Hvilken Skodaforhandler?

Besvar
Bimse2650
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af Bimse2650 » 18. mar 2012, 21:35

Er der nogen, der vil anbefale en god Skodaforhandler? Jeg har omsider besluttet mig for, at min næste bil skal være en Skoda Octavia combi, og nu er spørgsmålet bare, hvor jeg skal købe den.

Jeg leder efter en forhandler, hvor man får en god behandling, og en fornuftig pris. Hvis nogen har haft en god oplevelse med en forhandler, så hører jeg gerne om det? Jeg bor i København, men er villig til at køre langt efter den rigtige handel.

På forhånd tak!


Venlig hilsen
Ulrik
...der forhåbentlig meget snart er ejer af sin første VAG-maskine :)

Brugeravatar
Octavia Combi
Nyt medlem
Indlæg: 274
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hvidovre
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af Octavia Combi » 18. mar 2012, 21:45

Skoda Ishøj
Baldersbækvej nr. 2.... mener jeg...

Har ikke selv købt, men har gode erfaringer med reservedele og værkstedet.....

Vil mene det er et godt udgangspunkt for en god handel.... ;)
Få appetit ude, men spis hjemme ;O)
Beklager drenge.... Herrer Bilen blev til en KIA Rio 1,1 CRDI årgang 2012

copt
Nyt medlem
Indlæg: 423
Tilmeldt: 17. jun 2008, 18:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Havdrup
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af copt » 19. mar 2012, 06:30

Er bestemt ikke enige. Skulle ha skiftet en dør pga. Skade og bilen en nu malet om 7 gange. Har været der ude 3 gange. Hver gang jeg får bilen tilbage har bilen fået en nyt hak indv. Har fået nyt rat pga hak. Har hak i siderude hak i afdækning ve rudeknapper samt maling på døren indv. I sidste omgang er hele siden blevet malet, og der hvor man har sat tapen på oppe ved taget , ser mildest taget elendigt ud. Da jeg afhentede bilen var den fyldt med slibe støv.
jeg har nu skrevet til direktøren hos Skoda Ishøj for en uge siden men han svare ikke .
så nej aldrig Skoda Ishøj igen
Vw Touran 1,4 TSI DSG Highline DK- pakke, Teknik-pakke. Solgt
VW Golf 7,5 1,4TSI DSG Highline
BAKKAMERA, NAVIGATION DISCOVER MEDIA, MULTIFUNKTIONSLÆDERRAT MED VARME OG DSG SKIFTEFUNKTION, DAB+ MODTAGER kr. 2 STK. USB STIK, DK PAKKE , DK KOMFORTPAKKE CAR-NET "GUIDE & INFORM" 3 ÅR SIDESPEJLE, EL-KLAPBARE kr, PARKERINGSSENSORER, FOR OG BAG MOBILTELEFONFORBEREDELSE COMFORT IFM. NAVIGATION, RYGERPAKKE INSTRUMENTER, DIGITALE - ACTIVE INFO DISPLAY

Skoette
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 17. jan 2010, 19:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7323
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af Skoette » 19. mar 2012, 07:49

Jeg har rigtig gode erfaringer med Skoda Ejby godt nok lidt fra Kbh. Der har jeg købt begge mine Skoda'er og der har ikke været det mindste ;-)
Skoda Octavia RS 2.0 tfsi 2006. med Columbus navi
Skoda Octavia 3 combi 2,0 Tdi elegance dsg. 2014

Bimse2650
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af Bimse2650 » 21. mar 2012, 22:53

Tak for input til jer tre :-) Jeg sætter stor pris på jeres svar.

Måske jeg skal en tur til Ejby inden jeg underskriver en slutseddel...

/Ulrik

Skoette
Nyt medlem
Indlæg: 176
Tilmeldt: 17. jan 2010, 19:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7323
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af Skoette » 22. mar 2012, 07:49

Jeg har faktisk lige handlet der igen har byttet fabien ud med en ny octavia 1,2 tsi family ;-)
Skoda Octavia RS 2.0 tfsi 2006. med Columbus navi
Skoda Octavia 3 combi 2,0 Tdi elegance dsg. 2014

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af erlingvj » 22. mar 2012, 08:44

copt skrev:Er bestemt ikke enige. Skulle ha skiftet en dør pga. Skade og bilen en nu malet om 7 gange. Har været der ude 3 gange. Hver gang jeg får bilen tilbage har bilen fået en nyt hak indv. Har fået nyt rat pga hak. Har hak i siderude hak i afdækning ve rudeknapper samt maling på døren indv. I sidste omgang er hele siden blevet malet, og der hvor man har sat tapen på oppe ved taget , ser mildest taget elendigt ud. Da jeg afhentede bilen var den fyldt med slibe støv.
jeg har nu skrevet til direktøren hos Skoda Ishøj for en uge siden men han svare ikke .
så nej aldrig Skoda Ishøj igen
Fuldstændig enig.
Vi skulle har monteret original CL-fjernbetjenig i vores tidligere Fabia. Da vi fik bilen igen var der:
1) en stor sort fedtplet på forsædet
2) et brækket håndtag til forklappen
3) en revnet plastafdækning ved samme

De skulle have bilen 2 gange, før alt var OK. De 2 plastdele var i restordre og de hævdede at de "bare" havde glemt at fortælle mig, at mekanikeren havde være uheldig.

copt
Nyt medlem
Indlæg: 423
Tilmeldt: 17. jun 2008, 18:48
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Havdrup
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af copt » 22. mar 2012, 12:04

min sag er ikke afsluttet endnu og har kontaktet Semler Gruppen.
magter ikke at bruge mere tid på det
Vw Touran 1,4 TSI DSG Highline DK- pakke, Teknik-pakke. Solgt
VW Golf 7,5 1,4TSI DSG Highline
BAKKAMERA, NAVIGATION DISCOVER MEDIA, MULTIFUNKTIONSLÆDERRAT MED VARME OG DSG SKIFTEFUNKTION, DAB+ MODTAGER kr. 2 STK. USB STIK, DK PAKKE , DK KOMFORTPAKKE CAR-NET "GUIDE & INFORM" 3 ÅR SIDESPEJLE, EL-KLAPBARE kr, PARKERINGSSENSORER, FOR OG BAG MOBILTELEFONFORBEREDELSE COMFORT IFM. NAVIGATION, RYGERPAKKE INSTRUMENTER, DIGITALE - ACTIVE INFO DISPLAY

Bimse2650
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af Bimse2650 » 7. apr 2012, 23:09

Tak for alle svarene.

Jeg har talt med flere forhandlere og endte med at handle hos Skoda i Virum (Virum Motor co.). Indtil videre går det godt :) Glæder mig til at få min nye Octavia Tivoli leveret!

Venlig hilsen
Ulrik

Robert A
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 3. sep 2011, 11:32
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af Robert A » 7. apr 2012, 23:41

jeg har været mere end tilfreds med skoda i holbæk.
har haft et par garanti ting med en fabia jeg har haft, de har altid taget den ind uden brok, og stillet lånebil til rådighed hver gang

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af clausvp » 10. apr 2012, 14:19

Jeg har kun godt at sige om Skoda Helsinge! http://www.skoda-helsinge.dk/

Sofaw
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13. jan 2014, 19:32
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af Sofaw » 13. jan 2014, 20:20

Jeg kan kun sige dårligt om skoda i helsinge.

Skulle købe en octavia elegance og mødte den mest sure og firkantede bilsælger, ever. Ikke et smil, ingen venlighed. Tilmed ville han (en af indehaverne) ikke give en pris for min gamle bil - nej, det skulle først vurderes, når den nye bil kom (altså skulle jeg bære risikoen for længere levering og hans eventuelle fejlskøn!). Oveni var han så fræk, at han sagde, at ingen skodaforhandlere, overhovedet, ville give en byttepris inden levering (dette var naturligvis intet problem i hillerød). Løgnen fortsatte, da han ville køre et leveringstrick, idet han påstod, at der var mindst 4-5 måneders leveringstid. Det var så hér, at jeg trak et tilbud fra hillerød op og spurgte, hvordan det kunne være, at de i hillerød kunne levere tidligere. "øøhhh, ja, tja - måske kan vi ændre lidt i det her...og se på nogen af de biler vi allerede har i bestilling". Vupti, så kunne han godt levere på kun et par måneder pludselig.
Elendigheds-showet i helsinge sluttede med, at han ikke ville give nogen pris på bilen, idet jeg ikke skulle presse ham og andre andre forhandlere ned i pris. Men han kunne dog sige, at han ville kunne give et lidt bedre tilbud end de andre, hvis jeg skrev under pronto, men altså under ovennævnte betingelser for byttebil (not in my life!). Altså "come on" - vil man sælge eller ikke sælge? De "stakkels" forhandlere kan da bare sige nej - og hvad med konkurrencelovgivningen, hvor det klart og tydeligt står, at man skal kunne sammenligne priser? Nuvel, men så tog jeg da lidt rundt hos andre forhandlere i nordsjælland og endte til sidst (igen) i hillerød og fik efter hårde (men reelle og anstændige forhandlinger i en ordentlig tone) forhandlet bilen ned i et leje, så jeg synes, at jeg har gjort en god handel, og hvor jeg gerne vil komme igen!

Men helsinge - aldrig, aldrig!

DanK
Nyt medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 12. sep 2008, 16:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Albertslund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af DanK » 13. jan 2014, 22:54

Jeg bruger skoda i Roskilde. Både værkstedet, og så har jeg handlet en enkelt ny bil hos dem :)

Dan
It ain't the size of the car that matters, it's the arm hanging out of the window.

HenrikLind
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19. nov 2015, 21:44
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af HenrikLind » 9. dec 2015, 21:20

Hermed en uforbeholden anbefaling af Skoda Ejby, Fyn.

5 stjerner, fantastisk service og fair behandling!
Jeg vil helt klart anbefale alle som overvejer at købe ny/brugt Skoda, eller have repareret Skoda/VW på fyn og i trekantsområdet, at køre forbi Skoda Ejby til en snak/forhandling, inden man handler med de øvrige Skoda-forhandlere i området.


Grundlaget for anbefalingen - den “korte” version:
Køb af brugtbil hos Skoda Ejby ultimo Maj 2015. Km-stand på bil ca.150’000. God, enkel og fair forhandling på købspris. Jeg havde selv en række punkter som jeg ønskede vurderede/udbedrede, og forbeholdte mig derudover en FDM-brugtbiltest med udbedring af eventuelle kritikpunkter. Dette blev taget positivt imod.
FDM-testen viste, overraskende for både Skoda Ejby og jeg, en række større reparationer (bl.a. ny kobling/svinghjul, kondensator, AC-kompressor, ny trækkrog). Alle disse blev udbedrede, inkl. de relevante af mine egne punkter, uden større modvilje.

Allerede kort efter købet havde jeg problemer med vinduesviskerne som havde en periodisk fejl hvor de standsede brat på ruden. Så det i første omgang bare an, da jeg tilskrev det ir ved viskermotor/viskerarm idet bilen havde stået hos forhandleren i ca 1 år.. Pludselig cirka 4 mdr efter købsdato gik vinduesviskerne helt i stå - Henvendte mig til Skoda Ejby som så på bilen samme dag på vej hjem fra arb. Konstaterede at viskertrækket var knækket. Fik det skiftet næste dag på garantien.

Bilen havde derudover helt fra starten haft et issue med klimaanlægget. Min hustru beklagede sig over konstant kold luft ved fødderne i passagersiden. Efter i en længere periode at have forsøgt at skrue op/ned for den to-zonede klima og div blæser-opsætninger gik jeg ind på http://www.vagcars.dk og søgte på problemstillingen. Her fandt jeg andre med samme problemstilling ved VW og Skoda. - Kontaktede derefter en god kollega som havde tilgang til VCDS-aflæser og fik her bekræftet mistanken om en defekt temperatur-føler i passagersiden. Forbeholdte Skoda Ejby problemet kun godt 1 uge før garantien udløb, og de har nu udbedret fejlen, igen på garantien med 100% dækning af reservedele og arbejdsløn inkl. gratis lånebil. - Ingen dikkedarer!!

SÅDAN, det kalder jeg god service og et værksted der står ved deres garanti og forpligtelser over for kunden.

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af JerrilD » 9. dec 2015, 21:21

Har også kun gode erfaringer med skoda Ejby! de får min varmeste anbefalinger!
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Kenho
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 23. okt 2012, 07:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 9 times
Been thanked: 17 times

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af Kenho » 2. jan 2016, 07:17

Tillader mig lige at vække og låne tråden :)
Min svoger skal ud og handle en Octavia combi da de venter sig med nr. 2
Han har fundet ud af at det skal være 1.4 tsi i elegance modellen og har fundet nogle stykker til ca. 270.000
De har kørt mellem 11-30.000 km. og er i princippet allerede 1 år gamle da de er fra 2015
Min tanke går på hvad en helt ny reelt bliver handlet til, altså inkl. rabat, for er der ikke en kæmpe forskel på en demobil og en ny, så er det da at foretrække ?
Er der nogle af jer der har handlet i november eller december som kan give lidt info på det område og hos hvilken forhandler man skal henvende sig til. ?
2020 Audi A3 cabriolet 2.0 tfsi Quattro Stronic
2021 BMW 530e M-sport

edbepOct3
Nyt medlem
Indlæg: 180
Tilmeldt: 19. apr 2016, 14:33
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 223 times
Been thanked: 19 times

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af edbepOct3 » 2. feb 2017, 12:38

Meget tilfreds med Skoda Amager, sælger Henrik Hansen Lund hhl@skoda-amager.dk
God pris på den nye, leveret før tid. Tag en snak med ham.
Skal lige bemærkes jeg har ingen forbindelser til hverken Skoda Amager eller Henrik, bare en særdeles tilfreds kunde. :D
Senest rettet af edbepOct3 24. feb 2017, 11:14, rettet i alt 1 gang.
Kun En Tåbe Frygter Ikke Haven
Touran 1,5 Tsi DSG Highline Family
Tidligere: Skoda Octavia III 1,4 150Hk Style - Tour De France. Octavia 1,6Tdi-Elegance
Ford Mondeo 2.0, Citroen Xara VTR

blackbox
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 30. okt 2014, 15:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilken Skodaforhandler?

Indlæg af blackbox » 2. feb 2017, 15:23

kan kun tilslutte mig skoda amager, henrik lund hansen, har i 2015/2016 købt 7 biler af ham, og han er professionel til fingerspidserne

hils ham fra Carsten (blackbox data), så er han ekstra flink

mvh Carsten

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"