VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

jbb
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 30. mar 2013, 21:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af jbb » 28. feb 2017, 15:44

Hej Vag'ere.

Ville lige dele min oplevelse med jer:

Fruen og jeg, besøgte d. 9 Feb en VW Forhandler i trekantsområdet, for at se på en brugt Golf 7 Variant. Efter prøvekørsel og gennemgang af alternativer kom fruen og jeg frem til, at en ny Touran på leasing var det rigtige for os.

Sælgeren var behjælpelig med kigge på lagerbiler, da vi ønskede hurtig levering, der var dog ingen fuldtræffere. Besøget blev lidt langt og vi sad til sidst selv med sælger efter lukketid. Vi spurgte flere gange i forløbet om ikke vi skulle vente til en dagen efter i ekspeditionstiden, sælger svarede friskt at "Det er det, jeg er her for". Så vi begyndte at specificere en bestilling, men da sælgerens system brød ned, aftalte vi at skrive til sælgeren med det ønskede, så han dagen efter kunne sende os et tilbud vi kunne acceptere.

Samme aften skrev jeg som aftalt til sælger. - Dagen efter fik vi ikke noget tilbud men istedet en mail om, at der grundet travlhed ville gå nogle dage. D. 15. Feb, eller cirka én uge efter modtog vi tilbudene.

Da vi stadig ønskede hurtig levering og ikke hørte fra sælger, valgte vi i mellemtiden, at besøge VW Haderslev. De kunne i løbet af én time specificere, producere tilbud og acceptere handlen, ganske som forventet. Da vi orienterede den første forhandler om, at vi havde valgt at gå videre med en anden forhandler, valgte sælgeren at kvittere med følgende:
Hej J, tak for svar.

Jeg er simpelthen så forarget over at I at ignorer mig og vælger at leaser bilen hos VW Haderslev - En mundtlig aftale er en bindene aftale i min verden...
- At I ikke har større respekt for andres (fri)tid, det forarger mig endnu mere.

Beklager opstødet, men jeg synes virkelig ikke at det er i orden!

Med venlig hilsen
Mads
Jeg fatter simpelthen ikke hvad sælger forventer at opnå? Han sidder med folk foran sig der vil skrive under og bruger alligevel en uge på at producere et tilbud, når han så opdager at handlen går ham forbi pga. eget fodslæb, reagerer han ved at sikre sig at vi ikke kommer i butikken igen?

Hvad svarer man?
2019 VW Arteon
2020 VW e-Golf
Tidligere:
2019 Polo, 2017 Touran, 2016 VW Up, 2010 Polo

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af m power » 28. feb 2017, 16:33

Hvorfor kørte i til en anden VW forhandler ??
Det er bestemt ikke i orden at der går en uge før i modtager et tilbud, men i havde jo allerede taget beslutningen om at køre til en anden forhandler inden i modtog det tilbud.
Så hvorfor i ikke har kontaktet den første forhandler dagen efter forstår jeg ikke, manden kunne jo være syg eller lign.
Så puds nu lige den glorie ;-)

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Korreborg » 28. feb 2017, 19:38

Det er da "bare" at skrive, at da i ikke hørte fra ham som lovet, og havde påpeget at i ønskede en hurtig handel, så besøgte i en anden forhandler.

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 827
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Rheinlaender » 28. feb 2017, 19:46

Jeg solgte da ingenting hvis jeg behandlede mine kunder sådan. Nogle gange vinder man og andre gange taber man :)

Ved ikke hvad han har forestillet sig at få ud af det andet end dårlig omtale ;)
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

11/2023 Skoda Enyaq 80X Sportsline Max

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af ph » 28. feb 2017, 19:47

imho så havde det været mest rigtigt at skrive en kort mail til sælgeren den dag i havde fået handlen i hus i Haderslev ...istedet for at vente til han vendte tilbage med sit tilbud!

men da det umiddelbart ikke ser ud til at det er den løsning du har valgt, så som Korresborg skriver...
Korreborg skrev:Det er da "bare" at skrive, at da i ikke hørte fra ham som lovet, og havde påpeget at i ønskede en hurtig handel, så besøgte i en anden forhandler.

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Realtor » 28. feb 2017, 23:11

Jeg kan godt lidt se det fra hans side. Han sidder med jer efter fyraften for at levere en god service, og orienterer jeg dagen efter om at der lige går et par dage inden tilbuddet kommer. Havde i haft så travlt som du skriver, så kunne man godt have skrevet til det sælgeren allerede ved hans svar om den forlængede frist, for han mener jo tydeligvis at i har haft en aftale, også bliver man bitter over i smutter over til naboen.

men igen, han kunne have kridtet skoene, og i min branche er det præcist samme vilkår. you snooze you loose
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Korreborg » 28. feb 2017, 23:15

Realtor skrev:Jeg kan godt lidt se det fra hans side. Han sidder med jer efter fyraften for at levere en god service, og orienterer jeg dagen efter om at der lige går et par dage inden tilbuddet kommer. Havde i haft så travlt som du skriver, så kunne man godt have skrevet til det sælgeren allerede ved hans svar om den forlængede frist, for han mener jo tydeligvis at i har haft en aftale, også bliver man bitter over i smutter over til naboen.

men igen, han kunne have kridtet skoene, og i min branche er det præcist samme vilkår. you snooze you loose
Helt enig i, at man med det samme man havde skrevet under i Haderslev kunne have skrevet til den anden sælger.
Men på den anden side. Trådstarter kunne jo også have sagt nej d. 15, selv hvis ikke han havde været andre steder :)
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Dakota » 28. feb 2017, 23:27

Well, det er "både og" i min optik. I burde måske have understreget tydeligt over for sælger, at I ville gå andetsteds hen, da det hastede. Men han burde også enten have sagt der ville gå SÅ lang tid (og være forberedt på et tabt salg) eller have ekspederet sagen videre internt hurtigt.

Dog vil jeg sige at uanset hvad, skal han ikke formulere sig i en sådan tone. Det er bare no-go og dybt uprofessionelt.

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Avantismo » 1. mar 2017, 06:05

Dakota skrev:
Dog vil jeg sige at uanset hvad, skal han ikke formulere sig i en sådan tone. Det er bare no-go og dybt uprofessionelt.
Enig
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af ij6210 » 1. mar 2017, 06:28

I gjorde intet forkert. Og sælgeren har forhåbentlig fåer en lærestreg som vil gavne ham i fremtiden.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af svan » 1. mar 2017, 20:37

Kæft i er hurtige til at sable ham ned, enig i at man ikke svarer som han gjorde, men manden har formentlig pissetravlt og nogle dage til at udarbejde et tilbud må man regne med, vælger man så at lægge handlen et andet sted er det mindste man kan gøre er sgu at give besked om at ordren er givet til anden side.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 827
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Rheinlaender » 1. mar 2017, 20:45

svan skrev:Kæft i er hurtige til at sable ham ned, enig i at man ikke svarer som han gjorde, men manden har formentlig pissetravlt og nogle dage til at udarbejde et tilbud må man regne med, vælger man så at lægge handlen et andet sted er det mindste man kan gøre er sgu at give besked om at ordren er givet til anden side.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Vil påstå at det hører til sjældenhed at folk melder noget som helst tilbage :) Synes man skal tage det som en sport som sælger nogle gange vinder man nogle gange taber man. Jeg skulle da være i forbandet dårlig humør hvis jeg skulle lade mig gå på dagligt at blive brændt af efter man har lavet alt forarbejdet og ordren bliver lagt ved en konkurent sådan er det bare :) op på hesten
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

11/2023 Skoda Enyaq 80X Sportsline Max

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af svan » 1. mar 2017, 20:51

Rheinlaender skrev:
svan skrev:Kæft i er hurtige til at sable ham ned, enig i at man ikke svarer som han gjorde, men manden har formentlig pissetravlt og nogle dage til at udarbejde et tilbud må man regne med, vælger man så at lægge handlen et andet sted er det mindste man kan gøre er sgu at give besked om at ordren er givet til anden side.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Vil påstå at det hører til sjældenhed at folk melder noget som helst tilbage :) Synes man skal tage det som en sport som sælger nogle gange vinder man nogle gange taber man. Jeg skulle da være i forbandet dårlig humør hvis jeg skulle lade mig gå på dagligt at blive brændt af efter man har lavet alt forarbejdet og ordren bliver lagt ved en konkurent sådan er det bare :) op på hesten
Ja Sagt på godt dansk, folk er skideligeglade med at de spilder ens tid.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Indlæg: 1811
Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 74 times
Been thanked: 230 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Avantismo » 1. mar 2017, 21:08

Jeg oplever næsten hver dag at folk tager fat i mig selvom jeg har fri.

Folk er pisseligeglade og iskolde.

Men jeg kunne aldrig finde på at kommentere det overfor kunden eller skrive en sådan mail :roll:
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder :mrgreen:

Verstappen fanboy

Audi TT 1,8T 8n - Das Originale

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Sorens2 » 1. mar 2017, 21:40

Jeg havde egentlig skrevet en roman men har slettet det igen.

Som sælger forstår jeg godt når kunder smutter.
Der vil altid være handler hvor man går forbi hinanden.
Mailen er dog ikke ok.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af svan » 2. mar 2017, 06:48

replica skrev:Jeg oplever næsten hver dag at folk tager fat i mig selvom jeg har fri.

Folk er pisseligeglade og iskolde.

Men jeg kunne aldrig finde på at kommentere det overfor kunden eller skrive en sådan mail :roll:
Ja lige præcis, blev kontaktet af en kunde i torsdags som havde en hastesag, forklarede ham at jeg var på vej på ferie og ikke kunne nå det inden, han pressede på og vi blev enige om at mødes fredag morgen, hvor han så vælger at brænde mig af ved ikke at være hjemme, han ringer så tirsdag morgen kvart i otte, som for det første er i min ferie og for det andet 2 timer før åbningstid hvis jeg havde været på job, i søndags ringede en anden kunde kvart over 12 middag vedr nogle spørgsmål på noget som ikke er købt endnu, folk regner ikke sælgere for en skid

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af malern » 2. mar 2017, 07:30

Kan godt sætte mig ind i både sælger og købers situation her.
Men det tuderi til sidst i mailen, kan jeg kun grine af.
Jeg havde nok valgt en lidt mere ydmyg måde at beklage mig på.
Det kunne jo være kunden kom igen en anden gang eller noget.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af ij6210 » 2. mar 2017, 09:15

svan skrev:
Rheinlaender skrev:
svan skrev:Kæft i er hurtige til at sable ham ned, enig i at man ikke svarer som han gjorde, men manden har formentlig pissetravlt og nogle dage til at udarbejde et tilbud må man regne med, vælger man så at lægge handlen et andet sted er det mindste man kan gøre er sgu at give besked om at ordren er givet til anden side.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Vil påstå at det hører til sjældenhed at folk melder noget som helst tilbage :) Synes man skal tage det som en sport som sælger nogle gange vinder man nogle gange taber man. Jeg skulle da være i forbandet dårlig humør hvis jeg skulle lade mig gå på dagligt at blive brændt af efter man har lavet alt forarbejdet og ordren bliver lagt ved en konkurent sådan er det bare :) op på hesten
Ja Sagt på godt dansk, folk er skideligeglade med at de spilder ens tid.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Sælgere (generelt) ligger jo som de har redt. Der er også sælgere der spilder ens tid og mange sælgere har før eller siden haft situationer hvor man har givet kunden en anbefaling og hvor det man har solgt så ikke kan lade sig gøre i virkeligheden. Eller hvor produktet blev dyrere. Eller hvor sælger har oversolgt noget.

Husk at kunden er kongen. Vender man ikke hurtigt tilbage, uanset årsag, så skal man ikke forvente at kunden stadig er der.

Her på siden står der da også jævnligt om bilforhandlere hvor kunden ikke føler sig specielt godt taget imod eller ligefrem ignoreret. Også hos VAG-forhandlere.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
DanielSan
Nyt medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 78 times
Been thanked: 23 times

VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af DanielSan » 5. apr 2017, 10:23

Jeg forstår ærligt talt godt sælger. Har selv stået i samme situation. Du må forstå, at han får provision per salg han laver. Så de 1500-3000kr han nu får pr salg kan han godt vinke farvel til. Jeg synes ærligt talt ikke, at det er i orden, men samtidig kan jeg ikke se hvorfor han ikke bare har slået koldt vand i blodet, som man skal med sælger. I burde i min optik ikke have fået den besked fra ham - dog kan jeg godt se hans frustration.
Men samtidig, så kunne han godt være lidt hurtigere. Jeg ville svare, at jeg godt kan forstå hans irritation, men at han burde være hurtigere.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af AU-R8 » 5. apr 2017, 10:54

DanielSan skrev:Jeg forstår ærligt talt godt sælger. Har selv stået i samme situation. Du må forstå, at han får provision per salg han laver. Så de 1500-3000kr han nu får pr salg kan han godt vinke farvel til. Jeg synes ærligt talt ikke, at det er i orden, men samtidig kan jeg ikke se hvorfor han ikke bare har slået koldt vand i blodet, som man skal med sælger. I burde i min optik ikke have fået den besked fra ham - dog kan jeg godt se hans frustration.
Men samtidig, så kunne han godt være lidt hurtigere. Jeg ville svare, at jeg godt kan forstå hans irritation, men at han burde være hurtigere.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis han får så meget i provision, hvorfor har så ikke taget en halv timers ekstra arbejde og fået en kunde der både var glad og tilfreds.
Nu har han opnået det helt modsatte.

Brugeravatar
DanielSan
Nyt medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 78 times
Been thanked: 23 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af DanielSan » 5. apr 2017, 11:46

AU-R8 skrev:
DanielSan skrev:Jeg forstår ærligt talt godt sælger. Har selv stået i samme situation. Du må forstå, at han får provision per salg han laver. Så de 1500-3000kr han nu får pr salg kan han godt vinke farvel til. Jeg synes ærligt talt ikke, at det er i orden, men samtidig kan jeg ikke se hvorfor han ikke bare har slået koldt vand i blodet, som man skal med sælger. I burde i min optik ikke have fået den besked fra ham - dog kan jeg godt se hans frustration.
Men samtidig, så kunne han godt være lidt hurtigere. Jeg ville svare, at jeg godt kan forstå hans irritation, men at han burde være hurtigere.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis han får så meget i provision, hvorfor har så ikke taget en halv timers ekstra arbejde og fået en kunde der både var glad og tilfreds.
Nu har han opnået det helt modsatte.
Ja det er et godt spørgsmål. Der burde ikke går mere end et par hverdage.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af SteffenR » 5. apr 2017, 12:26

svan skrev: Ja lige præcis, blev kontaktet af en kunde i torsdags som havde en hastesag, forklarede ham at jeg var på vej på ferie og ikke kunne nå det inden, han pressede på og vi blev enige om at mødes fredag morgen, hvor han så vælger at brænde mig af ved ikke at være hjemme, han ringer så tirsdag morgen kvart i otte, som for det første er i min ferie og for det andet 2 timer før åbningstid hvis jeg havde været på job, i søndags ringede en anden kunde kvart over 12 middag vedr nogle spørgsmål på noget som ikke er købt endnu, folk regner ikke sælgere for en skid

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Hvorfor slukker du ikke din arbejdstelefon, når du har ferie?

Jeg skulle have fat i mægler den anden dag, hvor hans sekretær insisterede på, at jeg skulle ringe til ham på hans mobil istedet for fastnet, da han var på ferie i Thailand. Så nej han fik ikke noget opkald, da han skal have lov til, at have ferie i fred.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af PF » 5. apr 2017, 12:49

Den tude-mail, er til at dø af grin over. Alle som har haft med salg at gøre, ved at sådan noget her sker, og nogle vinder du, andre taber du.
Det eneste han får ud af sådan en mail, er at han kan miste fremtidige kunder, som er famile/venner til køberen.

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af ij6210 » 5. apr 2017, 15:08

PF skrev:Den tude-mail, er til at dø af grin over. Alle som har haft med salg at gøre, ved at sådan noget her sker, og nogle vinder du, andre taber du.
Det eneste han får ud af sådan en mail, er at han kan miste fremtidige kunder, som er famile/venner til køberen.
Enig. Sådan er gamet. Kunder kommer og går. Og de fleste brancher er præget af konkurrence.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 827
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af Rheinlaender » 5. apr 2017, 15:09

+1
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

11/2023 Skoda Enyaq 80X Sportsline Max

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af svan » 5. apr 2017, 19:29

SteffenR skrev:
svan skrev: Ja lige præcis, blev kontaktet af en kunde i torsdags som havde en hastesag, forklarede ham at jeg var på vej på ferie og ikke kunne nå det inden, han pressede på og vi blev enige om at mødes fredag morgen, hvor han så vælger at brænde mig af ved ikke at være hjemme, han ringer så tirsdag morgen kvart i otte, som for det første er i min ferie og for det andet 2 timer før åbningstid hvis jeg havde været på job, i søndags ringede en anden kunde kvart over 12 middag vedr nogle spørgsmål på noget som ikke er købt endnu, folk regner ikke sælgere for en skid

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Hvorfor slukker du ikke din arbejdstelefon, når du har ferie?

Jeg skulle have fat i mægler den anden dag, hvor hans sekretær insisterede på, at jeg skulle ringe til ham på hans mobil istedet for fastnet, da han var på ferie i Thailand. Så nej han fik ikke noget opkald, da han skal have lov til, at have ferie i fred.
Jeg var ikke gået på ferie endnu, men det er egentlig også irrelevant, mange kunder ringer uden for butikkens åbningstid, eksempelvis søndag, en kollega har prøvet at blive kimet ned lørdag aften efter halv ti, det er sgu mangel på respekt

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

ij6210
Medlem
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af ij6210 » 5. apr 2017, 20:12

svan skrev:
Jeg var ikke gået på ferie endnu, men det er egentlig også irrelevant, mange kunder ringer uden for butikkens åbningstid, eksempelvis søndag, en kollega har prøvet at blive kimet ned lørdag aften efter halv ti, det er sgu mangel på respekt

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Hvis dit firma havde en professionel løsning, så ville du bare kunne oplyse et direkte nummer som så går på din mobil, og når du har ferie eller uden for arbejdstiden ville dette nummer så ikke svare - så kan man kun få fat på dig hvis man har dit mobilnummer.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

fum
Nyt medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 31. jan 2015, 13:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 16 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af fum » 6. apr 2017, 09:18

Og, hvis man har en arbejdstelefon og tager den når den ringer, så er man altså på arbejde.

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af QT1410 » 6. apr 2017, 14:03

Masser af mennesker føler større glæde ved deres arbejdsmæssige relationer end ved deres familiemæssige.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: VW - begrædelig sælger adfærd/attitude

Indlæg af SteffenR » 6. apr 2017, 16:13

svan skrev:
svan skrev: han ringer så tirsdag morgen kvart i otte, som for det første er i min ferie og for det andet 2 timer før åbningstid hvis jeg havde været på job
Jeg var ikke gået på ferie endnu, men det er egentlig også irrelevant, mange kunder ringer uden for butikkens åbningstid, eksempelvis søndag, en kollega har prøvet at blive kimet ned lørdag aften efter halv ti, det er sgu mangel på respekt
hmm...

Sluk telefonen det er bare et køkken.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"