VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af svan » 6. apr 2017, 21:17

fum skrev:Og, hvis man har en arbejdstelefon og tager den når den ringer, så er man altså på arbejde.
Jeg har fri telefon og gider ikke rende rundt med 2 telefoner, pointen er egentlig at lidt almindelig pli og omtanke ikke ville skade

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

kuno
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 108 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af kuno » 6. apr 2017, 21:37

Jeg har fri telefon og gider ikke rende rundt med 2 telefoner, pointen er egentlig at lidt almindelig pli og omtanke ikke ville skade

med den udtalelse er det ikke så sært at mange sælgere har en dårligt ry

Husk at sælgere er til for kundernes skyld - ingen kunder i butikken = ingen sælgere.
ID.5 PRO Performance 2022

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af svan » 7. apr 2017, 05:44

kuno skrev:Jeg har fri telefon og gider ikke rende rundt med 2 telefoner, pointen er egentlig at lidt almindelig pli og omtanke ikke ville skade

med den udtalelse er det ikke så sært at mange sælgere har en dårligt ry

Husk at sælgere er til for kundernes skyld - ingen kunder i butikken = ingen sælgere.
Hvad mener du helt præcist med det? Jeg bruger kun det ene nummer og er generelt MEGET flink til at svare da vores projekter nogle gange kræver kendskab til den enkelte sag, men derfor behøver folk ikke ringe søndag i kirketiden for at høre om de har bestilt blanke eller sorte greb, det kan nok godt vente til mandag.
Men at skulle tildeles et blakket ry bare fordi man tillader sig at hoppe ud af skjorten efter lukketid, det siger vist mere om kunderne end om sælgeren

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

kuno
Medlem
Indlæg: 523
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 108 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af kuno » 7. apr 2017, 06:37

Hvad mener du helt præcist med det?

du kunne jo nemt løse dit problem med at kunderne ringer uden for arbejdstiden - men du GIDER ikke at have 2 telefoner - da du har fri telefon - hold da op med det hyleri og anskaf dig en privat telefon som vi andre og dit problem er løst.

Men du GIDER nok ikke at bruge kr. 100 mdl. på en privat telefon.

Mener faktisk man kan få telefoner med plads til 2 simkort - men det ene koster jo. :D
ID.5 PRO Performance 2022

Brugeravatar
Nicklas123456
Aktiv medlem
Indlæg: 2181
Tilmeldt: 17. feb 2014, 22:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 160 times
Been thanked: 187 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Nicklas123456 » 7. apr 2017, 07:00

Hold da en en diskution vedr. telefon.

Jeg har én telefon (fri telefon) den er både privat og firmarelateret.

Når klokken er 15:30 og jeg har fri, er det kun opkald hvor jeg kender nummeret eller jeg har det kodet ind, så må folk lægge en besked.
Der finder man sjovt nok ud af, at det folk ville spørge om IKKE var vigtigt, fordi de sjældent gider lægge en besked.

Det har nu fungeret fint i 8 år, og nogen gange hvis jeg har tid bliver telefonen da også besvaret.. Enkelte gange sender folk en SMS - så er det jo op til mig at bedømme om det noget jeg GIDER da det jo er min fritid..
jeg dog ret flink generelt til at tage opkaldene..

Til sammenligning havde jeg 68 opkald i går og 16 opkald efter 15:30 der var firmarelateret, og der var to telefonsvarerbeskeder, så får man hurtig siiet de useriøse fra :)
Fordi livet er for kort til andet end VAG :P

Nuværende bil:
VW Passat B8 2.0 TSI 280HK 4Motion Variant R-Line
Tidligere biler:
VW Passat 3C 2.0 TFSI 200HK Variant Highline
Audi A4 1.8T Quattro 1999
VW Vento 1.8 1997

Brugeravatar
SteffenStork
Nyt medlem
Indlæg: 440
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af SteffenStork » 7. apr 2017, 10:13

Jeg har altså også kun én mobil, gider ikke rende rundt med flere. Eller forskellige sim kort.

Jeg sørger så for at have kodet nummer ind på alle, og så kan jeg hurtigt vurdere om jeg gider tage telefonen uden for arbejdstid. Kunderne ved godt at hovedenummeret er det eneste der besvares udenfor åbningstiden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Jesper Rasmussen » 7. apr 2017, 18:19

Ja, sælgere er til for kunden, men altså det burde sgu da ikke være nødvendigt med flere telefoner !? De fleste normalt tænkende kan vel regne ud at man ikke ringer fredag aften, lørdag eller søndag ..?

Mht ferie så laver man en tlf svarer der fortæller at man er på ferie og kunden er velkommen til at prøve firmaets hovednr eller vende tilbage efter ferien.

Hvad angår emnet i tråden så falder mailen lidt uheldigt ud, jeg havde i hvert fald ikke selv skrevet sådan.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke om der hører mere til historien end som så ? Kunden kunne jo have efterladt sælger med et indtryk af at det ikke hastede eller hvad ved jeg... Det kunne være interessant at høre sælgerens version.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af svan » 7. apr 2017, 19:05

kuno skrev:Hvad mener du helt præcist med det?

du kunne jo nemt løse dit problem med at kunderne ringer uden for arbejdstiden - men du GIDER ikke at have 2 telefoner - da du har fri telefon - hold da op med det hyleri og anskaf dig en privat telefon som vi andre og dit problem er løst.

Men du GIDER nok ikke at bruge kr. 100 mdl. på en privat telefon.

Mener faktisk man kan få telefoner med plads til 2 simkort - men det ene koster jo. :D
Jeg betaler skam trofast hver måned for at beholde mit private ønskenummer selvom jeg ikke bruger det, det er rent fysisk jeg ikke gider slæbe rundt på 2 telefoner, jeg har rigeligt andet gøgl at slæbe rundt på, det er vel ikke så svært når man fisker visitkortet frem for at finde nummeret, lige at skæve oppe i hjørnet hvor der står 10-18.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
keller
Aktiv medlem
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 47 times
Been thanked: 20 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af keller » 7. apr 2017, 22:13

Jeg kan sagtens følge svan. Jeg har en uge om måneden vagt i forbindelse med driften på privates gaskedler. Firmaet lukker 15:30 og ved akut problem Svares der frem til kl. 20 på vagt tlf. Det bliver specifikt sagt når man ringer.
Alligevel ringer folk på alle tider af døgnet, har prøvet en der ringede 19:50 lørdag aften med et spørgsmål til en regning. Kl. 1:30 natten mellem 23-24 dec. Var der en der ringede og sagde han ikke havde varmt vand. Han troede oprigtigt på at jeg kom og lavede det om natten.
Her til aften har jeg haft en der ringede for at bestille tid til eftersyn i næste uge. Kan ikke forstå folk ikke forstår det ikke er akut.

Folk tænker ikke udover deres egen næsetip.
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1805
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 220 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Avantismo » 7. apr 2017, 22:22

Jeg lever af kunder. Men har ikke arb mobil nummer mere.

Folk må fange mig på mit direkte fastnet nummer eller skrive en mail.

Folk er iskolde i dag. Trist, men sådan er det bare.
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af svan » 8. apr 2017, 06:19

replica skrev:Jeg lever af kunder. Men har ikke arb mobil nummer mere.

Folk må fange mig på mit direkte fastnet nummer eller skrive en mail.

Folk er iskolde i dag. Trist, men sådan er det bare.
Enig, vi lever af kunderne, og giver os fuldt ud I ARBEJDSTIDEN, grunden til arbejdsmobil er at vi er en del på landevejen også, og der kan man faktisk klare en del ting mens man kører, plus at folk ringer direkte til en
Jeg er ikke lønnet til døgnservice.

Svan

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Jesper Rasmussen » 8. apr 2017, 06:56

Jeg har et direkte nummer i firmaet som jeg kan omstille til min mobil. Når jeg ikke er på job får jeg derfor ingen opkald.

Dog har enkelte kunder mit mobilnummer og de er velkomne til at bruge det uden for normal arbejdstid, men de gør det sjovt nok aldrig. Kun een gang har jeg oplevet et opkald i en nødsituation på en søndag.

Det fortæller mig at de kunder der har mit mobilnummer er de rigtige... Er slet ikke i tvivl om at langt de fleste ikke ville kunne håndtere det med almindelig pli.

Brugeravatar
Donkey
Medlem
Indlæg: 512
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Smørum
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Donkey » 9. apr 2017, 06:10

Folk har sku nogle syge id'er om hvornår man kan tillade sig at ringe, vil så sige at hvis telefonen bliver taget i åbningstiden så må det være fordi der er åbent.

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 827
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Rheinlaender » 9. apr 2017, 08:45

Man skal bare have et ekspeditionsgebyr på 500 kr på tlf udenfor normal åbningstid.

Folk kan også finde på at ringe til mig for at høre om vi har eks nogle bestemte stumper hjemme for ikke at køre forgæves næste morgen eller om de kan bokke mig til næste morgen kl 7.

Jeg koder alle faste kunder ind i min tlf bog der er dem som ligger mange penge i min kasse de opkald svarer jeg pænt og afhjælper som om det var indenfor normal arbejdstid, min tlf stiller om til en kollega i aarhus hvis den ikke bliver taget af mig.

Så er der altid de kunder som har mange spørgsmål og ringer når det passer dem uden aldrig rigtig at købe noget, de kunder får afvide at jeg hjælper dem gratis denne gang men næste gang de ringer udenfor normal åbningstid skal de vide det koster et ekspetions gebyr så ringer de ikke så meget længere udenfor alm arbejdstid :)
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

11/2023 Skoda Enyaq 80X Sportsline Max

Pacs
Medlem
Indlæg: 545
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Pacs » 9. apr 2017, 11:07

Hele service markedet har ændret sig

Folk har den opfattelse af at hvis JEG skal bruge noget så skal andre bare kunne svare/levere/give mig det JEG vil ha lige NU...

Der sidder desværre nogle chefer der bestemmer og som ikke er dem der skal springe rundt udenfor det man må beskrive som normal åbnings tid..
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"