Rådgivning til køb af brugt bil.

Besvar
nrcdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 16
Tilmeldt: 2. jun 2013, 20:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Rådgivning til køb af brugt bil.

Indlæg af nrcdk » 25. sep 2016, 14:58

Hej folkens.

Jeg går med tanken om at købe en brugt bil. Men da jeg ikke ved ret meget omkring biler, så er jeg "nervøs" for at blive taget godt og grundigt ved røven.
Man kan jo google sig frem til mange skræmme historier og dårlige anmeldelser på trustpilot.dk, derfor bliver ens skepsis ekstra skærpet.

På FDM.DK kan jeg se, at de tilbyder brugtbiltest ( http://biltest.fdm.dk/faa-en-brugtbilte ... -du-koeber ) for en pris på ca. 2400 kr.

VW Golf Variant / Skoda Octavia combi
Bil skal være fra 2014 eller nyere.
Have kørt max. 100.000 km
Der skal også være DSG.

Mit spørgsmål kommer så her:

Hvis jeg køber en brugt bil og får lavet en brugtbilstest og de finder problemer med bilen, kan jeg så uden videre afleverer bilen tilbage og bede dem om at lave fejlene eller give mig det fulde beløb retur?

Skal dette gøres INDEN man køber eller er det ok at vente til efter bilen er købt?
2.400 kr er jo også en slags penge, så er det overhovedet det værd? Har nogle af jer erfaring med brugtbiltest?

På forhånd, tak :)

macdiller
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. sep 2016, 17:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rådgivning Til Køb Af Brugt Bil.

Indlæg af macdiller » 25. sep 2016, 21:47

Jeg har netop købt bil ud fra nogenlunde samme primisser som dig.
De 2.400 er småpenge og rigtig godt givet ud i forhold til at du køber bil i 200.000 kr. Klassen.
Efter jeg fandt en bil jeg syns passede på mine behov og forventninger, spurgte jeg forhandleren om hvad han ville sige til at lade bilen komme en tur til fdm. Han var positivt indstillet og efter lidt nærmere undersøgen, aftalte vi at lave en slutseddel, hvor der stod af evt. Fejl fundet ville blive rette inden levering. Ligeledes at hvis fejlene var væsentlige kunne jeg annullere handlen.

Hvis en forhandler ikke er villig til dette, ville jeg kigge et andet sted. Jeg var heldig at sælger lå meget tæt på fdm, så han sørgede for at køre bilen til og fra synshallen, så jeg ikke selv skulle bruge tid på det.

Mvh morten

Marcus
Nyt medlem
Indlæg: 260
Tilmeldt: 2. maj 2011, 11:17
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Rådgivning til køb af brugt bil.

Indlæg af Marcus » 26. sep 2016, 19:32

Du bør, som macdiller, lave aftalen inden du køber bilen, da du for det først ikke ved, hvilken sælger du står med, og dermed hvor villig han er til at udbedre fejl, og dernæst da ikke alle fejl er dækket af den reklamationsret, du er omfattet af ved køb fra forhandler.

Udbedring af fejlene er én ting, købssummen retur en hel anden, der kræver en eller flere væsentlige mangler, der ikke umiddelbart kan udbedres (af forhandleren)

Du kan jo, hvis du kigger på en specifik bil, linke til den her og få nogle input den vej igennem.

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"