Danica Leasing / Drømmeleasing - undersøges af SKAT/Politiet

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Danica Leasing / Drømmeleasing - undersøges af SKAT/Poli

Indlæg af AU-R8 » 23. mar 2017, 17:01

Da jeg flexleasede den første MB i 2011 ville Leasingselskabet have en erklæring fra Mercedes at det var den rigtige bil, så en tur til Hillerød det måtte være, så allerede dengang stolede de åbenbart ikke på synshallerne.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Danica Leasing / Drømmeleasing - undersøges af SKAT/Poli

Indlæg af SteffenR » 23. mar 2017, 19:01

Bandemedlemmer kommer selv med biler og betaler kontant. Der er to muligheder naiv eller velvidende, jeg hælder til nr 2.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

ij6210
Medlem
Indlæg: 1341
Tilmeldt: 10. feb 2014, 20:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 69 times
Been thanked: 71 times
Kontakt:

Re: Danica Leasing / Drømmeleasing - undersøges af SKAT/Poli

Indlæg af ij6210 » 23. mar 2017, 20:57

Selvfølgelig ved de godt at det foregår. Men går den, så går den. Snyd ifm. eksport af gamle biler har vi jo også set, med god hjælp fra synshallerne om søndagen. Det er nok bl.a. derfor leasingselskabet ikke har gjort noget for at stoppe dette noget tidligere. For man vil jo helst ikke miste kunder, slet ikke de attraktive af slagsen.

Jeg kender en der jævnligt tjente penge på brugte biler. Han købte dem af folk der skulle en tur i brummen og som bare skulle af med bilen her og nu - i stedet for at bilen stod fx 1-2 år og tabte værdi.

Der er også regler om at man nogen gange ikke må eje noget, og ved leasing ejer man jo ikke sin bil. Hvis bilen bliver beslaglagt af politiet, fx fordi den gentagne gange er kørt af en person der er frakendt kørekort, så er det jo også smart at lease så tabet ikke er så stort.
Audi A3 2.0 TDI 2011
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2011
Audi SQ5 3.0 TDI 2013
VW Touran 1.5 TSI DSG 2020

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"