Erfaring med leasing?

Besvar
Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Erfaring med leasing?

Indlæg af Big-_-D » 28. nov 2016, 08:37

Jeg tænker der er en masse herinde der har leaset en bil.

Det er lidt op og ned med tilbudene så vidt jeg kan se, men ender nok i noget vw-skoda leasing. Dog har jeg læst at man bør primært lease store biler og så købe de små?
Jeg blev den anden dag anbefalet at kigge på BMC Leasing - er der nogen herfra der har egne erfaringer med dem? Personligt gør det mig ikke noget at skulle lease en bil der er brugt. Har pt. ikke en bil på gaden så om den er ny eller gammel er mig et fedt.

Hvis nogen har erfaringer med bestemte leasing firmaer som giver god service og er til en fair pris så tages det imod med kyshånd.

/D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Erfaring med leasing?

Indlæg af AU-R8 » 28. nov 2016, 08:51

Du skal være meget mere konkret.
Type bil
Alder, her er over eller under 3 år meget afgørende
Pris ca som brugt
Alm udstyr eller meget udstyr.

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaring med leasing?

Indlæg af Big-_-D » 28. nov 2016, 12:50

AU-R8 skrev:Du skal være meget mere konkret.
Type bil
Alder, her er over eller under 3 år meget afgørende
Pris ca som brugt
Alm udstyr eller meget udstyr.
Jamen tanken var en Skoda Fabia st-car, den skal blot have fartpilot - det er kravet. Alternativet er pt. en Golf st.car eller Astra st.car og igen er kravet fartpilot. Vi kører ikke meget og tænker at 10.000km om året er ok for os. Det er også derfor vi snakker om at leasing kunne være noget.
Jeg ved ikke brugt priser - det er lidt her jeg kommer ud på tynd is. En ny bil koster som der står på hjemmesiden (sådan cirka), og det kan man så syntes om hvad man vil. En brugt bil som leasing er jo individuelt så der har jeg svært ved at se sammenhængen, derfor jeg gerne vil høre folks oplevelser eller erfaringer med blandt andet BMC leasing, eller måske andre der gør i det samme.

/D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Erfaring med leasing?

Indlæg af AU-R8 » 28. nov 2016, 13:48

Big-_-D skrev:
AU-R8 skrev:Du skal være meget mere konkret.
Type bil
Alder, her er over eller under 3 år meget afgørende
Pris ca som brugt
Alm udstyr eller meget udstyr.
Jamen tanken var en Skoda Fabia st-car, den skal blot have fartpilot - det er kravet. Alternativet er pt. en Golf st.car eller Astra st.car og igen er kravet fartpilot. Vi kører ikke meget og tænker at 10.000km om året er ok for os. Det er også derfor vi snakker om at leasing kunne være noget.
Jeg ved ikke brugt priser - det er lidt her jeg kommer ud på tynd is. En ny bil koster som der står på hjemmesiden (sådan cirka), og det kan man så syntes om hvad man vil. En brugt bil som leasing er jo individuelt så der har jeg svært ved at se sammenhængen, derfor jeg gerne vil høre folks oplevelser eller erfaringer med blandt andet BMC leasing, eller måske andre der gør i det samme.

/D
Så skal i lease en ny hos mærket selv. Fast udgift hver måned og aflevere igen. Sørg for det er efter FDM ordningen.
Hvis jeg blot skulle have en ny bil til under 400 tkr og kørte mindre end 20 tkm og var ligeglad med ekstraudstyr blev det leasing af ny.

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaring med leasing?

Indlæg af Big-_-D » 29. nov 2016, 12:33

AU-R8 skrev:
Big-_-D skrev:
AU-R8 skrev:Du skal være meget mere konkret.
Type bil
Alder, her er over eller under 3 år meget afgørende
Pris ca som brugt
Alm udstyr eller meget udstyr.
Jamen tanken var en Skoda Fabia st-car, den skal blot have fartpilot - det er kravet. Alternativet er pt. en Golf st.car eller Astra st.car og igen er kravet fartpilot. Vi kører ikke meget og tænker at 10.000km om året er ok for os. Det er også derfor vi snakker om at leasing kunne være noget.
Jeg ved ikke brugt priser - det er lidt her jeg kommer ud på tynd is. En ny bil koster som der står på hjemmesiden (sådan cirka), og det kan man så syntes om hvad man vil. En brugt bil som leasing er jo individuelt så der har jeg svært ved at se sammenhængen, derfor jeg gerne vil høre folks oplevelser eller erfaringer med blandt andet BMC leasing, eller måske andre der gør i det samme.

/D
Så skal i lease en ny hos mærket selv. Fast udgift hver måned og aflevere igen. Sørg for det er efter FDM ordningen.
Hvis jeg blot skulle have en ny bil til under 400 tkr og kørte mindre end 20 tkm og var ligeglad med ekstraudstyr blev det leasing af ny.
Tak for input! Det er godt at høre at jeg ikke er helt ved siden af med mine tanker.

/D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Erfaring med leasing?

Indlæg af SteffenR » 30. nov 2016, 14:44

Jeg har hørt godt om Peugeot leasing.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Erfaring med leasing?

Indlæg af Big-_-D » 1. dec 2016, 08:29

SteffenR skrev:Jeg har hørt godt om Peugeot leasing.
Tak det tager jeg til overvejelse... done ellers tak!

/D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Perche4ever
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29. dec 2016, 13:46
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Erfaring Med Leasing?

Indlæg af Perche4ever » 29. dec 2016, 14:15

En af de ting man klart skal overveje, hvis man overvejer leasing er kørselsbehovet. Tit og ofte kan det blive ekstremt dyrt, hvis antallet er km ryger over det der er afstemt i aftalen. Jeg er på en model med max 20.000 hvilket passede perfekt med mit behov. Men grundet ændrede arbejdsforhold har jeg haft behov for at køre til jylland flere gange om måneden. Dette betyder at der venter en kæmperegning når aftalen løber ud. Tit og ofte kan man blive overrasket hvis overvejelserne går på likvider, hvor muligheder der med den lave rente for billån se f.eks. F.eks. https://ikanobank.dk/laan/billaan.

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Erfaring Med Leasing?

Indlæg af HenrikH29 » 29. dec 2016, 17:09

Perche4ever skrev:En af de ting man klart skal overveje, hvis man overvejer leasing er kørselsbehovet. Tit og ofte kan det blive ekstremt dyrt, hvis antallet er km ryger over det der er afstemt i aftalen. Jeg er på en model med max 20.000 hvilket passede perfekt med mit behov. Men grundet ændrede arbejdsforhold har jeg haft behov for at køre til jylland flere gange om måneden. Dette betyder at der venter en kæmperegning når aftalen løber ud. Tit og ofte kan man blive overrasket hvis overvejelserne går på likvider, hvor muligheder der med den lave rente for billån se f.eks. F.eks. https://ikanobank.dk/laan/billaan.
1. indlæg fra ny bruger og en anbefaling af Ikanobank - hmm. skulle vel ikke være skjult reklame. Der er jo INTET specielt billigt ved deres billån - og rente er hele 5,5%. Det er da dyrt - se f.eks. https://www.mybanker.dk/sammenlign/billaan/ . Samme eller bedre vilkår end IKANO bank kan de fleste vist også få i eget pengeinstitut. Eller endnu bedre hos bilforhandlerne, der ofte kan tilbyde lån til langt lavere renter.

Hvis jeg tager fejl omkring den skjulte reklame, beklager jeg på forhånd :D

Keldbroe
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:34
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Erfaring med leasing?

Indlæg af Keldbroe » 29. dec 2016, 19:28

Hvad med https://www.bilabonnement.dk
Virker lige til, men ved ikke om jeg overser noget?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

kristianl
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. sep 2011, 15:26
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Erfaring med leasing?

Indlæg af kristianl » 29. dec 2016, 20:24

Jeg løber også ind i problemer med overførte km med vores Passat. Min plan var egentlig at aflevere den tilbage før den når de aftalte km (45000), det burde jeg nå et halvt år før leasingaftalen udløber. Det lød på sælgeren fra VW, som om at han synes det var en god plan

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 550 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Erfaring med leasing?

Indlæg af i-s » 30. dec 2016, 23:09

Keldbroe skrev:Hvad med https://www.bilabonnement.dk
Virker lige til, men ved ikke om jeg overser noget?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Som jeg ser det, er det dyrere end alm. leasing. Fordelen er større fleksibilitet i form af du kan bytte oftere.
Men udbuddet på deres webside er ikke overvældende, så spørgsmålet er hvor meget det er værd når det kommer til stykket.
/Søren.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Erfaring med leasing?

Indlæg af AU-R8 » 30. dec 2016, 23:12

Der er åbnet op fra Skats side at km i leasing perioden kan ændres og dermed ny månedlig ydelse.
Så det kommer nok alle med.

Keldbroe
Helt nyt medlem
Indlæg: 93
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:34
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Erfaring med leasing?

Indlæg af Keldbroe » 30. dec 2016, 23:21

i-s skrev:
Keldbroe skrev:Hvad med https://www.bilabonnement.dk
Virker lige til, men ved ikke om jeg overser noget?

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Som jeg ser det, er det dyrere end alm. leasing. Fordelen er større fleksibilitet i form af du kan bytte oftere.
Men udbuddet på deres webside er ikke overvældende, så spørgsmålet er hvor meget det er værd når det kommer til stykket.
Joooo.. Men det er med forsikring og det hele, så kan godt blive en ok pris hvis man ikke har billig forsikring.. Men ja.. Nok mest fleksibiliteten der er den største forskel (uden at se på prisen).

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"