Det nævnte jeg jo også tidligere. Jeg kan læse herinde, at en del køber dæk i Tyskland - gad vide, hvordan de bliver monteret på fælgene? Typisk vel hos et dækcenter, der selv sælger dæk også. Jeg synes olien (og dækkene) er fine at medbringe selv, reservedele forstår jeg godt de ikke vil røre ved. Både hvad angår de autoriserede forhandlere, og til en hvis grænse også hos Cartrends. Cartrends (og andre lignende) kunne dog, som en anden vist også foreslog, lave et dokument, hvor de fraskriver sig ethvert ansvar. Det kunne fx være, at Hr. Hansen selv har købt et org. anhængertræk til sin VAG bil, men går kold ved ledningsmonteringen til BCM´en. Her kunne fx Cartrends være en hjælp - men de kunne så fraskrive sig nogen form for garanti. Det skal jeg ikke blande mig iSteffenStork skrev: ↑18. dec 2018, 08:54Men hvor går grænsen?
Er det også forkert komme med afmonteret fælge og bede værkstedet om at at sætte egne medbragt dæk på?
Og til topic, så kan jeg godt følge cartrends forretningslinjer. Det lyder som om at de kan spare noget evt bøvl, men det lyder også som om at man kunne starte en forretning op og så hente nogle kunder som går forgæves ved cartrends.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er også reservedele, hvor jeg synes forhandlerne har ublu priser - men det må jeg enten acceptere, eller ordne selv. Der er jo ikke noget i vejen for, at skifte viskerblade selv, inden bilen skal til service. Eller at aflevere den med fyldt sprinklertank, så man ikke skal betale 10kr+moms pr. liter for noget, man kan få (i mit tilfælde gratis) meget billigere andre steder.
Hvor grænsen går, kan kun det enkelte værksted sige. Det er jo bare at spørge pænt.