Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Besvar
Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af qasq » 6. jun 2012, 22:54

For en måneds penge siden fik jeg skiftet svinghjul og kobling i min Golf.
Normalt benytter jeg mig med glæde af Bilcenter Charlottenlund, men da dette var et lidt større projekt have jeg indhentet lidt forskellige tilbud og her kom Autohouse Ballerup med et attraktivt tilbud.
Opgaven blev både udført til tiden og til den aftalte pris, så det er ikke her mit sure opstød ligger, nej men der i mod i detaljen.


Det første jeg lagde mærke til var, at mine relativt nyvaskede fælge og motor cover have fået nogle skønne olie fingre og fodaftryk.

Billede


Billede


Nå pyt, jeg må bare selv igang med spand og sæbe tænkte jeg.


Jeg sætter mig ind i bilen, starter, og trykker koblingspedalen ned… helt ned i gulvet. Min første indskydelse var; det var da mærkeligt, men okay koblingen er jo lige blevet skiftet. Jeg prøver at sætte den i gear, det kan ikke lade sig gøre, hmm… jeg slipper pedalen og den bliver nede.


Billede


Ind og snak med indehaveren og høre om det er gået lige stærkt nok med at få bilen losset ud af døren.
30 min senere er koblingen blevet udluftet og jeg kan trille hjem ad.

Da jeg kommer hjem og står og skure med vand og sæbe, opdager jeg at den gummihætte der sidder om elkablerne på starteren sidder lidt mærkeligt.
Ganske rigtigt ja, den er ikke kommet til at se sådan ud af sig selv.

Billede


Mit bud er at de har fået monteret kablerne uden at have trukket gummihætten ned over først.
Om det overhoved har været hurtigere at skære den i stykker tvivler jeg på.


Senere samme aften opdager jeg at manden med oliefingre også har været på besøg inde i kabinen.

Billede
(Lidt sært at se på billederne, men IRL var det ret tydeligt)


Olien på fælgen og motor coveret trak jeg bare på skuldrene over, men den itu skårende hætte og olien inde i kabinen er et godt stykke over min grænse for acceptabelt.

Dagen efter køre jeg ud til Autohouse Ballerup og får olien fjernet uden problemer og vi aftaler at de skal bestille en ny gummihætte til dagen efter.
Næste dag tropper jeg op som aftalt - men nu kan en nye gummihætte slet ikke skaffes og de vil prøve at lime den!? Det er mildes talt ikke et forslag for er begejstret for og det viser sig da også at geniet ude på værksteder ikke formår at få det til at holde.
På det her tidspunkt har de for længst annerkendt at det er deres fejl og da limningen mislykkedes er de da også hurtige til at forslå; vi bestiller en helt nyt. Øhhh ligesom for to dage siden, hvor den så alligevel ikke fandtes… eller prøvede I bare at pule mig og I er netop blevet taget i det?
I tredje forsøg formår de endelig at bestille og montere.

Nu har Autohouse Ballerup desværre kun åbningstider i samme tidsrum som jeg selv arbejder, så med disse ord må jeg bare konstatere at en skide gummihætte til 5kr endte med at koste mig 3 arbejdstimer og 60km i kørsel - og havde jeg ikke skrevet dette indlæg havde det fuldstændig konsekvensløst lykkedes dem at udvide mit anal.


Edit: 17-maj-2013: så skulle billederne virke igen, eller så send en PM så fikser jeg dem.
Senest rettet af qasq 17. maj 2013, 10:44, rettet i alt 1 gang.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af Sorens2 » 7. jun 2012, 05:57

Viser igen at værkstedsbesøg er en tillidssag.

Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
aabm
Medlem
Indlæg: 521
Tilmeldt: 21. feb 2010, 15:22
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydvest fyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af aabm » 7. jun 2012, 06:41

Sorens2 skrev:Viser igen at værkstedsbesøg er en tillidssag.

Søren S2
Lige præcis!! ;)
Nye fornuftige bil : Mitsubishi colt cleartec intense 1,3, 2009
Nr 2 bil : Hyundai i10 go air, 2015
Legetøj / sommertransport : Kawasaki KLR 600 1986 (solgt - snøft)
Gamle bil . Passat 3bg variant 1,9 Tdi 74kW/101hk fra januar 2004. AVB. (solgt)

Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af MKay » 7. jun 2012, 07:12

Jeg har selv brugt dem og blevet lidt skuffet. Som her var det ikke noget alvorligt men alligevel ikke i orden.

Fik skiftet benzinpumpe. Da bilen skullen hentes havde de været nødt til at skifte niveaumåleren. Jeg påstod at de selv havde ødelagt den så de selv måtte betale. Jeg regnede nok ikke med at slippe men måtte da lige prøve.
Så fik jeg en historie om at lærlingen godt havde set den viste forkert da han skubbede den ind fra pladsen :roll: Det er bare ikke realistisk, for selvfølgelig har jeg selv kontrolleret benzinniveau, på en bil der ikke vil starte. Så den måler måtte de selv dække :lol:

Nu bruger jeg SMC Gladsaxe og Norn :)
Skoda Octavia 3

Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af MKay » 7. jun 2012, 07:15

Men derudover, hvordan kører bilen så nu?
Før og efter skiftet.

Jeg har jo selv en med manuel gearkasse, der er lidt svær at koble til i en gang i mellem.
Skoda Octavia 3

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af Don Karnage » 7. jun 2012, 07:47

Trist oplevelse!

Jeg er ALTID med når nogen skruer på min bil. Med mindre det er nogen jeg virkelig stoler på gør det ordenligt.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Brugeravatar
hammarborg
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. maj 2012, 14:51
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af hammarborg » 7. jun 2012, 09:34

Ja det er trist at de kan fucke så meget op i tingene nogle gange. Ellers næste gang du skal have lavet noget, så prøv AGL i Brønshøj, det er et nyt sted jeg er begyndt at gå, og de går meget op i detaljer. Da de skiftede min servopumpe plus tandstang, gik der en sensor på ESP(som jeg havde haft problemer med før jeg tog derhen), og den skiftede de ganske gratis, da de følte det var noget de havde skyld i, selvom jeg sagde hvordan landet lå. Har efterfølgende været der tre gange, og specielt en der hedder Michael som er afdelingsleder, er altså frisk på at yde lidt ekstra service. Og deres priser er altså ikke helt hen i vejret.

Så har du ihvertfald et nyt sted at prøve næste gang den skal på værksted.

manilla
Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 20. jun 2011, 17:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af manilla » 7. jun 2012, 09:50

Trist, vil give søren ret i det er en tillidssag, men det er den her slags mekanikere/teknikere der ødelægger rygtet, og omtalen af et værksted...For lur mig om der ikke er mindst bare 1 mand på stedet der er super...ingen sorte fingre..kvalitets arbejde hver gang osv...For han ved inderst inde han KAN, og så er der andre på værkstedet der ødelægger det hele ry..omtale. feks herren her med de sorte fingre, og vigtige ting feks skåret en gummibeskytter op osv...meget dårligt..håber dem der KAN vil snart være foregangs mænd for dem som er så sløsede, og eller få et værkstedsmøde med værkfører hvor disse ja...såkaldte mekanikerer får at vide de altså skal lave det ordentligt.

ps håber de får de ting rengjordt igen, og håber ikke du kommer ud for dette mere. ;)
tidligere biler. wauxhall chevette 75, manta 76, kadett gsi 88, ascona b 76, ascona b klubrally 78, golf gti 84, peogoet 205 gti 86, golf cab 91, vw 1200 de luxe 61, scirocco 1.6 gti 78, golf 1 79.

mc kort= ja.dog ingen cykel.
knallert puch ms 50, 79. macthing numbers.

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af kimhemm » 7. jun 2012, 11:26

manilla skrev:Trist, vil give søren ret i det er en tillidssag, men det er den her slags mekanikere/teknikere der ødelægger rygtet, og omtalen af et værksted...For lur mig om der ikke er mindst bare 1 mand på stedet der er super...ingen sorte fingre..kvalitets arbejde hver gang osv...For han ved inderst inde han KAN, og så er der andre på værkstedet der ødelægger det hele ry..omtale. feks herren her med de sorte fingre, og vigtige ting feks skåret en gummibeskytter op osv...meget dårligt..håber dem der KAN vil snart være foregangs mænd for dem som er så sløsede, og eller få et værkstedsmøde med værkfører hvor disse ja...såkaldte mekanikerer får at vide de altså skal lave det ordentligt.

ps håber de får de ting rengjordt igen, og håber ikke du kommer ud for dette mere. ;)
Ja jeg har selv fået lavet lidt af en derude og han er i hvert fald dygtig og en af de få der får lov at rode med min bil :)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af qasq » 7. jun 2012, 20:16

MKay skrev:Men derudover, hvordan kører bilen så nu?
Før og efter skiftet.

Jeg har jo selv en med manuel gearkasse, der er lidt svær at koble til i en gang i mellem.
Den køre rigtig godt nu!
Jeg havde enligt ikke problemer med at koble til, men jeg havde ret kraftige rystelser ved indkobling til 1., 2. og bakgear.
Lige efter skiftet brev rystelserne meget være, men her efter 1000km er de stort set væk.

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af MKay » 9. jun 2012, 11:41

qasq skrev:
MKay skrev:Men derudover, hvordan kører bilen så nu?
Før og efter skiftet.

Jeg har jo selv en med manuel gearkasse, der er lidt svær at koble til i en gang i mellem.
Den køre rigtig godt nu!
Jeg havde enligt ikke problemer med at koble til, men jeg havde ret kraftige rystelser ved indkobling til 1., 2. og bakgear.
Lige efter skiftet brev rystelserne meget være, men her efter 1000km er de stort set væk.
Det er også rystelser jeg har lidt bøvl med.

Hmm det lyder da sært at det skal køres til først.
Er der nogle der kan give god forklaring på det?
Skoda Octavia 3

Brugeravatar
whittard
Nyt medlem
Indlæg: 143
Tilmeldt: 30. aug 2008, 20:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af whittard » 9. jun 2012, 12:36

jeg har også tidligere brugt autohouse men kunne ikke finde på at gøre det igen. Mere sjusket værksted skal man lede længe efter.
jeg har flere dårlige oplevelser med autohouse Ballerup og jeg kan kun fraråde at bruge dette værksted.
Seat altea XL 1.9 tdi 2008
Seat Leon ST1.6 tdi DSG

Brugeravatar
Thomas J
Medlem
Indlæg: 1250
Tilmeldt: 18. jun 2008, 20:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: VAGParts.dk
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af Thomas J » 9. jun 2012, 18:37

qasq skrev:
MKay skrev:Men derudover, hvordan kører bilen så nu?
Før og efter skiftet.

Jeg har jo selv en med manuel gearkasse, der er lidt svær at koble til i en gang i mellem.
Den køre rigtig godt nu!
Jeg havde enligt ikke problemer med at koble til, men jeg havde ret kraftige rystelser ved indkobling til 1., 2. og bakgear.
Lige efter skiftet brev rystelserne meget være, men her efter 1000km er de stort set væk.
Det lyder meget mærkeligt de ikke er væk med det samme hvis det er det der er fejlen..

Jeg har skiftet svinghjul & kobling på 7 stk + min egen, der havde samme problem som din og der var INTET overhovedet efter skift..

Hvordan så dit gamle svinghjul ud..?
Alt indenfor originalt udstyr og montering tilbydes.

http://www.vagparts.dk
Mail..: Tj@vagparts.dk
Tlf..: 22339970

Montør for Naviparts.dk i Jylland.

Brugeravatar
qasq
Aktiv medlem
Indlæg: 1516
Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af qasq » 10. jun 2012, 15:11

Tja jeg ved ikke lige hvorfor det var slemt lige efter det blev skiftet.
Her en video af det gamle.


[youtube]WwZWIHMOaSM?hd=1[/youtube]

Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI

nummer42
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. okt 2012, 14:54
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af nummer42 » 19. okt 2012, 15:19

Hej,

Jeg kan kun tilslutte mig alle de dårlige erfaringer der er skrevet om Auto Hause Ballerup ApS. Og ja, man skal have tillid til sit værksted, og det har jeg desværre ikke længere til Auto Hause.

Auto Hause kører i øjeblikket et tilbud på service af VW for 799 kr. på Sweet Deal. Ud over dette, får man 20% rabat på hvad de ellers laver på bilen. Inden jeg købte dette tilbud, var jeg en smule skeptisk, men jeg tænkte alligevel at med disse rabatter kunne det ikke gå helt galt.

Da jeg afleverede min bil til service blev Auto Hause lidt mobsede over at jeg ikke allerede ved bookingen havde oplyst at der var tale om en Sweet Deal. Da jeg uforstående spurgte om der var forskel på et service om det var købt på Sweet Deal eller ej, var svaret at det var der. Auto Hause mente at der ud over mit tilbud også skulle skiftes bremsevæske til ca. 1.000 kr. Jeg accepterede dette, men da jeg hentede min bil skulle jeg betale 2.400 kr. ud over de 799 kr. som jeg allerede havde betalt.

Det ellers så gode tilbud på service hos Auto Hause i Ballerup var, inkl. 20 % rabat, nu løbet op i 3.200 kr. som også var prisen på et 50.000 km hos mit vanlige VW værksted i Charlottenlund.

Jeg kører aldrig til Auto Hause i Ballerup igen, og vil til hver en tid vende tilbage til VW i Charlottenlund.

Brugeravatar
holberg19
Nyt medlem
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 86 times
Been thanked: 35 times

Re: Sjusket oplevelse hos Autohouse Ballerup.

Indlæg af holberg19 » 20. okt 2012, 11:27

Hehe, mine servicepriser blev også ca. 25% dyrere, da biksen gik fra Auto Wolf til Auto House.

Købte en udlæsning, fik af vide det var en føler der var gået og om jeg ville have det lavet med det samme. Det takkede jeg nej tak til og fik lov at betale. Da der blev sagt pænt farvel spurgte jeg efter udskriften...

Får lavet mine ting andre steder i dag.

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"