Side 1 af 1

Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 10. jan 2019, 20:25
af HansiTurbo
Hej

Her efter nytår har VW lancerede en kampagne udstyrsniveau IQ.Drive, hvor de reklamerer med at man kan spare 40.000,- kr. Det er dejligt, når og hvis man skal have en ny bil nu, men jeg kan da godt få følelsen af, at deres normalpriser er højere end de burde være, for VW taber vel ikke penge på denne kampagne!!!! Og senere kan nye køber (efter perioden) have en forventning om at de kan få det samme i et prisleje der er svarende, og dermed skabe et vis pres og risiko for sure kunder , og er det godt for imagen.

Derfor kunne jeg godt tænke mig, at høre hvorfor i tror at VW kører sådan en kampagne nu?

Jeg kan selv komme på følgende muligheder:
1) Det har været nytår også skal der sælges biler for at kunne nå et forventet volume i 2019
2) For at skabe omtale og interesserede køber
3) For at brande IQ navnet, de r kommer til at være en del af fremtiden - ser det ud til
4) De teknikker der er inkluderede i kampagnen er nogle af dem, som VW skal bruge til at lave fremtidens bil, og har derfor brug for en masse erfaringer/data. VW vil derfor have så mange ud at køre med det, og pt. vælger for få køber det til

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 10. jan 2019, 20:34
af erlingvj
For at sælge dieselbiler.
Fra 2013 til 2018 er salget af nye dieselbiler styrtdykket. I 2013 var 41% af de solgte VW Golf med diesel-motor. Nu er vi nede på 4%.
Min nabo læste også om kampagnen og tog straks til en VW-forhandler, men vendte skuffet hjem efter at sælgeren havde forsøgt at sælge ham en diesel -bil som han ikke ønskede.

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 10. jan 2019, 20:56
af Vader
erlingvj skrev:
10. jan 2019, 20:34
For at sælge dieselbiler.
Fra 2013 til 2018 er salget af nye dieselbiler styrtdykket. I 2013 var 41% af de solgte VW Golf med diesel-motor. Nu er vi nede på 4%.
Min nabo læste også om kampagnen og tog straks til en VW-forhandler, men vendte skuffet hjem efter at sælgeren havde forsøgt at sælge ham en diesel -bil som han ikke ønskede.
Han kunne også have læst kampagne betingelserne, der står klart og tydeligt at det kun gælder diesel.

"Golf IQ.Drive fås kun som TDI."

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 10. jan 2019, 21:52
af erlingvj
Vader skrev:
10. jan 2019, 20:56
Han kunne også have læst kampagne betingelserne, der står klart og tydeligt at det kun gælder diesel.

"Golf IQ.Drive fås kun som TDI."
Der tager du grueligt fejl.
Han fik "WieW" med posten sendt fra den lokale VW-forhandler. Her er kampagnen omtalt på 4 hele A4-sider uden at det nogen steder er nævnt at det kun gælder diesel. Han er ikke en person der bruger IT ret ofte. Han mener at det er bondefangeri - det kan jeg kun give ham ret i.

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 10. jan 2019, 22:07
af Vader
Nu refererer jeg til www.volkswagen.dk som må være den officielle kilde til kampagnen.
Og der står der at det kun gælder TDI'er.
Om visse forhandlere er kreative skal jeg ikke kunne sige

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 10. jan 2019, 22:20
af erlingvj
Vader skrev:
10. jan 2019, 22:07
Nu refererer jeg til www.volkswagen.dk som må være den officielle kilde til kampagnen.
Og der står der at det kun gælder TDI'er.
Om visse forhandlere er kreative skal jeg ikke kunne sige
Du skriver "Han kunne jo også have læst..." Han har jo netop læst "VieW" grundigt. Hvis du mener at en person godt oppe i 70' erne der modtager et blad fra VW ikke opfatter bladet som "officielt" er du noget naiv.
Hvor har du fra at Volkswagen.dk skulle være mere "officielt" end "VieW"?

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 10. jan 2019, 22:47
af HansiTurbo
erlingvj skrev:
10. jan 2019, 20:34
For at sælge dieselbiler.
Fra 2013 til 2018 er salget af nye dieselbiler styrtdykket. I 2013 var 41% af de solgte VW Golf med diesel-motor. Nu er vi nede på 4%.
Min nabo læste også om kampagnen og tog straks til en VW-forhandler, men vendte skuffet hjem efter at sælgeren havde forsøgt at sælge ham en diesel -bil som han ikke ønskede.
Som jeg læser det her i forummet har VW pt. svært med at levere biler til tiden, men samtidig er de i det dilemma at deres produktionslinie af dieselmotorer er temmelig ubelastet (og benzinlinien modsat) og derfor prøver de at flytte folk på denne måde. Er sådan det skal forstås?

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 11. jan 2019, 01:03
af KMDTHY
HansiTurbo skrev:
10. jan 2019, 22:47

Som jeg læser det her i forummet har VW pt. svært med at levere biler til tiden, men samtidig er de i det dilemma at deres produktionslinie af dieselmotorer er temmelig ubelastet (og benzinlinien modsat) og derfor prøver de at flytte folk på denne måde. Er sådan det skal forstås?
Der er vidst også noget med et co2 regnskab.
viewtopic.php?f=2&t=142604

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 11. jan 2019, 02:49
af erlingvj
HansiTurbo skrev:
10. jan 2019, 22:47
erlingvj skrev:
10. jan 2019, 20:34
For at sælge dieselbiler.
Fra 2013 til 2018 er salget af nye dieselbiler styrtdykket. I 2013 var 41% af de solgte VW Golf med diesel-motor. Nu er vi nede på 4%.
Min nabo læste også om kampagnen og tog straks til en VW-forhandler, men vendte skuffet hjem efter at sælgeren havde forsøgt at sælge ham en diesel -bil som han ikke ønskede.
Som jeg læser det her i forummet har VW pt. svært med at levere biler til tiden, men samtidig er de i det dilemma at deres produktionslinie af dieselmotorer er temmelig ubelastet (og benzinlinien modsat) og derfor prøver de at flytte folk på denne måde. Er sådan det skal forstås?
Der er helt givet en overproduktion af diesel-biler. Tag fx SEAT Arona. Hvis man vil have en diesel er det lager-varer. Vil man have en benzin er leveringstiden fra lang til ekstrem lang alt efter hvilke motor, der er tale om.

Det er det samme over hele Europa. I Tyskland giver de op til 8.000€ i "skrotpræmie" hvis man bytter sin euro 1 - 5 diesel-bil med en ny euro 6 d temp. De biler forhandlerne tager i bytte havner ofte direkte i skrotpressen. Også fx en 9 år gamle Audi A3 diesel der teknisk set stadig er en 100% brugbar bil.
https://www.meinauto.de/lp-vw-umweltpraemie

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 11. jan 2019, 02:56
af Ztrejfer
Egentlig bemærkelsesværdigt hvor hurtigt holdningsskiftet væk fra diesel er sket. Noget at fundere over, også for planlæggerne hos bilproducenterne.

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 11. jan 2019, 03:21
af erlingvj
Dem der er indstillet på at køre en diesel-bil helt ned på 10 år eller mere og som ikke har planer om at køre til tyske storbyer kan jo gøre en ekstrem god handel (økonomisk set) for tiden, men for os der ofte skifter bil er diesel en lotteriseddel der ikke er værd at røre ved. Om 5 - 10 år når prisen på elbiler og lademulighederne er meget bedre end i dag vil benzin-bilerne blive "udsat" for fænomen.

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 11. jan 2019, 07:32
af _Jensen
Man kunne også lease en diesel bil


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 11. jan 2019, 10:27
af majland
_Jensen skrev:
11. jan 2019, 07:32
Man kunne også lease en diesel bilBillede
Enten er jeg bare en meget dårlig forhandler, leasing selskaberne tjener styrtende med penge eller også har jeg bare en forkert forventning til prisniveauet for leasing - evt alle sammen. Men det kunne også skyldes at usikkerheden på at lease en 3-4år gammel premium dieselbil fra tyskland vitterlig er temmelig stor.

Op mod jul fik vi tre tilbud på leasing af en brugt tysker - hvor leasing selskabet skulle tage risikoen for rest værdi etc (ellers synes jeg ikke der var den store ide i leasing i forhold til køb)

Vi havde kig på Volvo XC70, Mercedes E stationcar og Superb Combi Scout som joker. Udgangspunktet var maks 4år og maks 100.000km med planer om at køre 25.000km/år i 3-4år

Volvo: 3,84 kr/km incl service
Mercedes: 4,20kr/km

Og det sammenlignede vi så lidt med leasingpriserne med en ny Superb (~2,50 kr/km) og konkluderede at så meget lækrere var de andre ikke ...

Til sidst stod vi og vaklede mellem at skulle have en Superb igen eller om vi skulle tage springet til en højere, men valgte så Kodiaq'en. Den var der ikke nogen attraktive leasingtilbud på den køber vi. Selvom en veludstyret superb og kodiaq koster omtrent det sammem (indenfor ~20-25000kr) så er der en venden til forskel på leasing priserne.

Men når man kigger på at værdien til beskatning af en superb 1.5 style dsg blot er 330.000 når prisen til privat salg med samme udstyr er tættere på 450.000 er det jo tydeligt at det danske afgiftssystem har spillet fallit.

http://ww2.skoda.dk/privatleasing/#carSuperbCombi
http://ww2.skoda.dk/fleetportal/superb/
http://ww2.skoda.dk/priser/superb/

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 11. jan 2019, 12:15
af _Jensen
Leasing er ikke for alle. Personligt passer det perfekt til mig, da jeg efter at havde kørt i ca 1 år i en bil, begynder at kede mig, derfor går igang med at søge efter den næste bil. Jeg bor på Bornholm, hvorved mit kørselsbehov ikke er stort, køre ca 14.000 km pr år. Leasing biler tilbyder ofte op til 15.000 kr som start, derefter 200 - 300 kr mere pr md, med 5.000 km årligt. Desuden plejer værditabet det første år, at være noget voldsomt. De ting skal jeg slet ikke bekymre mig om.

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 11. jan 2019, 12:32
af DanielB12
_Jensen skrev:
11. jan 2019, 12:15
Leasing er ikke for alle. Personligt passer det perfekt til mig, da jeg efter at havde kørt i ca 1 år i en bil, begynder at kede mig, derfor går igang med at søge efter den næste bil. Jeg bor på Bornholm, hvorved mit kørselsbehov ikke er stort, køre ca 14.000 km pr år. Leasing biler tilbyder ofte op til 15.000 kr som start, derefter 200 - 300 kr mere pr md, med 5.000 km årligt. Desuden plejer værditabet det første år, at være noget voldsomt. De ting skal jeg slet ikke bekymre mig om.
Hvordan pokker kører du 14k rundt på bornholm? :lol: :lol:

Re: Hvordan opstår en kampagne som IQ.Drive

: 11. jan 2019, 22:48
af HansiTurbo
erlingvj skrev:
11. jan 2019, 03:21
Dem der er indstillet på at køre en diesel-bil helt ned på 10 år eller mere og som ikke har planer om at køre til tyske storbyer kan jo gøre en ekstrem god handel (økonomisk set) for tiden
Har bilfabrikanterne ikke selv noget af skylden for dette.
Hvis jeg var borgmester og har et ønske om byen skal have tilstrækkelig ren luft, politisk ønske/pres eller for at opfylde nogle EU krav, og jeg i mange år har hørt at dieselbiler var renere end med dagens viden, har politiker normal behov for at handle.
Nogle prøvede den umoralske vej, blev opdaget og må nu betale prisen med et produkt, der er mindre værd.