Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Besvar
Pangaea
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. feb 2017, 23:41
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af Pangaea » 20. feb 2017, 15:35

Hej,

jeg har i længere tid gået og savnet at have en bil og er nu så småt sporet ind på et par stykker der kan være interessante. Problemet er at når jeg gerne vil have en masse udstyr inkl. Panoramatag og at det skal være en benzin, så er markedet så godt som ikke eksisterende i dk og priserne er umiddelbart væsentligt højere end hvad de opgives på skats hjemmeside til at koste (ved selvfølgelig godt at forhandleren også skal tjene til dagen). Jeg har kig på et par audier i form af a6 4g avant og q5. For at økonomien skal hænge sammen, skal jeg tilbage til modeller fra slut 2011 og frem til midten af 2012 (som priserne er nu). De interessante biler kan oftest findes i holland og tyskland

det jeg i første omgang har brug for af hjælp, er nogle erfaringer vedrørende hvilke forhandlere på sjælland meget gerne sydsjælland, som i vil anbefale at tage kontakt til for at få importeret sådan en bil. Jeg er selvfølgelig også modtagelig for alt andet information der er værd at dele :)
håber nogen kan være behjælpelige

/simon

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af Dakota » 20. feb 2017, 15:38

Er det noget du vil betale fuld afgift af eller overvejer du flexleasing?

Pangaea
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. feb 2017, 23:41
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af Pangaea » 20. feb 2017, 15:40

Ja det er jo rimeligt relevant.
Min tanke er at betale fuldafgift.

Brugeravatar
bretti
Medlem
Indlæg: 882
Tilmeldt: 25. jul 2013, 21:21
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 6 times

Re: Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af bretti » 20. feb 2017, 15:52

I Jylland, men alligevel: M3 biler i Struer, hils Michael fra mig. Eller LJ biler i Kjellerup, hils Jacob . Har brugt begge og er yderst tilfreds.
R36 fra 06/2010 -> byttet til 911 Targa fra 1979
Cayenne S (958)

Brugeravatar
Munkie
Medlem
Indlæg: 1313
Tilmeldt: 16. maj 2013, 17:24
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederikshavn
Has thanked: 20 times
Been thanked: 19 times

Re: Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af Munkie » 20. feb 2017, 16:40

Send mig en mail på salg@tougaardauto.dk med dine ønsker. Vi fik over 100 biler hjem fra Tyskland sidste år.
Min: Audi A6 2,0 TDI 190 S-Tronic Avant 3xS-line 2015
Konebil: Audi A3 1,5 TFSI S-Tronic Limo 2018/17
Tidligere vagbiler: The Beetle 1,2 TSI cabrio, Golf 7 1,6 TDI, 2xLeon TDI DSG, 2xScirocco 2.0 tsi DSG, 2xScirocco 2.0 tdi, 2xAudi TT, Audi A6 4F limo 2.4, Audi A6 4F 2.0 TFSI Avant, 2xGolf 4 1,9 SDi, 2xGolf 3 1.8, Golf 3 1.9 TDI, Jetta mk2 VR6, Audi A4 1.8t b6 Avant, Audi A3 1.8t 8l, Skoda Citigo, Golf 6 2,0TDI

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af HenrikH29 » 20. feb 2017, 18:52

Hvad kan man forvente at spare ved at importere fremfor køb ved DK forhandler (der så har importeret til eget "lager) på en bil i prisklassen 550.000-600.000. ?

Forhandleren slipper jo for at give garanti ved hjælp til import (som jo er indregnet i prisen på hans "lagerbil".

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af Dakota » 20. feb 2017, 21:10

HenrikH29 skrev:Hvad kan man forvente at spare ved at importere fremfor køb ved DK forhandler (der så har importeret til eget "lager) på en bil i prisklassen 550.000-600.000. ? Forhandleren slipper jo for at give garanti ved hjælp til import (som jo er indregnet i prisen på hans "lagerbil".
Ikke rigtig noget. Til gengæld kan du finde lige den bil, du ønsker, ift. km-stand, årgang, farve og udstyr.

Pangaea
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. feb 2017, 23:41
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af Pangaea » 5. mar 2017, 20:39

Beklager den lange svartid. Der var lige en skiferie der skulle nydes. Bilerne er dog ikke glemt, for hold da op med lækre biler der samles sådan et sted :d

tak for jeres svar. Det er dog lidt langt væk fra sydsjælland de steder der bliver nævnt, men hvis det er det der skal til, så er det jo bare sådan.

@munkie - hvem skal jeg spørge efter, hvis jeg ringer om lidt mere info en af de kommende dage?

Brugeravatar
Fanoe
Nyt medlem
Indlæg: 407
Tilmeldt: 9. sep 2009, 13:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 39 times

Re: Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af Fanoe » 5. mar 2017, 21:03

Munkie hedder Jonas. Har selv købt gennem ham uden problemer.
Jacob F.

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af Jesper Rasmussen » 6. mar 2017, 20:02

På Sydsjælland kender jeg Thomas fra Vordingborg Autohandel. Han har mange års erfaring i at handle biler syd for grænsen, og han kan også hjælpe med leasing osv.

Pangaea
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. feb 2017, 23:41
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af Pangaea » 10. mar 2017, 15:46

Fanoe skrev:Munkie hedder Jonas. Har selv købt gennem ham uden problemer.
Tak for svaret. Fik også en PM fra Jonas samtidig.

Jesper Rasmussen skrev:På Sydsjælland kender jeg Thomas fra Vordingborg Autohandel. Han har mange års erfaring i at handle biler syd for grænsen, og han kan også hjælpe med leasing osv.
Tak for forslaget, det må jo siges at være tæt på :)

Excalibur
Nyt medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 8. nov 2011, 19:18
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Anbefaling Af Forhandler Til Import Af Bil Fra Udlandet

Indlæg af Excalibur » 10. mar 2017, 19:11

bretti skrev:I Jylland, men alligevel: M3 biler i Struer, hils Michael fra mig. Eller LJ biler i Kjellerup, hils Jacob Billede. Har brugt begge og er yderst tilfreds.
Jeg vil aldrig anvende LJ biler i Kjellerup.

Sidste efterår omkring afgiftsnedsættelsen kiggede jeg efter en Audi Q5, både her i DK samt i Tyskland.

Et par uger efter afgiftsnedsættelsen kontaktede jeg LJ biler idet jeg havde bemærket at denne forhandler som næsten den eneste ikke havde justeret sine udsalgspriser efter nedsættelsen, og ønskede at spørge lidt ind til dette. Der var jo ikke tale om den store nedsættelse, men mener dog at den skal komme køberne tilgode.

LJ biler kom, noget overraskende, med en lang sang fra de varme lande omkring afgifter og deres manglende indflydelse på samt kendskab til specifikke afgifteregler. Faktisk kendte de slet ikke til at registreringsafgiften for nylig var blevet reduceret, og derfor havde der ikke været nogen justering af deres udsalgspriser!!
Det er hvad de selv betegner som en seriøs brugtsvognsforhandler!!

Efter denne samtale besluttede jeg at fravælge LJ biler, Kjellerup til nogen som helst form for bil relateret opgaver, eller andet for den sags skyld.
Efter min opfattelse handler firmaet udelukkende for egen vindings skyld, kunderne er tilsyneladende bare midlet der muliggør dette!!

Jeg vil således IKKE anbefale LJ biler, overhovedet.

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"