Spørgsmål Til Ny Passat (b8) Og Forhandler (storkøbenhavn)

Besvar
Breum
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. nov 2016, 22:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Spørgsmål Til Ny Passat (b8) Og Forhandler (storkøbenhavn)

Indlæg af Breum » 22. nov 2016, 22:19

Hej alle!

Jeg er i gang med at kigge på ny bil, og det ender formentlig med en passat variant 1.8 tsi dsg7 – highline plus. Af ekstraudstyr tænker jeg på dk led pakke + led high, assistentpakke, dk navigationspakke (discover media), el-bagklap og digitale instrumenter (active info display) – listepris i alt ca. 575.000 kr.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med, da svarene fra forskellige vw forhandlere i storkøbenhavn ikke altid er enslydende, og så for at høre om jeres erfaringer og anbefalinger.

* i den tekniske oversigt kan jeg se, at momentet er forskelligt fra manuelt gear (320 nm) til dsg7 (250 nm) ved denne motor. Hvad skyldes denne markant lavere ydelse med dsg?
* hvad er de væsentlige forskelle mellem discover media og discover pro, udover størrelsen på skærmen og et dvd drev, og er det pengene værd at opgradere? (også i relation til active info display) pro koster ca. 19.000 kr. Mere i en passat
* kan man evt. Eftermontere discover pro (uden at have anden navigation i forvejen), for at spare lidt penge, og så stadig få alle de samme funktioner, som hvis det var fabriksmonteret? Og er det anbefalelsesværdig at få det eftermonteret, eller vil det blot kunne give anledning til andre problemer?
* dab+ radio eller ej? Kan ikke helt blive enig med mig selv om det er pengene værd (ca. 4.300 kr.) når der også er app-connect
* er en service og reparationsaftale pengene værd når man taler om en fabriksny bil? Og hvordan er den i forhold til deres udvidede garanti (2+2)?
* kan i til slut anbefale en forhandler i storkøbenhavn? Jeg er ikke just imponeret over de sælgere jeg har mødt, når man tænker på, at jeg er interesseret i at købe en bil til over 500.000 kr. Inkl. Ekstraudstyr. Flere gange har de ikke kunne besvare relativt basale spørgsmål, som jeg selv har kunnet finde svar på efter gennemlæsning af deres brochurer, eller ved blot at se et par bilanmeldelser på youtube. Troede faktisk at fagligheden var højere hos en autoriseret forhandler. Det skal hertil siges, at jeg kun køber bil hvert 8.-10. År, så jeg sætter mig selvfølgelig grundigt ind i tingene inden jeg går og bruger så mange penge på en bil. Men alligevel...

Jeg forventer at skulle have bilen i 8-10 år, og vil derfor gerne at tage de ”rigtige” valg fra starten, også selvom det vil koste en smule mere :-)
håber i kan hjælpe med ovenstående.

På forhånd tak.
Breum

Brugeravatar
Jakobms
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 20. jul 2016, 22:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Spørgsmål Til Ny Passat (b8) Og Forhandler (storkøbenhavn)

Indlæg af Jakobms » 23. nov 2016, 02:43

Jeg bestilte min bil hos Mark, VW København ved Bispebjerg. Jeg følte mig ret godt tilpas.. der var enkelt ting de havde udfordringer med at svare på. Bla omkring USB stik med forberedelse til iPhone. Det koster 1200,- og jeg har reelt set intet fået for de penge. Når det så er sagt. Så var jeg egentlig godt tilfreds med betjeningen :)!

Jeg glemte at sige jeg bestilte en 2016 Passat limo 2.0 TDi 150hk Dsg6. (:


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Roeden
Medlem
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 70 times
Been thanked: 70 times

Re: Spørgsmål Til Ny Passat (b8) Og Forhandler (storkøbenhav

Indlæg af Roeden » 23. nov 2016, 09:32

Grunden til at momentet er forskelligt er at DSG7 gearkassen maksimalt klarer 250Nm ab fabrik, så du får ikke helt udnyttet motores standard potentiale med DSG gearkassen.

Har selv en passat i bestilling med DK-Led ,LED high og har så også valgt dynamisk lysassistent, da man så skulle kunne kode vejskilt genkendelse og vejbanebassist, og dermed slippe for at betale mange penge for noget som bare kan kodes.

Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night

Brugeravatar
Hurtigud
Nyt medlem
Indlæg: 133
Tilmeldt: 12. aug 2016, 06:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slangerup
Has thanked: 55 times
Been thanked: 13 times

Re: Spørgsmål Til Ny Passat (b8) Og Forhandler (storkøbenhav

Indlæg af Hurtigud » 23. nov 2016, 09:48

Har fået leveret en helt ny Passat 1,8 Higeline + DSG og en masse andet ekstra udstyr for ca. en måned siden, af sælger Brian Nolting hos VW Hillerød.
Syntes selv at jeg fik bilen til en rigtig god pris. Det har været super god service af Brian.
Ved godt det ikke er København, men syntes alligevel det er et besøg eller opkald værd lige at kontakte dem der oppe i Hillerød.
Mange herinde mener at DSG 7 er noget skidt. Til det kan jeg kun oplyse at den min næsten 7 år gamle bil jeg tidligere havde var der aldrig noget problem med DSG 7.
Det lavere moment på DSG 7 er fordi det er en helt anden gearkasse end DSG 6, som iøvrigt heller ikke er vedligeholdesfri.
Købte også el-bagklap uden betjening af fod da det koster en del ekstra og syntes det ser helt utroligt dumt ud, at skal stå og vente på klappen åbner når man har hænderne fulde. Det er så mit synspunkt men overvej lige om det er de ekstra penge værd.
Du betaler jo så to gange for nøglefribetjening hvis du vil kunne åbne den med fod.
Kan fortælle det er køreglæde hver dag.
Om Plus 2 dækning er pengene værd er jo helt op til dig selv at afgøre. Hvis du køre rigtig mange km. om året vil det nok være at overveje, ellers er det jo bare en forsikring som giver dig noget tryghed så du sover godt om natten. Det er jo helt umuligt at sige om det er noget værd ud over tryghed.
VW PASSAT B8 4 motion TSI 272 DSG7
VW Polo 1,2 TSI DSG7

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3523
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 116 times

Re: Spørgsmål Til Ny Passat (b8) Og Forhandler (storkøbenhav

Indlæg af Flamiq » 23. nov 2016, 10:42

Tænker, du også kan prøve at kontakte Micki herinde fra (Villanyi) med dine spørgsmål :ugeek:
Han er sælger hos Autohuset Glostrup og "plejer", at være manden bag en god VW-handel 8-)
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"