Cartrends kan... Men vil de?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af GaSelle » 5. dec 2018, 13:09

HansH skrev:
5. dec 2018, 12:52
GaSelle skrev:
5. dec 2018, 12:48
DanielB12 skrev:
29. nov 2018, 07:20


Gør Vw værkstedet også hvis du selv vil have olie med..
Jeg gjorde det hos Skoda engang. Der blev blot skrevet på falturaen, at kunden selv medbragte olie, som overholdt fabrikantens krav og specifikationer. Deres krav var dog, at olien var i en uåbnet/forseglet beholder.
Bortset fra det, så synes jeg ikke sammenligningen mellem motorolie og så alle de komponenter man kunne finde på at komme med og bede om at få monteret i sin bil, holder vand.
Altså i forhold til trådens primære emne.
Helt enig.

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af Kildevang » 16. dec 2018, 22:47

Anti Replica skrev:
29. nov 2018, 06:59
Tager man selv kød med på restauranten ?

Mener det er en lidt underlig trend at man selv skal levere de varer, der skal monteres.

Malermesteren der kommer ud til fru Olsen og så har hun selv været i Bauhaus eller Harald Nyborg og købt tilbudsvarer.

Jeg forstår godt at Rene og andre firmaet siger : Pænt nej tak.
Lige Præcis...!

Jeg driver værksted i slagelse...! Jeg siger også pænt nej tak hvis folk kommer deres olie til service...!

Igen jeg deler bare holdningen med cartrends.. Netop for at undgå den dårlige stemning hvis der bliver ballade...!

Og Jeg tager sgu heller ikke mel med til bageren, og ber ham bage et brød til mig....!

Det er jo fucked at det skal være sådan...! Bevares vi vil alle gerne spar lidt penge...! Men der skal også være mening med galskaben..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af GaSelle » 17. dec 2018, 11:41

Ja. Der skal nemlig være mening med galskaben, og det er der bare ikke, når det kommer til olie.

Sender jeg min Golf til service (autoriseret), så kommer jeg af med over 1000kr for at de skifter min medbragte olie.

Havde jeg ikke selv taget den med, havde de tager 200+moms pr. liter; jeg har købt hele dunken for 200kr inkl. moms (Castrol, åbningstilbud i T. Hansen).

Derudover er der miljøafgifter, avance på filter, "standardpris for service" og en "diverse post" der er så høj, at den må dække over nye sokker til mekanikeren, tre dåser bremserens og en hel rulle optøringspapir.

Havde olien nu koster 100kr/ltr, så havde det giver mening.

Jeg ville aldrig selv tage hverken kød, kartofler eller reservedele med på et værksted, men lige med olien - der er prisen let sammenlignelig, og der tager de røven på folk - i min optik.

Som Hans er inde på tidligere, så kan man ikke sammenligne det så sort/hvidt med olie og reservedele. Jeg kan købe præcist den samme olie mange andre steder, det er sikkert ikke tilfældet med reservedelene.

I øvrigt ville du fremstå mindre agressiv, hvis du sparede lidt på udråbstegnene ;)
These users thanked the author GaSelle for the post (total 2):
SyndicateLau16

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af thg » 17. dec 2018, 11:48

GaSelle skrev:
17. dec 2018, 11:41
Ja. Der skal nemlig være mening med galskaben, og det er der bare ikke, når det kommer til olie.

Sender jeg min Golf til service (autoriseret), så kommer jeg af med over 1000kr for at de skifter min medbragte olie.

Havde jeg ikke selv taget den med, havde de tager 200+moms pr. liter; jeg har købt hele dunken for 200kr inkl. moms (Castrol, åbningstilbud i T. Hansen).

Derudover er der miljøafgifter, avance på filter, "standardpris for service" og en "diverse post" der er så høj, at den må dække over nye sokker til mekanikeren, tre dåser bremserens og en hel rulle optøringspapir.

Havde olien nu koster 100kr/ltr, så havde det giver mening.

Jeg ville aldrig selv tage hverken kød, kartofler eller reservedele med på et værksted, men lige med olien - der er prisen let sammenlignelig, og der tager de røven på folk - i min optik.

Som Hans er inde på tidligere, så kan man ikke sammenligne det så sort/hvidt med olie og reservedele. Jeg kan købe præcist den samme olie mange andre steder, det er sikkert ikke tilfældet med reservedelene.

I øvrigt ville du fremstå mindre agressiv, hvis du sparede lidt på udråbstegnene ;)


Vil du så også tage Coca Cola, Tuborg og rødvin med på restaurant, som man jo kan købe identisk i supermarkeder til en brøkdel af prisen?

Alle virksomheder har nogle produkter de sælger, som der er urimelig høj fortjeneste på, sådan er det bare og det gælder sikkert også der hvor I selv arbejder.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af HansH » 17. dec 2018, 11:57

thg skrev:
17. dec 2018, 11:48
Alle virksomheder har nogle produkter de sælger, som der er urimelig høj fortjeneste på, sådan er det bare og det gælder sikkert også der hvor I selv arbejder.
Sådan er det bare.
Der er i min optik et tydeligt mønster i, at når folk skal sammenligne restauranter/priser - f.eks. på feriesteder - så er det kun madpriserne man kigger på. Derfor er de så konkurrencedygtige som muligt.
Men når man først sidder inde ved bordet, så ved de godt at man også skal have noget at drikke .... og så kommer der en halv liter fadøl til 60kr.
Det er ganske enkelt bare gynger og karruseller.

Men jeg ser da ikke noget galt i GaSelle's "fremgangsmåde" .. hvis man kan kalde det sådan. Dvs at spørge om værkstedet vil være med til at man selv medbringer olie, og så står det dem jo helt frit for bare at sige nej. Vores lokale Automester var helt pragmatisk og åben omkring det .... "fint nok, det kan du sagtens, men så er jeg bare nødt til at lægge den avance jeg ellers havde haft på olien, over på noget andet, og så bliver vores pris for resten af servicebesøget en anden. Du vælger".
Det er jo bare ærlig snak.
These users thanked the author HansH for the post:
KHADK
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af Realtor » 17. dec 2018, 12:10

Det handler vel primært om man som virksomhed vil gå på kompromis langt hen af vejen. Alle virksomheder har en indtjening der skal ind, og kan man ikke hive nok på lønnen, ja så må man jo tage lidt på delene. Mht. olien, så forstår jeg heller ikke at værkstederne vil lade kunder den medbringe. Hvad nu hvis olien er købt forkert eller der er et eller andet problem med den. Man har måske købt nogle dunke i thansen for et par år siden, men bevisbyrden er satme svær hvis skidtet brænder sammen.

I min biks, har jeg også tit kunder der selv vil tage billeder af deres bolig, da de selv syntes de er konger med deres iphones eller har en onkel der er super god med sit spejlrefleks. :lol: det bliver en nogo herfra. Har også haft nogle kunder som selv vil stå for skøde mm. da deres fætter er advokat osv, men det bliver der også sagt nej til, da hvis der er det mindste problem, så kommer brokken til mig, og jeg har intet med det at gøre.
2020 Audi E-tron 55

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af HansH » 17. dec 2018, 12:30

Realtor skrev:
17. dec 2018, 12:10
Mht. olien, så forstår jeg heller ikke at værkstederne vil lade kunder den medbringe. Hvad nu hvis olien er købt forkert eller der er et eller andet problem med den. Man har måske købt nogle dunke i thansen for et par år siden, men bevisbyrden er satme svær hvis skidtet brænder sammen.
Jeg mener det er almindelig praksis, at de værksteder der tillader kunden at medbringe olie, stiller krav om at
1) den medbragte olie overholder VW normen
2) er i ubrudt emballage, dvs stadig med "sølvforseglingen" under skruelåget

.. netop for at undgå strid om evt følgeskader.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af DanielB12 » 17. dec 2018, 12:53

HansH skrev:
17. dec 2018, 12:30
Realtor skrev:
17. dec 2018, 12:10
Mht. olien, så forstår jeg heller ikke at værkstederne vil lade kunder den medbringe. Hvad nu hvis olien er købt forkert eller der er et eller andet problem med den. Man har måske købt nogle dunke i thansen for et par år siden, men bevisbyrden er satme svær hvis skidtet brænder sammen.
Jeg mener det er almindelig praksis, at de værksteder der tillader kunden at medbringe olie, stiller krav om at
1) den medbragte olie overholder VW normen
2) er i ubrudt emballage, dvs stadig med "sølvforseglingen" under skruelåget

.. netop for at undgå strid om evt følgeskader.
Vi fik at vide, at medbragte vi selv olie der ellers var forseglet og original etc etc, så ville værkstedet alligevel ikke yde garanti på olien, da det jo feks kunne være falsk.. så hvis der kom motorfejl så ville VW nok helt sikkert mistænke olien først og så skulle man tage den kamp..
These users thanked the author DanielB12 for the post:
gudhjem
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af HansH » 17. dec 2018, 13:28

DanielB12 skrev:
17. dec 2018, 12:53
Vi fik at vide, at medbragte vi selv olie der ellers var forseglet og original etc etc, så ville værkstedet alligevel ikke yde garanti på olien, da det jo feks kunne være falsk.. så hvis der kom motorfejl så ville VW nok helt sikkert mistænke olien først og så skulle man tage den kamp..
OMG..... ! :)
Jamen der er nok ikke en officiel "alle aut. VAG-værksteder i DK-politik". Det er op til det enkelte værksted at udlægge sin egen holdning.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af DanielB12 » 17. dec 2018, 13:36

HansH skrev:
17. dec 2018, 13:28
DanielB12 skrev:
17. dec 2018, 12:53
Vi fik at vide, at medbragte vi selv olie der ellers var forseglet og original etc etc, så ville værkstedet alligevel ikke yde garanti på olien, da det jo feks kunne være falsk.. så hvis der kom motorfejl så ville VW nok helt sikkert mistænke olien først og så skulle man tage den kamp..
OMG..... ! :)
Jamen der er nok ikke en officiel "alle aut. VAG-værksteder i DK-politik". Det er op til det enkelte værksted at udlægge sin egen holdning.
Melding var stort set ens fra de tre VW-værksteder vi spurgte..

Jeg synes, desuden, det er okay. For selvom du køber af en stor forhandler du stoler på, så kan du ikke være 100 pct sikker på, at olien er original. Eller ikke en mandagsmodel...
Men det irritere mig selvfølgelig stadigvæk at prisen er så høj - ligesom en 75 cl Pepsi-max hos bones kun koster 30 kr mindre end hvad du kan købe knap 24 liter for i Tyskland...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Jepsen
Nyt medlem
Indlæg: 326
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd for Aalborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af Jepsen » 17. dec 2018, 13:53

DanielB12 skrev:
17. dec 2018, 12:53
Vi fik at vide, at medbragte vi selv olie der ellers var forseglet og original etc etc, så ville værkstedet alligevel ikke yde garanti på olien, da det jo feks kunne være falsk.. så hvis der kom motorfejl så ville VW nok helt sikkert mistænke olien først og så skulle man tage den kamp..
Det manglede da også bare! Tænk hvis værkstede skulle give garanti for noget de ikke selv havde leveret? Det vil da ikke give nogen mening.......

Total idioti at medbringe olie til et værksted. Hvis du ikke bryder dig om deres priser syntes jeg godt nok ikke man skal handle hos dem.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af HansH » 17. dec 2018, 14:19

Jepsen skrev:
17. dec 2018, 13:53
Total idioti at medbringe olie til et værksted. Hvis du ikke bryder dig om deres priser syntes jeg godt nok ikke man skal handle hos dem.
Jeg synes at sammenligningen mellem værksteder og deres pris på olie som en del af et værkstedsbesøg, og så restauranter og prisen på deres drikkevarer som en del af et restaurantbesøg, er gyldig.
Der er jo f.eks. også steder der tilbyder at man selv kan have sin egen vin med til en konfirmationsfest osv.

Men jeg synes da det er helt op til den enkelte hvilken tilgang man har til de sager.
Personligt spekulerer jeg ikke i de baner.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af GaSelle » 17. dec 2018, 14:27

Jepsen skrev:
17. dec 2018, 13:53
DanielB12 skrev:
17. dec 2018, 12:53
Vi fik at vide, at medbragte vi selv olie der ellers var forseglet og original etc etc, så ville værkstedet alligevel ikke yde garanti på olien, da det jo feks kunne være falsk.. så hvis der kom motorfejl så ville VW nok helt sikkert mistænke olien først og så skulle man tage den kamp..
Det manglede da også bare! Tænk hvis værkstede skulle give garanti for noget de ikke selv havde leveret? Det vil da ikke give nogen mening.......

Total idioti at medbringe olie til et værksted. Hvis du ikke bryder dig om deres priser syntes jeg godt nok ikke man skal handle hos dem.
Idioti? Det lever jeg med, så længe jeg sparer 800kr pr. skift. Alle autoriserede værksteder har ublu oliepriser, så man kan jo ikke bare vælge noget andet, hvis mam vil have autoriserede stempler.
Er alle, der køber dæk på fx Dækonline så også idioter? Der får man vel typisk monteret dækkene på et lokalt dækcenter. Det virker ret legitimt, også herinde.

Jeg har lige bestilt næste service, hvor jeg også spurgte til olien. Her justerede de prisen i stedet, så der medbringer jeg ikke olie.

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af Ztrejfer » 17. dec 2018, 14:43

Ikke at fundere over og evt. spørge til priserne hvorsomhelst er idiotisk.

At tro at der ikke er nogen, der vil blive mopsede over at man spørger om et bedre tilbud er idiotisk.

At tro at man kan snyde sine kunder er idiotisk.

At tro at man kan fornærme sit værksted ved uden pli at troppe op med sin egen rå olie er idiotisk.

At tro at man kan undgå at blive opfattet som idiot i et stort og mangefaceteret forum som dette er idiotisk.

At tro at dem der agerer anderledes end en selv er komplette idioter er idiotisk.

At tro at et indlæg som dette ændrer noget som helst ved ovennævnte omfangsrige idioteri er idiotisk.

Nå, nu er kaffen brygget færdig....ciao ciao, kære med-idioter - og Glædelig Jul! :lol:
These users thanked the author Ztrejfer for the post:
AAMS
Audi A3

Brugeravatar
Jepsen
Nyt medlem
Indlæg: 326
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd for Aalborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af Jepsen » 17. dec 2018, 16:01

GaSelle skrev:
17. dec 2018, 14:27
Idioti? Det lever jeg med, så længe jeg sparer 800kr pr. skift. Alle autoriserede værksteder har ublu oliepriser, så man kan jo ikke bare vælge noget andet, hvis mam vil have autoriserede stempler.
Er alle, der køber dæk på fx Dækonline så også idioter? Der får man vel typisk monteret dækkene på et lokalt dækcenter. Det virker ret legitimt, også herinde.

Jeg har lige bestilt næste service, hvor jeg også spurgte til olien. Her justerede de prisen i stedet, så der medbringer jeg ikke olie.
Alle priser der gives på (også autoriserede) værksteder er til forhandling.

Rolig nu med jeres idiot snak (ved godt jeg startede, og kunne måske have valgt et andet ord ) det jeg mener er at det ikke lyder rigtig at man forventer og ønsker mærkevare service, og garanti, men ønsker ikke at bruge deres opskrift?

Der er ikke noget galt i at være prisbevist, som sagt næsten alle priser kan forhandles hvis man har noget at handle med.

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af jencka » 17. dec 2018, 16:59

HansH skrev:
17. dec 2018, 14:19
Jepsen skrev:
17. dec 2018, 13:53
Total idioti at medbringe olie til et værksted. Hvis du ikke bryder dig om deres priser syntes jeg godt nok ikke man skal handle hos dem.
.......................................................................................
......................Der er jo f.eks. også steder der tilbyder at man selv kan have sin egen vin med til en konfirmationsfest osv.
Det gjorde vi, og måtte slippe "prop-penge" for medbragt vin, så det blev som sådan ikke billigere, men vi fik den vin vi ville have ;-)
Summa-summarum: gynger vs. karuseller
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 17. dec 2018, 19:42

Jeg lever selv af / i et servicefag.
Dem der får den bedste service, den bedste - og længste velvilje til at søge kulance / "Ekstra-garanti" i tilfælde over stregen / i tvivlsområdet, den længste snor og de bedste aftaler, er ubetinget de stamkunder der kommer igen, og aldrig spørger kritisk til prisen. Vi går igennem ild og vand for de gode kunder, ligevel som vi har nogen hvor der bliver noteret, at de ikke får en bøjet femøre ved døren.
Når bilerne skal til prisen, spørger jeg forud hvor meget jeg skal forvente det koster, samtidig med jeg oplyser at jeg skal ha det til at passe ind i alle de udgifter der nu en gang er ved og leve.
Jeg synes jeg får en formidabel behandling ved både vores lokale ikke-mærkeværksted, og ved vores valgte VW Forhandler / værksted. Måske kunne priserne være bedre Måske kunne jeg være mere agressiv til at forhandle. Men jeg vil hellere ha' den helt optimale, sublime behandling, hvor man føler de altid har tid til en sludder, og lister ens behov ind hvor det passer... Mig.
Det koster nok lidt

Men jeg er glad :-)

/ Lars
These users thanked the author Lars - Sound2Vision for the post (total 4):
DanielB12HansHSyndicateZtrejfer
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af HansH » 17. dec 2018, 19:57

Lars - Sound2Vision skrev:
17. dec 2018, 19:42
Jeg lever selv af / i et servicefag.
Dem der får den bedste service, den bedste - og længste velvilje til at søge kulance / "Ekstra-garanti" i tilfælde over stregen / i tvivlsområdet, den længste snor og de bedste aftaler, er ubetinget de stamkunder der kommer igen, og aldrig spørger kritisk til prisen. Vi går igennem ild og vand for de gode kunder, ligevel som vi har nogen hvor der bliver noteret, at de ikke får en bøjet femøre ved døren.
Når bilerne skal til prisen, spørger jeg forud hvor meget jeg skal forvente det koster, samtidig med jeg oplyser at jeg skal ha det til at passe ind i alle de udgifter der nu en gang er ved og leve.
Jeg synes jeg får en formidabel behandling ved både vores lokale ikke-mærkeværksted, og ved vores valgte VW Forhandler / værksted. Måske kunne priserne være bedre Måske kunne jeg være mere agressiv til at forhandle. Men jeg vil hellere ha' den helt optimale, sublime behandling, hvor man føler de altid har tid til en sludder, og lister ens behov ind hvor det passer... Mig.
Det koster nok lidt

Men jeg er glad :-)

/ Lars
Er helt på samme side her..
Godt jeg ikke er født i de sydligere kulturer hvor der skal tinges om det hele. Jeg ville klare mig elendigt :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 358 times
Been thanked: 168 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af Syndicate » 17. dec 2018, 20:07

Lars - Sound2Vision skrev:
17. dec 2018, 19:42
Jeg lever selv af / i et servicefag.
Dem der får den bedste service, den bedste - og længste velvilje til at søge kulance / "Ekstra-garanti" i tilfælde over stregen / i tvivlsområdet, den længste snor og de bedste aftaler, er ubetinget de stamkunder der kommer igen, og aldrig spørger kritisk til prisen. Vi går igennem ild og vand for de gode kunder, ligevel som vi har nogen hvor der bliver noteret, at de ikke får en bøjet femøre ved døren.
Når bilerne skal til prisen, spørger jeg forud hvor meget jeg skal forvente det koster, samtidig med jeg oplyser at jeg skal ha det til at passe ind i alle de udgifter der nu en gang er ved og leve.
Jeg synes jeg får en formidabel behandling ved både vores lokale ikke-mærkeværksted, og ved vores valgte VW Forhandler / værksted. Måske kunne priserne være bedre Måske kunne jeg være mere agressiv til at forhandle. Men jeg vil hellere ha' den helt optimale, sublime behandling, hvor man føler de altid har tid til en sludder, og lister ens behov ind hvor det passer... Mig.
Det koster nok lidt

Men jeg er glad :-)

/ Lars
Meget fin betragtning Lars.

Jeg laver selv alle småtingene på vores biler (olieskift, filtre, polering mv)
Alt andet laver den lokale mekaniker til UG.

Jeg spørger aldrig til prisen, men han er altid rimelig, og laver et fint stykke arbejde kan jeg konstatere (Bremser pænt adskildt, smurt ordenligt op mv.)
Han skifter det der er nødvendigt, hverken mere eller mindre, og han ved godt at han ikke behøver at ringe inden han ex. skifter begge bagkalibre, når jeg kun troede at det var den ené det var galt med.

Han kender mig, mine biler skal være i orden.

Når man ikke jagter tilbudene, men er mere loyal, giver det også mere service i den anden ende (Er min oplevelse)

Værkstedet har reddet mig flere gange. (Udstødning på fruens bil var gået fra fra hinanden midt på, fixet med det samme, defekte frontkaliber (VARM fælg) fixet samme dag jeg ringede, hvorefter jeg tog på planlagt langtur senere fredag eftermiddag..)
Altid klar som aftalt, også selvom at der er kommet uforudsete ting, så knokler han bare til efter normal “fyraften”

Det betyder sku meget, når man er afhængig af begge biler, og bor uden for lov og ret.

Så sparer jeg mange penge ved at lave småtingene selv, og så har jeg råd til at overlade bilen til en Pro, når selvtilliden og evnerne slipper op. :)

Hvad angår oliepriser, synes jeg også at det er tyveri at skulle give så meget for en liter olie på et aut. værksted, når man ex, til min Ford, kan finde org. godkendt olie til noget der ligner 40 kr. literen.
Men fair nok, de skal også tjene penge - men så kunne avancen sættes anderledes op, således man ikke føler sig taget bagi :)
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af vw4ever » 17. dec 2018, 20:51

thg skrev:
17. dec 2018, 11:48
GaSelle skrev:
17. dec 2018, 11:41
Ja. Der skal nemlig være mening med galskaben, og det er der bare ikke, når det kommer til olie.

Sender jeg min Golf til service (autoriseret), så kommer jeg af med over 1000kr for at de skifter min medbragte olie.

Havde jeg ikke selv taget den med, havde de tager 200+moms pr. liter; jeg har købt hele dunken for 200kr inkl. moms (Castrol, åbningstilbud i T. Hansen).

Derudover er der miljøafgifter, avance på filter, "standardpris for service" og en "diverse post" der er så høj, at den må dække over nye sokker til mekanikeren, tre dåser bremserens og en hel rulle optøringspapir.

Havde olien nu koster 100kr/ltr, så havde det giver mening.

Jeg ville aldrig selv tage hverken kød, kartofler eller reservedele med på et værksted, men lige med olien - der er prisen let sammenlignelig, og der tager de røven på folk - i min optik.

Som Hans er inde på tidligere, så kan man ikke sammenligne det så sort/hvidt med olie og reservedele. Jeg kan købe præcist den samme olie mange andre steder, det er sikkert ikke tilfældet med reservedelene.

I øvrigt ville du fremstå mindre agressiv, hvis du sparede lidt på udråbstegnene ;)


Vil du så også tage Coca Cola, Tuborg og rødvin med på restaurant, som man jo kan købe identisk i supermarkeder til en brøkdel af prisen?

Alle virksomheder har nogle produkter de sælger, som der er urimelig høj fortjeneste på, sådan er det bare og det gælder sikkert også der hvor I selv arbejder.
Hvis restauranen sagde at det var ok selv at medbringe rødvin, så gjorde jeg :mrgreen:
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af vw4ever » 17. dec 2018, 20:59

Jepsen skrev:
17. dec 2018, 13:53
DanielB12 skrev:
17. dec 2018, 12:53
Vi fik at vide, at medbragte vi selv olie der ellers var forseglet og original etc etc, så ville værkstedet alligevel ikke yde garanti på olien, da det jo feks kunne være falsk.. så hvis der kom motorfejl så ville VW nok helt sikkert mistænke olien først og så skulle man tage den kamp..
Det manglede da også bare! Tænk hvis værkstede skulle give garanti for noget de ikke selv havde leveret? Det vil da ikke give nogen mening.......

Total idioti at medbringe olie til et værksted. Hvis du ikke bryder dig om deres priser syntes jeg godt nok ikke man skal handle hos dem.
Tak for etiketten, så er man en idiot, fordi man ikke har penge som skidt. Du køber altid selv der hvor varen er dyrest. For du er jo ikke en idiot ;)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
Jepsen
Nyt medlem
Indlæg: 326
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd for Aalborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af Jepsen » 17. dec 2018, 23:01

vw4ever skrev:
17. dec 2018, 20:59
Tak for etiketten, så er man en idiot, fordi man ikke har penge som skidt. Du køber altid selv der hvor varen er dyrest. For du er jo ikke en idiot ;)
Nej, nej og nej.
På mit VW værksted betaler jeg omkring 150 kr plus moms for motorolie. Er det billigt, ja det syntes jeg faktisk er ok.
Jeg har brugt det samme værksted i mere end 10 år med mange forskellige biler og er, og har altid været godt tilfreds. Lidt i tråd med noget skrevet tidligere fik jeg så endnu en positiv oplevelse med en bil jeg måtte bede om at få rettet lak småskader på. Fårige år fik jeg det nederste at den ene fordør malet, men i år besluttede jeg mig så for at få den anden sides for og bag-dør, forskærme samt tag og stolpe (for-rudekant havde små stenslag ved listen) malet. En omgan til ca 25k. Da bilen var færdig ringede værkfører og sagde han havde søgt Audi om kulance og jeg blot skulle betale 30%. Der er vel og mærke på en næsten 10 år gammel bil!
Se det er fanme god service. Tænk hvor mange liter olie jeg skulle have medbragt for at opnå samme rabat? :mrgreen: :mrgreen:

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af fjeppe » 17. dec 2018, 23:38

Jeg må også tilslutte mig dem der betaler for materialer der hvor arbejdet udføres.

Har man ikke råd, så må man lade vær, eller selv udfører det, hvilke der bestemt heller ikke er noget galt med. Der er der også visse småting jeg selv står for, såsom dækskifte og polering, men det er lige så meget fordi jeg hygger mig med det.

Jeg undersøger altid driftsomkostningerne inden jeg køber, og så køber jeg efter det min pengepung tillader.

u_bull
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 340 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af u_bull » 18. dec 2018, 01:37

Jeg ved sgu' ikke hvad de tager for motorolie ifm. service.
Der er jo digital servicebog, så jeg behøver ikke gemme kvitteringerne...

Jeg afleverer bilen.
Venter en times tid.
Bruger ventetiden på at drikke en kop (gratis) kaffe, læse i et (gratis) bilblad eller en avis, at prøvesidde og prøvepille min potentielt næste bil... (udskift evt. gratis med inkluderet hvis gratis gør ondt at læse)
Så kører jeg hjem igen.
Når regningen kommer, så betaler jeg den - og proceduren gentager sig vel om cirka 12-15 måneder...


Skulle jeg, for at spare ~4-500kr om året...:
- selv at køre til THansen for at købe olie
- forhandle med/overtale værkstedet til at at benytte min medbragte motorolie
- fremstå som en pengepuger - som kun øjensynligt alene benytter det aktuelle værksted for at få et helt specifikt stempel i mit servicehæfte

...ikke tale om...!

I givet fald har jeg ikke råd til den bil jeg kører i...
Så skulle jeg hellere have fravalgt et enkelt kryds på spisesedlen da bilen blev specificeret...
Eller køre med stålfælge om vinteren i stedet for alu...
Eller nøjes med at vaske hver 14. dag og ikke hver uge...
Eller undvære det fine stempel i mit servicehæfte...

Man kan ikke både få i pose og i sæk - det har min mor altid fortalt mig...
...og hvis i ikke ved det, så har mor altid ret...
These users thanked the author u_bull for the post (total 3):
DanielB12gudhjemLars - Sound2Vision

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af erlingvj » 18. dec 2018, 04:21

thg skrev:
17. dec 2018, 11:48

Vil du så også tage Coca Cola, Tuborg og rødvin med på restaurant, som man jo kan købe identisk i supermarkeder til en brøkdel af prisen?
Ja:
https://www.dr.dk/nyheder/penge/egen-vi ... koebenhavn

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af Tonny » 18. dec 2018, 07:21

Hele den her "bring egen olie med på VAG mærkeværksteder" - den er der jo kun fordi VAG mærkeværkstederne selv har åbnet op for det ;)

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af GaSelle » 18. dec 2018, 08:24

Tonny skrev:
18. dec 2018, 07:21
Hele den her "bring egen olie med på VAG mærkeværksteder" - den er der jo kun fordi VAG mærkeværkstederne selv har åbnet op for det ;)
Netop. Jeg sparker jo ikke døren ind, og forlanger det. De gange jeg har gjort det, har jeg spurgt pænt ved tidsbestillingen, om det var muligt. De kunne jo bare sige nej, hvis det ikke var ok med dem. Som tidligere skrevet, nævnte de også deres forbehold (hvilken olie det skulle være, ubrudt beholder etc.).
u_bull skrev:
18. dec 2018, 01:37
Jeg ved sgu' ikke hvad de tager for motorolie ifm. service.
Der er jo digital servicebog, så jeg behøver ikke gemme kvitteringerne...

Jeg afleverer bilen.
Venter en times tid.
Bruger ventetiden på at drikke en kop (gratis) kaffe, læse i et (gratis) bilblad eller en avis, at prøvesidde og prøvepille min potentielt næste bil... (udskift evt. gratis med inkluderet hvis gratis gør ondt at læse)
Så kører jeg hjem igen.
Når regningen kommer, så betaler jeg den - og proceduren gentager sig vel om cirka 12-15 måneder...


Skulle jeg, for at spare ~4-500kr om året...:
- selv at køre til THansen for at købe olie
- forhandle med/overtale værkstedet til at at benytte min medbragte motorolie
- fremstå som en pengepuger - som kun øjensynligt alene benytter det aktuelle værksted for at få et helt specifikt stempel i mit servicehæfte

...ikke tale om...!

I givet fald har jeg ikke råd til den bil jeg kører i...
Så skulle jeg hellere have fravalgt et enkelt kryds på spisesedlen da bilen blev specificeret...
Eller køre med stålfælge om vinteren i stedet for alu...
Eller nøjes med at vaske hver 14. dag og ikke hver uge...
Eller undvære det fine stempel i mit servicehæfte...

Man kan ikke både få i pose og i sæk - det har min mor altid fortalt mig...
...og hvis i ikke ved det, så har mor altid ret...
Jeg kører tit forbi en T.Hansen, og al den olie jeg har på lager var et åbningstilbud (en stor dunk af den rigtige Castrol Edge 5W/30 til 200kr). Jeg forhandler/overtaler ikke, jeg spørger bare pænt; fuldstændigt som at spørge om hvornår de har tid. Jeg har ikke indtryk af, at de har opfattet mig som en pengepuger. De sagde tværtimod at de godt kunne forstå mig, og at der var en del, der gjorde det. Det kan selvfølgelig variere efter landsdel.

For at gentage mig selv, så handler det ikke om "ikke at have råd" - det har jeg. Jeg er bare omkostningsbevidst, og det er noget andet. Jeg vasker i øvrigt også kun bil hver 14. dag. Ikke fordi jeg ikke har råd, men fordi jeg vasker i hånden, og hellere vil bruge tiden med min familie end at håndvaske to biler hver weekend. Min ene bil har også stålfælge på til vinterdæk, fordi jeg ikke er specielt forfængelig med det - det fungerer fint, og ser ok ud med org. hjulkapsler. Den anden har kun alu på, fordi der ikke fås stålfælge til den.
Senest rettet af GaSelle 18. dec 2018, 08:31, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af GaSelle » 18. dec 2018, 08:25

fjeppe skrev:
17. dec 2018, 23:38
Jeg må også tilslutte mig dem der betaler for materialer der hvor arbejdet udføres.

Har man ikke råd, så må man lade vær, eller selv udfører det, hvilke der bestemt heller ikke er noget galt med. Der er der også visse småting jeg selv står for, såsom dækskifte og polering, men det er lige så meget fordi jeg hygger mig med det.

Jeg undersøger altid driftsomkostningerne inden jeg køber, og så køber jeg efter det min pengepung tillader.
Bare lige for at slå det HELT fast. Så har det intet at gøre med, at have råd eller ej, for mit vedkommende.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af erlingvj » 18. dec 2018, 08:46

GaSelle skrev:
18. dec 2018, 08:25
fjeppe skrev:
17. dec 2018, 23:38
Jeg må også tilslutte mig dem der betaler for materialer der hvor arbejdet udføres.

Har man ikke råd, så må man lade vær, eller selv udfører det, hvilke der bestemt heller ikke er noget galt med. Der er der også visse småting jeg selv står for, såsom dækskifte og polering, men det er lige så meget fordi jeg hygger mig med det.

Jeg undersøger altid driftsomkostningerne inden jeg køber, og så køber jeg efter det min pengepung tillader.
Bare lige for at slå det HELT fast. Så har det intet at gøre med, at have råd eller ej, for mit vedkommende.
Enig.
Mærsk Mc-Kinney Møller havde fx en Ford Fiesta fordi han var bevidst om omkostningerne. Er det gået bedre i Mærsk efter hans død?

Brugeravatar
SteffenStork
Nyt medlem
Indlæg: 440
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:46
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hadsten
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af SteffenStork » 18. dec 2018, 08:54

Men hvor går grænsen?

Er det også forkert komme med afmonteret fælge og bede værkstedet om at at sætte egne medbragt dæk på?

Og til topic, så kan jeg godt følge cartrends forretningslinjer. Det lyder som om at de kan spare noget evt bøvl, men det lyder også som om at man kunne starte en forretning op og så hente nogle kunder som går forgæves ved cartrends.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"