Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 8. jan 2019, 06:28
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 7 times
Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Hej
Her efter nytår har VW lancerede en kampagne udstyrsniveau IQ.Drive, hvor de reklamerer med at man kan spare 40.000,- kr. Det er dejligt, når og hvis man skal have en ny bil nu, men jeg kan da godt få følelsen af, at deres normalpriser er højere end de burde være, for VW taber vel ikke penge på denne kampagne!!!! Og senere kan nye køber (efter perioden) have en forventning om at de kan få det samme i et prisleje der er svarende, og dermed skabe et vis pres og risiko for sure kunder , og er det godt for imagen.
Derfor kunne jeg godt tænke mig, at høre hvorfor i tror at VW kører sådan en kampagne nu?
Jeg kan selv komme på følgende muligheder:
1) Det har været nytår også skal der sælges biler for at kunne nå et forventet volume i 2019
2) For at skabe omtale og interesserede køber
3) For at brande IQ navnet, de r kommer til at være en del af fremtiden - ser det ud til
4) De teknikker der er inkluderede i kampagnen er nogle af dem, som VW skal bruge til at lave fremtidens bil, og har derfor brug for en masse erfaringer/data. VW vil derfor have så mange ud at køre med det, og pt. vælger for få køber det til
Her efter nytår har VW lancerede en kampagne udstyrsniveau IQ.Drive, hvor de reklamerer med at man kan spare 40.000,- kr. Det er dejligt, når og hvis man skal have en ny bil nu, men jeg kan da godt få følelsen af, at deres normalpriser er højere end de burde være, for VW taber vel ikke penge på denne kampagne!!!! Og senere kan nye køber (efter perioden) have en forventning om at de kan få det samme i et prisleje der er svarende, og dermed skabe et vis pres og risiko for sure kunder , og er det godt for imagen.
Derfor kunne jeg godt tænke mig, at høre hvorfor i tror at VW kører sådan en kampagne nu?
Jeg kan selv komme på følgende muligheder:
1) Det har været nytår også skal der sælges biler for at kunne nå et forventet volume i 2019
2) For at skabe omtale og interesserede køber
3) For at brande IQ navnet, de r kommer til at være en del af fremtiden - ser det ud til
4) De teknikker der er inkluderede i kampagnen er nogle af dem, som VW skal bruge til at lave fremtidens bil, og har derfor brug for en masse erfaringer/data. VW vil derfor have så mange ud at køre med det, og pt. vælger for få køber det til
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
For at sælge dieselbiler.
Fra 2013 til 2018 er salget af nye dieselbiler styrtdykket. I 2013 var 41% af de solgte VW Golf med diesel-motor. Nu er vi nede på 4%.
Min nabo læste også om kampagnen og tog straks til en VW-forhandler, men vendte skuffet hjem efter at sælgeren havde forsøgt at sælge ham en diesel -bil som han ikke ønskede.
Fra 2013 til 2018 er salget af nye dieselbiler styrtdykket. I 2013 var 41% af de solgte VW Golf med diesel-motor. Nu er vi nede på 4%.
Min nabo læste også om kampagnen og tog straks til en VW-forhandler, men vendte skuffet hjem efter at sælgeren havde forsøgt at sælge ham en diesel -bil som han ikke ønskede.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 198
- Tilmeldt: 26. nov 2017, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 21 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Han kunne også have læst kampagne betingelserne, der står klart og tydeligt at det kun gælder diesel.erlingvj skrev: ↑10. jan 2019, 20:34For at sælge dieselbiler.
Fra 2013 til 2018 er salget af nye dieselbiler styrtdykket. I 2013 var 41% af de solgte VW Golf med diesel-motor. Nu er vi nede på 4%.
Min nabo læste også om kampagnen og tog straks til en VW-forhandler, men vendte skuffet hjem efter at sælgeren havde forsøgt at sælge ham en diesel -bil som han ikke ønskede.
"Golf IQ.Drive fås kun som TDI."
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Der tager du grueligt fejl.
Han fik "WieW" med posten sendt fra den lokale VW-forhandler. Her er kampagnen omtalt på 4 hele A4-sider uden at det nogen steder er nævnt at det kun gælder diesel. Han er ikke en person der bruger IT ret ofte. Han mener at det er bondefangeri - det kan jeg kun give ham ret i.
- Vedhæftede filer
-
- WP_20190110_21_44_42_Pro.jpg (166.32 KiB) Vist 3656 gange
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 198
- Tilmeldt: 26. nov 2017, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 21 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Nu refererer jeg til www.volkswagen.dk som må være den officielle kilde til kampagnen.
Og der står der at det kun gælder TDI'er.
Om visse forhandlere er kreative skal jeg ikke kunne sige
Og der står der at det kun gælder TDI'er.
Om visse forhandlere er kreative skal jeg ikke kunne sige
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Du skriver "Han kunne jo også have læst..." Han har jo netop læst "VieW" grundigt. Hvis du mener at en person godt oppe i 70' erne der modtager et blad fra VW ikke opfatter bladet som "officielt" er du noget naiv.Vader skrev: ↑10. jan 2019, 22:07Nu refererer jeg til www.volkswagen.dk som må være den officielle kilde til kampagnen.
Og der står der at det kun gælder TDI'er.
Om visse forhandlere er kreative skal jeg ikke kunne sige
Hvor har du fra at Volkswagen.dk skulle være mere "officielt" end "VieW"?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 8. jan 2019, 06:28
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 7 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Som jeg læser det her i forummet har VW pt. svært med at levere biler til tiden, men samtidig er de i det dilemma at deres produktionslinie af dieselmotorer er temmelig ubelastet (og benzinlinien modsat) og derfor prøver de at flytte folk på denne måde. Er sådan det skal forstås?erlingvj skrev: ↑10. jan 2019, 20:34For at sælge dieselbiler.
Fra 2013 til 2018 er salget af nye dieselbiler styrtdykket. I 2013 var 41% af de solgte VW Golf med diesel-motor. Nu er vi nede på 4%.
Min nabo læste også om kampagnen og tog straks til en VW-forhandler, men vendte skuffet hjem efter at sælgeren havde forsøgt at sælge ham en diesel -bil som han ikke ønskede.
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Der er vidst også noget med et co2 regnskab.HansiTurbo skrev: ↑10. jan 2019, 22:47
Som jeg læser det her i forummet har VW pt. svært med at levere biler til tiden, men samtidig er de i det dilemma at deres produktionslinie af dieselmotorer er temmelig ubelastet (og benzinlinien modsat) og derfor prøver de at flytte folk på denne måde. Er sådan det skal forstås?
viewtopic.php?f=2&t=142604
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Der er helt givet en overproduktion af diesel-biler. Tag fx SEAT Arona. Hvis man vil have en diesel er det lager-varer. Vil man have en benzin er leveringstiden fra lang til ekstrem lang alt efter hvilke motor, der er tale om.HansiTurbo skrev: ↑10. jan 2019, 22:47Som jeg læser det her i forummet har VW pt. svært med at levere biler til tiden, men samtidig er de i det dilemma at deres produktionslinie af dieselmotorer er temmelig ubelastet (og benzinlinien modsat) og derfor prøver de at flytte folk på denne måde. Er sådan det skal forstås?erlingvj skrev: ↑10. jan 2019, 20:34For at sælge dieselbiler.
Fra 2013 til 2018 er salget af nye dieselbiler styrtdykket. I 2013 var 41% af de solgte VW Golf med diesel-motor. Nu er vi nede på 4%.
Min nabo læste også om kampagnen og tog straks til en VW-forhandler, men vendte skuffet hjem efter at sælgeren havde forsøgt at sælge ham en diesel -bil som han ikke ønskede.
Det er det samme over hele Europa. I Tyskland giver de op til 8.000€ i "skrotpræmie" hvis man bytter sin euro 1 - 5 diesel-bil med en ny euro 6 d temp. De biler forhandlerne tager i bytte havner ofte direkte i skrotpressen. Også fx en 9 år gamle Audi A3 diesel der teknisk set stadig er en 100% brugbar bil.
https://www.meinauto.de/lp-vw-umweltpraemie
Senest rettet af erlingvj 11. jan 2019, 03:03, rettet i alt 1 gang.
- Ztrejfer
- Medlem
- Indlæg: 943
- Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 79 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Egentlig bemærkelsesværdigt hvor hurtigt holdningsskiftet væk fra diesel er sket. Noget at fundere over, også for planlæggerne hos bilproducenterne.
Audi A3
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Dem der er indstillet på at køre en diesel-bil helt ned på 10 år eller mere og som ikke har planer om at køre til tyske storbyer kan jo gøre en ekstrem god handel (økonomisk set) for tiden, men for os der ofte skifter bil er diesel en lotteriseddel der ikke er værd at røre ved. Om 5 - 10 år når prisen på elbiler og lademulighederne er meget bedre end i dag vil benzin-bilerne blive "udsat" for fænomen.
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1380
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 418 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Man kunne også lease en diesel bil
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
- majland
- Medlem
- Indlæg: 1357
- Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 256 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Enten er jeg bare en meget dårlig forhandler, leasing selskaberne tjener styrtende med penge eller også har jeg bare en forkert forventning til prisniveauet for leasing - evt alle sammen. Men det kunne også skyldes at usikkerheden på at lease en 3-4år gammel premium dieselbil fra tyskland vitterlig er temmelig stor.
Op mod jul fik vi tre tilbud på leasing af en brugt tysker - hvor leasing selskabet skulle tage risikoen for rest værdi etc (ellers synes jeg ikke der var den store ide i leasing i forhold til køb)
Vi havde kig på Volvo XC70, Mercedes E stationcar og Superb Combi Scout som joker. Udgangspunktet var maks 4år og maks 100.000km med planer om at køre 25.000km/år i 3-4år
Volvo: 3,84 kr/km incl service
Mercedes: 4,20kr/km
Og det sammenlignede vi så lidt med leasingpriserne med en ny Superb (~2,50 kr/km) og konkluderede at så meget lækrere var de andre ikke ...
Til sidst stod vi og vaklede mellem at skulle have en Superb igen eller om vi skulle tage springet til en højere, men valgte så Kodiaq'en. Den var der ikke nogen attraktive leasingtilbud på den køber vi. Selvom en veludstyret superb og kodiaq koster omtrent det sammem (indenfor ~20-25000kr) så er der en venden til forskel på leasing priserne.
Men når man kigger på at værdien til beskatning af en superb 1.5 style dsg blot er 330.000 når prisen til privat salg med samme udstyr er tættere på 450.000 er det jo tydeligt at det danske afgiftssystem har spillet fallit.
http://ww2.skoda.dk/privatleasing/#carSuperbCombi
http://ww2.skoda.dk/fleetportal/superb/
http://ww2.skoda.dk/priser/superb/
Anders Majland
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
- _Jensen
- Medlem
- Indlæg: 1380
- Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
- Geografisk region: Bornholm
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 418 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Leasing er ikke for alle. Personligt passer det perfekt til mig, da jeg efter at havde kørt i ca 1 år i en bil, begynder at kede mig, derfor går igang med at søge efter den næste bil. Jeg bor på Bornholm, hvorved mit kørselsbehov ikke er stort, køre ca 14.000 km pr år. Leasing biler tilbyder ofte op til 15.000 kr som start, derefter 200 - 300 kr mere pr md, med 5.000 km årligt. Desuden plejer værditabet det første år, at være noget voldsomt. De ting skal jeg slet ikke bekymre mig om.
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4435 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Hvordan pokker kører du 14k rundt på bornholm?_Jensen skrev: ↑11. jan 2019, 12:15Leasing er ikke for alle. Personligt passer det perfekt til mig, da jeg efter at havde kørt i ca 1 år i en bil, begynder at kede mig, derfor går igang med at søge efter den næste bil. Jeg bor på Bornholm, hvorved mit kørselsbehov ikke er stort, køre ca 14.000 km pr år. Leasing biler tilbyder ofte op til 15.000 kr som start, derefter 200 - 300 kr mere pr md, med 5.000 km årligt. Desuden plejer værditabet det første år, at være noget voldsomt. De ting skal jeg slet ikke bekymre mig om.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 8. jan 2019, 06:28
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 7 times
Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive
Har bilfabrikanterne ikke selv noget af skylden for dette.
Hvis jeg var borgmester og har et ønske om byen skal have tilstrækkelig ren luft, politisk ønske/pres eller for at opfylde nogle EU krav, og jeg i mange år har hørt at dieselbiler var renere end med dagens viden, har politiker normal behov for at handle.
Nogle prøvede den umoralske vej, blev opdaget og må nu betale prisen med et produkt, der er mindre værd.