien:

Uge 7 slutseddel skrives på ny Touran 2.0 tdi highline med et par af de sjove krydser i ekstra udstyrslisten. Levering uge 24
Ugen før påske 120 000 km service på gl. Bil.
Påsken i Frankrig, vi bruger den sidste feriedag på et fransk værksted fordi bilen er gået i nødprogram og ikke kan trække. Det blev til en ny egr køler....
April måned flyttes levering af ny bil til uge 28, den uge vi skal køre på sommer ferie til Italien.... Jeg bliver lovet den kommer det står jo i systemet.
I juni flyttes ny bil til uge 34. Altså ingen ferie i ny bil.... øv.
Sommerferien. Nyt nedbrud i sydtyskland med defekt kobling og 1 tur i nødsporet. Første indikation er koblingscylinder, men det viser sig at være koblingen som har smadret cylinderen. Vi får lejebil fra SOS til at dække de 3 ugers ferie...Mens koblingen skiftes i Tyskland da det blev hverdag igen.... 125000 på en kobling er lidt for lidt i min verden.
Vel hjemme tager jeg til vw for udtrykke min utilfredshed og få en from for kompensation.... Inden jeg kommer til ordet får jeg at vide levering nu hedder uge 37. Udgangen på det møde bliver at importøren involveres af forhandleren, fordi jeg ikke er tilfreds.
Tilbagemelding fra importøren er at de ikke kan hjælpe. Min forhandler væver lidt at de taber penge, men vil kigge på det igen...
Sidste weekend var der ny fejlmelding i min nuværende touran, nu motorlampe. Fik udlæst fejlkoder privat, som indikere fejl på en sensor g450..... Jeg har meget lidt lyst til at betale yderligere reparationer.
Bilen har nu kørt 130000km og er fuldt serviceret....

Jeg er noget træt af at bruge penge på uventede reparationer på en relativt ny bil, mens jeg venter på en ny bil som udskyde igen og igen....
Kunne nok leve med ovenstående sag for sag, men det samlede forløb er uacceptabelt.

Er på nippet til at annullere slutsedlen og købe noget andet end vw...

Kan man forvente kulance eller skal handlen på den ny annulleres ? 

Hvad siger i?


Sendt fra min SM-T800 med Tapatalk
:ugeek: Touran :ugeek:

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af hpo » 22. aug 2016, 19:39

Det er super uheldigt at din bil går i stykker,det ville den også være gjort uden du købte en ny,men at den nye skal skubbes 3 gange ville jeg være stærkt utilfreds med og hvis der ikke kompenseres så havde jeg nok købt noget andet alternativt en anden forhandler
A3 3,2 vr6

sga123
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 22. aug 2016, 18:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af sga123 » 22. aug 2016, 20:34

Tak hpo.
Tænkte selv det samme om at det blot var uheldigt at der kom reperationer. De 2 sidste er blot kommet efter den ny bil skulle være leveret, så dem havde jeg undgået og de ender med at koste mere end værdien af at jeg har kørt uden afskrivning på min gl. Bil...
Derfor min galde og tvivl.

Sendt fra min SM-T800 med Tapatalk
:ugeek: Touran :ugeek:

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af 9had » 22. aug 2016, 21:28

Det kan være forhandler vurdere bytte prisen op nu. Hvor de ved den har fået udskiftet dele. hvis du er heldig.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af KBoesen » 22. aug 2016, 21:49

9had skrev:Det kan være forhandler vurdere bytte prisen op nu. Hvor de ved den har fået udskiftet dele. Billede hvis du er heldig.
Det er jo almindeligt vedligehold. Forhandleren har vurderet en "fejlfri" bil og sat sin pris ud fra det. Byttebilen taber jo relativt meget mere i værdi, end den nye, som ikke har tabt noget endnu. :)

Men ja, derfor er det sku godt nok træls. Men altså, man står jo totalt magtesløs som forhandler, i sådan en situation. Han kan jo desværre gøre hverken til eller fra. Men hvis leveringsfristen er overskredet med over en måned, så er du jo i din gode ret til at annullere handlen. :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af 9had » 22. aug 2016, 22:11

KBoesen skrev:
9had skrev:Det kan være forhandler vurdere bytte prisen op nu. Hvor de ved den har fået udskiftet dele. Billede hvis du er heldig.
Det er jo almindeligt vedligehold. Forhandleren har vurderet en "fejlfri" bil og sat sin pris ud fra det. Byttebilen taber jo relativt meget mere i værdi, end den nye, som ikke har tabt noget endnu. :)

Men ja, derfor er det sku godt nok træls. Men altså, man står jo totalt magtesløs som forhandler, i sådan en situation. Han kan jo desværre gøre hverken til eller fra. Men hvis leveringsfristen er overskredet med over en måned, så er du jo i din gode ret til at annullere handlen. :)
Det er ikke min forståelse at bytte handel foregå sådan. Billede

Jeg tror der er lidt mere kompliceret udregning på færden.
Forhandler regner sikkert også med at der skal udskiftes diverse dele indenfor garantien ved videresalget og dem har han trukket fra i værdi vurdering.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af KBoesen » 23. aug 2016, 10:34

9had skrev:
KBoesen skrev:
9had skrev:Det kan være forhandler vurdere bytte prisen op nu. Hvor de ved den har fået udskiftet dele. Billede hvis du er heldig.
Det er jo almindeligt vedligehold. Forhandleren har vurderet en "fejlfri" bil og sat sin pris ud fra det. Byttebilen taber jo relativt meget mere i værdi, end den nye, som ikke har tabt noget endnu. :)

Men ja, derfor er det sku godt nok træls. Men altså, man står jo totalt magtesløs som forhandler, i sådan en situation. Han kan jo desværre gøre hverken til eller fra. Men hvis leveringsfristen er overskredet med over en måned, så er du jo i din gode ret til at annullere handlen. :)
Det er ikke min forståelse at bytte handel foregå sådan. Billede

Jeg tror der er lidt mere kompliceret udregning på færden.
Forhandler regner sikkert også med at der skal udskiftes diverse dele indenfor garantien ved videresalget og dem har han trukket fra i værdi vurdering.
Som jeg skriver, ved vi jo ikke hvad forhandleren har observeret osv. Men jeg ville da som forhandler virkelig føle, at jeg havde købt katten i sækken, hvis der kom alle de fejl på en brugt bil, som ved indkøb kørte fejlfrit. Det vil jeg næsten garantere for, at ingen forhandler i kongeriet har nok penge i spænd til, at de stadig ville tjene penge på den bil bagefter. :)

Men sådan er det med brugte biler. Det er et spil i lotteriet, for begge parter. Jeg har snart også haft et par stykker, som har slået et kedeligt hul i kassen, selvom man var sikker på, at de var fejlfrie. :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af 9had » 23. aug 2016, 17:55

Nu kan jeg læse mig frem til du er forhandler selv, og sikkert mere ind i ting end jeg er.
Men stadig føler jeg forhandleren står bedre stillet da han jo ved at de dele der lige er udskiftet ikke kommer til at være problem for ham de næste 6-12 måneder. Ergo mindre udgift til evt reparation i garanti perioden.

Fik vurderet min bil for ikke længe siden, og fik tilbudt en pris der er langt under hvad, han selv solgte en 1 år yngre bil med 20.0000km mindre på tælleren, men en trendline og manuel gearkasse i hvid. Hans vurdering af min bil var ca 30% mindre end den bil han havde stående til salg.

Jeg kan godt forstå at den pris han har på bilen er ikke nødvendigvis det han kommer til at sælge den for. Men stadig, han må have medregnet en udgift/udskiftning af min gearkasse med i vurdering af min bil. Selvom han ved at kassen ikke fejler noget da bilen er altid serviceret hos ham og købt ved ham også. Kassen har kørt fejlfrit siden 06/2013. Hvor koblinger, mechatronic, olie, software blev udskiftet og et 2-årig problem blev løst.

Han sagde faktisk selv, at han kan risikere at bilen ikke kan sælges videre. måske siger han det til alle. Det skal jeg ikke kunne sige.

Derfor tænker jeg stadig, at forhandleren ved OP's bil burde vurdere en lille smule op på hans brugt bil, da der er kommet flere dele hvor der er garanti på de næste to år.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af i-s » 23. aug 2016, 18:44

@9had: Er der 2 års garanti på VW dele ?

Iflg FDM er der ingen garanti, hverken på arbejdet eller delene.
http://www.fdm.dk/biler/vedligeholdelse ... edsarbejde
/Søren.

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af 9had » 23. aug 2016, 18:46

i-s skrev:@9had: Er der 2 års garanti på VW dele ?

Iflg FDM er der ingen garanti, hverken på arbejdet eller delene.
http://www.fdm.dk/biler/vedligeholdelse ... edsarbejde
det er hvad jeg fik at vide de gange jeg udskiftede dele på bilerne hos VW.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af KBoesen » 23. aug 2016, 21:00

9had skrev:Nu kan jeg læse mig frem til du er forhandler selv, og sikkert mere ind i ting end jeg er.
Men stadig føler jeg forhandleren står bedre stillet da han jo ved at de dele der lige er udskiftet ikke kommer til at være problem for ham de næste 6-12 måneder. Ergo mindre udgift til evt reparation i garanti perioden.
Igen, så kommer det jo an på hvad grundlag han har vurderet det på. Hvis forhandleren har taget det med i sin betragtning til kunden, at koblingen var ved at være slidt og trukket det ned i pris, så er det klart at forhandleren alt andet lige bør måske give lidt mere for bilen, men hvis den kørte upåklageligt lige op til, så er kunden jo forpligtet til at levere bilen i samme stand, som aftalen er indgået på. :) Og synes jeg er helt fair. :) (Skal jeg jo sige, men objektivt, synes jeg virkelig) :)
1994 VW Passat Variant GL VR6 - Børnelokkeren

Brugeravatar
9had
Medlem
Indlæg: 942
Tilmeldt: 15. maj 2011, 09:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 15 times
Been thanked: 25 times
Kontakt:

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af 9had » 23. aug 2016, 21:24

Klart.
Men ville det ikke være, at skyde sig selv i foden, ikke at tage disse med i overvejelsen når man vurdere en bil?
Hvis man er en erfaren forhandler så ved man også lidt om de forskellige modeller og deres skavanker. Hvad og hvornår de kan forvente noget dør. Og hvad er problematisk ved dem.
Ikke at det kan rammes med en præcision, men hvis man har en bil der skal, om 5.000 km udskifte tandrem, så ved man også at kunden der skal købe denne bil, sikkert forventer denne bliver udskiftet inden han/hun køber bilen. Og derfor på forhandlerensregning. Dermed sælger få, det mindre i byttehandlen. Osv.

Jeg er ret sikker på at langt det fleste biler, ved salg, er en god forretning. Om garanti sager efterfølgende er med til at tabe de indhentede ved jeg ikke meget om. Men det vil være dumt ikke at tage denne tab med i vurderingen.
Og jeg anser ikke sælgere/forhandlere som uintelligente.

Så jeg tror at han har vurderet bilen ok, og skønnet ?000 kr i garantireparationer som han så kan trække lidt fra nu. Da risikoen er blevet lidt mindre.
Billede
Har du problemer med din DSG7 gearkasse? Se facebook siden!
VW Touran Highline (2011) 1.6 TDI 105 hk DSG7, Teknik/DK/Sport/Vinter-pakke, DeepBlack Perle Effekt, 7 sæder, RCD310, tonede ruder bag, Michelin HP Primacy 17" 225/45/R17 bonus pakker gratis upgrade :: DSG7gate + Dieselgate

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af Play4Fun » 23. aug 2016, 21:54

Forhandleren er til for at tjene penge længere er den ikke.
Nogle gange får de gode brugt biler ind og andre de får ind er noget lort.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Villanyi
Aktiv medlem
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 19. aug 2010, 08:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 132 times

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af Villanyi » 24. aug 2016, 14:39

Du skulle bare have købt bilen hos mig :mrgreen:
Mvh.
Micki


Das Auto

Skoda_Kaj
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 15. apr 2010, 11:59
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af Skoda_Kaj » 24. aug 2016, 14:58

Kræv en lånebil indtil de levere den nye, det ville være mit krav :-)
Nu Passat CC 140HK & DSG
Tidligere Skoda Superb(170HK & DSG)

sga123
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 22. aug 2016, 18:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Aaaaarh må lige have luft og dele erfaring med vw...

Indlæg af sga123 » 2. sep 2016, 18:57

Opdatering
Bilen er nu sat til uge 38....
Jeg er stillet en eller anden kompensation i udsigt hos forhandleren, når han har stel nummeret kan han regner på det.....
Hvis ikke de selv har et godt forslag vil jeg foreslå enten en udvidet garanti til 5 år som jeg normalt skal tilkøbe eller at de sørger for en undervognsbehandling eller at de aluminiumsfælge som jeg i forvejen har handlet med bliver UB.
Andre gode forslag?


Sent from my SM-G903F using Tapatalk
:ugeek: Touran :ugeek:

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"