Rigtig dårlig service hos VW Agerely, Aabenraa

Besvar
buddalight
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 1. jun 2012, 19:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Rigtig dårlig service hos VW Agerely, Aabenraa

Indlæg af buddalight » 1. jun 2012, 20:08

Købte en VW Multivan T5, 11/2004, 125.000 km for 360.000 hos Agerley. Efter en måned blev der skiftet gløderør, tårnlejer begge sider foran samt rudehejs fordør (Agerley betalte reparationerne). En måned senere kunne den ikke starte. Fik batterier chekket hos VW på Sjælland som oplyste at begge batterier var defekte. Måtte selv betale udskiftning da Agerley afviste at dække udgiften - dette selv om bilen da jeg hentede den i Aabenraa måtte have starthjælp.

Lige nu, 4 1/2 måned efter jeg hentede bilen, kører den ekstremt dårligt og hakker ekstremt meget (Kængurodiesel) lige så snart jeg træder på speederen. Fik skriftligt tilsagn fra Agerley om, at jeg på hans regning kunne få den fejlsøgt hos min egen VW forhandler på Sjælland. Da den var undersøgt (Uden resultat) meddelte Agerley, at han alligevel ikke ville betale for fejlsøgningen (1.500 kr.). Han har nu også afvist at reparere bilen. Han har tilbud at lave fejlundersøgelse på sit eget værksted i Aabenraa, men at rep. er for min regning. FLOT - hvordan kører jeg til Aabenraa i en bil som ikke er til at køre i. Magen til dårlig service fra et aut. værksted skal man lede længe efter. SÅ TÆNKT DIG MEGET GRUNDIGT OM IDEN DU KØBER BRUGT BIL HOS AGERLEY I AABENRAA eller sørg for at få alt på skrift med garanti, da du ellers risikerer at blive tørret max.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Rigtig dårlig service hos VW Agerely, Aabenraa

Indlæg af AU-R8 » 1. jun 2012, 20:13

Du har vel købelovens rettigheder.

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Rigtig dårlig service hos VW Agerely, Aabenraa

Indlæg af qasq » 1. jun 2012, 20:47

Hmm lyder surt… men prøv også at se det fra hans side. Han modtager en henvendelse fra en kunde der fortæller der er noget galt med hans bil, han indvilliger i at betale for fejlfindingen (meget sort efter min mening), resultatet af fejlfindingen er at der ingen fejl er…
Nu får vi ikke detaljerne i sagen så jeg vil undlade at kommentere på hvem der er skurken, men principielt set forstår jeg godt at han ikke vil betale for fejlfinding hvor ingen fejl blev fundet.

Håber I finder en løsning.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Rigtig dårlig service hos VW Agerely, Aabenraa

Indlæg af ReneBo » 1. jun 2012, 20:54

Begge de T5 jeg har i mit firma begynder også at hoppe hver gang brændsstofilteret skal skiftes. Det var da værd at prøve. De er iøvrigt 2,5 130hk's.
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Rigtig dårlig service hos VW Agerely, Aabenraa

Indlæg af Krog » 2. jun 2012, 16:43

FDM kan blive din ven, ved sådanne episoder er det bare at kontakte dem. Er du endnu ikke medlem, så bliv det gerne lidt kvikt. Det er nemlig meget afgørende at du får gjort noget inden bilen runder 6 måneder. Jo før jo bedre..
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

buddalight
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 1. jun 2012, 19:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rigtig dårlig service hos VW Agerely, Aabenraa

Indlæg af buddalight » 2. jun 2012, 22:42

AU-R8 skrev:Du har vel købelovens rettigheder.
Tak for indlæg :-) Jeg er medlem af FDM og de er på sagen. Håber VW i Frederikssund kan finde fejlen når de skal have bilen til fornyet undersøgelse den 11. juni. Det er rigtigt at man efter købeloven har 6 mdr. reklamationsret, men kun såfremt fejlen antages at have været tilstede ved levering, og det er ikke alle fejl, som man i købelovens forstand kan antage har været til stede ved levering. Så nu må vi se hvad VW finder ud af. Det vigtigste er bare at bilen kommer til at køre igen :-)

buddalight
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 1. jun 2012, 19:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rigtig dårlig service hos VW Agerely, Aabenraa

Indlæg af buddalight » 3. jun 2012, 22:03

qasq skrev:Hmm lyder surt… men prøv også at se det fra hans side. Han modtager en henvendelse fra en kunde der fortæller der er noget galt med hans bil, han indvilliger i at betale for fejlfindingen (meget sort efter min mening), resultatet af fejlfindingen er at der ingen fejl er…
Nu får vi ikke detaljerne i sagen så jeg vil undlade at kommentere på hvem der er skurken, men principielt set forstår jeg godt at han ikke vil betale for fejlfinding hvor ingen fejl blev fundet.

Håber I finder en løsning.
Ja det kan du da have ret i :-) - men man sender mig en mail, hvori man bekræfter, at man vil betale for fejlsøgning - og efterfølgende vil man så ikke betale alligvel. Så kunne man jo have betinget sig, at man udelukkende ville betale, såfremt der rent faktisk blev konstateret en fejl :-) Nå - men 1.500 kr. er også peanuts i min verden - det er mere princippet.

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Rigtig dårlig service hos VW Agerely, Aabenraa

Indlæg af Krog » 5. jun 2012, 12:56

buddalight skrev:
qasq skrev:Hmm lyder surt… men prøv også at se det fra hans side. Han modtager en henvendelse fra en kunde der fortæller der er noget galt med hans bil, han indvilliger i at betale for fejlfindingen (meget sort efter min mening), resultatet af fejlfindingen er at der ingen fejl er…
Nu får vi ikke detaljerne i sagen så jeg vil undlade at kommentere på hvem der er skurken, men principielt set forstår jeg godt at han ikke vil betale for fejlfinding hvor ingen fejl blev fundet.

Håber I finder en løsning.
Ja det kan du da have ret i :-) - men man sender mig en mail, hvori man bekræfter, at man vil betale for fejlsøgning - og efterfølgende vil man så ikke betale alligvel. Så kunne man jo have betinget sig, at man udelukkende ville betale, såfremt der rent faktisk blev konstateret en fejl :-) Nå - men 1.500 kr. er også peanuts i min verden - det er mere princippet.
Hvis du har det på mail at han vil betale, så er der imo ikke så meget at rafle om. Han skal til lommerne om han vil eller ej.. De 1500,- skal du på ingen måde betale også lade ham slippe.
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Rigtig dårlig service hos VW Agerely, Aabenraa

Indlæg af AU-R8 » 5. jun 2012, 13:11

buddalight skrev:
AU-R8 skrev:Du har vel købelovens rettigheder.
Tak for indlæg :-) Jeg er medlem af FDM og de er på sagen. Håber VW i Frederikssund kan finde fejlen når de skal have bilen til fornyet undersøgelse den 11. juni. Det er rigtigt at man efter købeloven har 6 mdr. reklamationsret, men kun såfremt fejlen antages at have været tilstede ved levering, og det er ikke alle fejl, som man i købelovens forstand kan antage har været til stede ved levering. Så nu må vi se hvad VW finder ud af. Det vigtigste er bare at bilen kommer til at køre igen :-)
Har man ikke 6 måneders garanti og herefter 18 måneders reklamationsret, det sidste er nok ikke så meget værd på en ældre bil.

buddalight
Helt nyt medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 1. jun 2012, 19:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rigtig dårlig service hos VW Agerely, Aabenraa

Indlæg af buddalight » 9. jul 2012, 22:18

buddalight skrev:
qasq skrev:Hmm lyder surt… men prøv også at se det fra hans side. Han modtager en henvendelse fra en kunde der fortæller der er noget galt med hans bil, han indvilliger i at betale for fejlfindingen (meget sort efter min mening), resultatet af fejlfindingen er at der ingen fejl er…
Nu får vi ikke detaljerne i sagen så jeg vil undlade at kommentere på hvem der er skurken, men principielt set forstår jeg godt at han ikke vil betale for fejlfinding hvor ingen fejl blev fundet.

Håber I finder en løsning.
Ja det kan du da have ret i :-) - men man sender mig en mail, hvori man bekræfter, at man vil betale for fejlsøgning - og efterfølgende vil man så ikke betale alligvel. Så kunne man jo have betinget sig, at man udelukkende ville betale, såfremt der rent faktisk blev konstateret en fejl :-) Nå - men 1.500 kr. er også peanuts i min verden - det er mere princippet.
VW har konstateret at tandempumpen var defekt. Den er udskiftet hos VW i Fr-sund (7000 kr.) og kører nu perfekt. Har indtil nu haft følgende udgifter inden for det første halve år siden jeg købte bilen: Nyt batteri 1500 - fejlsøgning 1500 - ny tandempumpe 7000. Agerley vil ikke dække noget som helst af det fortsat. Han ville gerne selv søge fejl på bilen men kun i Aabenraa (380 km fra hvor jeg bor). Bilen kørte ekstremt dårligt så det var ikke en mulighed. Jeg har derfor fået den repareret på andet vw værksted på hans regning. Har indtil videre bekostet 10.000 kr. - håber FDM får minimeret mine udgifter - evt. ved et forlig. Ellers skal pumpen undersøges af sagkundig (2000 kr.) og sagen sendes til ankenævn for biler (500) FÅr jeg medhold skal Agerley betale mine udgifter incl. udgift til sagkyndig og klagenævn. Håber det bliver klaret i mindelighed så jeg slipper for alt det bøvl :roll:

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"