1,8T problem endelig løst med APR software..

Besvar
Peter B
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4. feb 2011, 15:12
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

1,8T problem endelig løst med APR software..

Indlæg af Peter B » 17. jul 2012, 09:37

Jeg vil bare lige dele min Software erfaring ;)

Efter at have kørt med Revo-software i over 1 år valgte jeg i går at skifte til APR. Jeg havde efterhånden købt mig fattig i stumper for at få min A4 B6'er 1,8T 4x4 til at gå ordentlig.. Den led af det såkaldte Revo-syndrome der omtales på udlandske sider: Udsættere der ikke kunne måles ved sejtræk i omdr. feltet 2800-3800 , dårlig træk-kurve og underlig rumlen/røsten. Syntes ellers ideen om deres selectbox var lækker..

Mens alt dette stod på byttede jeg løs af komponenter selv om det så ud som om den intet fejlede..

En liste lille liste over byttet ting:
N75
LMM
Tændrør og spoler
Alle filtre
Generator
Pakninger i indsug.system
Kobling svinghjul ( til stage 2) Skiftet ved Audi.
Vaccum slanger div.
Boost slanger
Inlet temp. sensor
Tryksensor
BOV
Ophæng til gearkasse/bagtøjsklump/bagbro mm..
Bankesensorer

Ligeledes har kardannen være hevet af for at se om der var noget rod med den. Bilen er blevet scopet ud med VCDS et utal af gange = ingen fejl. Der har være 3 forskellige mekanikere på den for at finde fejlen udover mig selv. De alle sagde at det formentlig er softwaren.. Select boxen er justeret op, ud, hen og ned..

Dette har været dyrt. Vi snakker omegnen af 20- 30.000kr og læg så lige oven i at jeg også selv har brugt tid.

Marc fra sørensen-perf. og Brian har ligeledes været på for at se om de kunne finde fejlen. Brian virkede mere kompetent på 1.8T'eren end Marc så på en måde har de da prøvet på at afhjælpe mit problem. Men deres konklusion var hver gang, at motoren intet fejlede..

Men alt dette har dog en lykkelig ende. Jeg valgte her i fredags, at tage kontakt til Kim H for at hører hvad de kunne tilbyde. Han var indstillet på at lægge ny software i for at teste om det var det der skabte problemer. Jeg valgte så at bruge Kim H. da han var tæt på hvor jeg bor og virkede ganske kompetent.. + han har gode tilbagemeldinger på trustpilot. Jeg fik så lagt den ny software i og allerede ved tomgang kunne jeg hører at bilen gik bedre og mere kultiveret. Og så til det spændende øjeblik, den første køretur med ny software. Hold nu op en forskel. Bilen er MEGET mere kørbar og trækker fint uden de førnævnte nykker. Så det var sgu softwaren..

Tror de fleste tunere har har en eller anden form for dårlig oplevelse mht. software. Dette var bare min erfaring som jeg syntes er vigtig at dele;)

Tag jer ikke af evt. stavefejl er lidt ordblind.. He he..

clausuhansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8T problem endelig løst med APR software..

Indlæg af clausuhansen » 17. jul 2012, 10:49

Lyder til det har været halv dyrt af få den tunet af revo av!!

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1,8T problem endelig løst med APR software..

Indlæg af kimhemm » 18. jul 2012, 11:34

Godt den kom til at køre som den skulle Peter :)

Den står i hvert fald utrolig flot ellers så dejligt det "kun" var ny software der skulle til
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: 1,8T problem endelig løst med APR software..

Indlæg af Gubbi » 18. jul 2012, 11:39

Det er vel bare endnu en god grund til at holde sig fra REVO?

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: 1,8T problem endelig løst med APR software..

Indlæg af Krog » 18. jul 2012, 12:41

Gubbi skrev:Det er vel bare endnu en god grund til at holde sig fra REVO?

Gubs
Det lader desværre til at der er flere som har haft temmelig mange problemer med Revo software, med store regninger for komponentudskiftninger til følge.. Ærgeligt, for såvel kunder som forhandler..

Det ville dog være rart med en kommentarer fra Marc, om ikke så blot en bekræftigelse eller en afkræftning af problemets tilstand.
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: 1,8T problem endelig løst med APR software..

Indlæg af Sorens2 » 18. jul 2012, 13:28

Dette understreger IGEN at det er supervigtigt med den rette tuner især når det kommer til remap.
Jeg får så mange henvendelser omkring folk der ikke forstår der koster 4-5000,- for chipning når ebay vrimler med chips til 79 euro osv.

Fedt det kører.
Kim er ikke helt faldet af vognen.

Søren S2
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

puggi
Medlem
Indlæg: 774
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 0

1,8T problem endelig løst med APR software..

Indlæg af puggi » 18. jul 2012, 18:07

Dejligt at den kører rigtig igen.. Kim har også lige lagt APR software i min Passat og det kører sku godt.. Havde også overvejet revo, men valgte at vælge dem fra, syns efterhånden man har hørt om en del som bøvler med revo .. Og så er det sku smart med APR at man kan skifte programmer med fartpiloten..
rigtige mænd kører med turbo.. :-)

Peter B
Nyt medlem
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4. feb 2011, 15:12
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 1,8T problem endelig løst med APR software..

Indlæg af Peter B » 18. jul 2012, 21:46

Ja det er ren fornøjelse at trille afsted nu.. Det var en englænder der rådet mig til at skifte.. Godt man fuldte hans råd ;)

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"